Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rex_Rolfo schreef:onderzoeksjournalist Günter Wallraff.
Dat is wel een naam. Hoewel ik bang ben dat veel mensen nog nooit van de titel Ik (Ali) gehoord hebben.
Captain schreef:Bah!![]()
Wat ik me wel afvraag, vaak hoor je de kreet "Als hij niet wil springen doet hij het ook echt niet hoor, deze paarden vinden het echt leuk." Maar ik kan me zo voorstellen dat een paard dit níet zo leuk vind. Hoe kan het dan dat ze na 3 keer aangetikt worden toch blijven springen? Toch dwang?
Earth schreef:Zelfs als dat niet gebruikt wordt, moet je een paard dat graag wil ook héél ver pushen wil het dier zeggen: ik stop ermee. De paarden die die mentale kracht of die 'will to please' niet hebben om tot het uiterste te gaan, komen niet in de topsport, die vallen ergens halverwege al af via een achterdeurtje.Captain schreef:Bah!![]()
Wat ik me wel afvraag, vaak hoor je de kreet "Als hij niet wil springen doet hij het ook echt niet hoor, deze paarden vinden het echt leuk." Maar ik kan me zo voorstellen dat een paard dit níet zo leuk vind. Hoe kan het dan dat ze na 3 keer aangetikt worden toch blijven springen? Toch dwang?
Zeker, want als hij niet wil zijn er wel andere methoden om dat weer voor elkaar te krijgen. Stroom, longeerzweep, etc...
Captain schreef:Bah!![]()
Kendra schreef:. Dit is koren op de molen van bepaalde groepen - en dan krijg je inderdaad reacties zoals hierboven dat de sport maar verboden moet worden. Jammer.