GAIA pleit voor algemeen verbod op vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: GAIA pleit voor algemeen verbod op vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:34

Als ze door meerdere instanties zijn uitgevoerd zijn ze dat meestal wel :)

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:51

Narcissa schreef:
Handhaving kan zooo simpel... November/december willekeurig huizen binnenvallen. Bij elk gevonden stuk vuurwerk een zeer hoge boete. Bij 3 succesvolle invallen een jaar evangenisstraf, effectief en niet vervroegd vrijlaten. Doe dat een paar jaar zo en het zal snel minderen, want doordat het willekeurig is kan iedereen de pineut zijn.

Je hebt duidelijk totaal geen idee waar je het over hebt. Voor die onverantwoordelijke Nederlanders hebben ze zoiets uitgevonden als de Grondwet, waarin privacy, onaantastbaarheid van het lichaam en huisrecht beschreven staan. Lees die artikelen er voor de grap eens op na. Dan weet je meteen wat een onzin je uitkraamt. Het is hier geen Noord Korea… -:(-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:34

Ik snap ook niet wat er leuk of mooi aan is. Gisteravond ook nog vier knallen gehoord met elke keer een paar minuten ertussen. Als toeschouwer sta je dus een kwartier te kijken naar hoe ome Frank onhandig welgeteld vier pijlen de lucht in schiet. *Boem* en weer drie minuten wachten tot de volgende. Ik weet nuttigere dingen met mijn tijd te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:05

Devic schreef:
Narcissa schreef:
Handhaving kan zooo simpel... November/december willekeurig huizen binnenvallen. Bij elk gevonden stuk vuurwerk een zeer hoge boete. Bij 3 succesvolle invallen een jaar evangenisstraf, effectief en niet vervroegd vrijlaten. Doe dat een paar jaar zo en het zal snel minderen, want doordat het willekeurig is kan iedereen de pineut zijn.

Je hebt duidelijk totaal geen idee waar je het over hebt. Voor die onverantwoordelijke Nederlanders hebben ze zoiets uitgevonden als de Grondwet, waarin privacy, onaantastbaarheid van het lichaam en huisrecht beschreven staan. Lees die artikelen er voor de grap eens op na. Dan weet je meteen wat een onzin je uitkraamt. Het is hier geen Noord Korea… -:(-

Ja en ik noem dat verregaande vertrutting van de maatschappij.
Op deze manier wordt "Je Maintendrai" op werkelijk alle punten onuitvoerbaar.
Kijk maar wat er in de 2e Kamer gebeurde, daar kon de partij van die Engerd(FVD) ongestraft werkelijk alles zeggen maar vervolgen mag niet.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:26

@morganlefay ik ben het met je eens dat sommige artikelen in de grondwet de rechtsgang en handhaving (onnodig) moeilijker maken dan wenselijk is. Maar die Grondwet is er nou eenmaal al een eeuwigheid en daar iets in wijzigen is uit den boze.

Maar zonder wettelijke grond willekeurige huizen gaan binnen vliegen, dat kan toch niet zijn wat je wilt.

Om een vuurwerk verbod te kunnen handhaven, zal je aan de voorkant moeten zijn: dus bij de productie en grondstoffen voor vuurwerk. En dan bij de verkopende partijen. En pas in de allerlaatste plaats bij de burger achter de deur en dan enkel bij serieuze verdenking.

Natuurlijk krijg je dan hetzelfde als bij de productie van drugs: illegale labs en kwekerijen. Er zal altijd een zwarte markt blijven. Overigens heeft dat niets te maken met Nederlanders, die zwarte markt zie je wereldwijd