We zijn al weer paar dagen verder, maar ik merk dat mijn pony's nog steeds erg schrikken van kleine dingen waar ze normaal nooit van schrokken, zoals een vallende emmer of zelfs het openploppen van de voerton.
Daarom ging ik eigenlijk op zoek of er niet echt regels zijn, zoals verboden vuurwerk af te steken wanneer je weet dat je naast een paardenwei staat, en kwam op dit topic terecht, maar vond het hier ook niet echt.
Toch wellicht iemand die het heeft uitgezocht?
De schrik hier is voornamelijk gekomen omdat de nieuwe buurman een leuk vuurwerkshowtje ging geven middernacht op 4 meter afstand van de pony's, waardoor de pijlen dus pal boven hun hoofd ontploften, voor mij ook totaal onverwacht, want heb dit nog nooit aan de orde gehad (voorheen ook buren met paarden en andere buren die op straat gingen staan en niet langs mijn uitloop die langs hun tuin ligt).
Godzijdank is er niets gebeurd, maar nu was het vuurwerk eigenlijk verboden, dus bleef het bij paar pijlen, maar eind dit jaar wil ik voorbereid zijn en hopelijk uitgevogeld hebben of die buurman niet gewoon simpelweg verplicht is zijn pijlen op een andere plek af te steken (al is die plek waar hij nu stond dan zijn eigen tuin, hij weet dat er aan de andere kant van de struiken pony's staan, kleine waarschuwing was wel het minste ook).