Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rocamor schreef:Kun je mij uitleggen waarom jij het nodig vindt om mij tot 2 keer toe op de vingers te moeten willen tikken? En de mensen die "Arme Edward" roepen of een andere (offtopic) overpeinzing waar ik op in ga niet?
Want voor zover ik het stuk lees, gaat het om PETA (zijn we het unaniem over eens), ongegrond verklaarde aanklachten en wordt er ook nog gemeld dat Edward gaat kijken of hij juridische stappen gaat nemen omdat - volgens hem - deze negatieve publiciteit hem imagoschade heeft opgeleverd.
BaileyMix schreef:Tja, dat 'zaken aanpakken vanuit de sport zelf', dat gebeurt gewoon niet hè? Dit is geen nieuw iets. Ten eerste is de paardenwereld ultraconservatief, ten tweede boeit het een hoop mensen geen reet en ten derde gooien ze bij enige kritiek als koppige boeren direct hun kont tegen de krib.
Het is goed dat dierenrechtenorganisaties invloed hebben of krijgen, want vanuit de paardenwereld en voorál de topsport zelf gaat het niet komen.
vermaak u 
en ik heb er een plan voor. Maar dat het lang duurt is een feit, en anderzijds...... kijk over de afgelopen 10 jaar, er zijn echt wel heel veel verbeteringen doorgevoerd.
leken kunnen echt wel zien of iemand vriendelijk rijdt of niet, zonder daar verder iets vanaf te weten
en een blij dier hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien. Avalanche81 schreef:Extremistische organisatie. Daarom ook zo belangrijk om vanuit de sport zélf de zaken te verbeteren, zo wij dat willen en goed vinden.
Ik vind die dierenrechten organizaties echt wel goede dingen willen, en er moet ook veel meer aandacht nog komen voor dierenwelzijn. Maar: ze slaan de plank zovaak mis en doen dan dingen die absoluut niet in het belang zijn van het dier, maar mensen een ego-boost geven.
Op veel vlakken. Veganisme: tof, super! Vind ik echt fantastisch. Maar als je dan doorslaat naar katten veganistisch gaan voeren, heb je het aspect dierenwelzijn niet begrepen. Een obligate carnivoor veganistisch gaan voeren leidt tot heel veel dierenleed.
Honden 'redden' uit het buitenland is ook zoiets. Sommige dieren doe je daar echt een plezier mee, andere dieren niet. Dat de situatie daar niet acceptable is is een ding, maar er zijn meer oplossingen voor. Blijf ook kijken naar wat echt in het belang van een dier is, ook al strookt dat niet met jouw idealen.
De paardensport verbieden is ook niet in het belang van het paard. Paarden vinden het super leuk om samen met je dingen te doen, en sommige paarden vinden fanatiek sporten echt geweldig, en dat is voor hen een toevoeging aan hun leven. Ik merk het aan mijn Madammeke. Zij vindt het echt fantastisch om te werken..... als het maar op een manier aangeboden wordt die bij haar past. Zou ik haar dat afnemen, en haar op een paddock paradise zetten, dan is de kans groot dat ze doodongelukkig is.
Avalanche81 schreef:Ik ken gelukkig een heel aantal veganisten die een stuk minder extreem zijn dan dat, dus ik zou het niet op de hele groep gooien, maar de organisaties die jij noemt, en zeker PETA, wat ook nog gewoon vrouwenhaters zijn, zijn imo niet bezig in het belang van de dieren zelf.
Citaat:Ik ben absoluut voorstander van zaken aanpakken vanuit de sport zelfen ik heb er een plan voor. Maar dat het lang duurt is een feit, en anderzijds...... kijk over de afgelopen 10 jaar, er zijn echt wel heel veel verbeteringen doorgevoerd.
ik zie absoluut ook meer bewustzijn wat betreft rijden en ook omgang