Edward Gal volledig vrij vrijgesproken van aantijgingen PETA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:25

Het gaat over Aken 2015 hè .....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:51

Rocamor schreef:
Kun je mij uitleggen waarom jij het nodig vindt om mij tot 2 keer toe op de vingers te moeten willen tikken? En de mensen die "Arme Edward" roepen of een andere (offtopic) overpeinzing waar ik op in ga niet?

Want voor zover ik het stuk lees, gaat het om PETA (zijn we het unaniem over eens), ongegrond verklaarde aanklachten en wordt er ook nog gemeld dat Edward gaat kijken of hij juridische stappen gaat nemen omdat - volgens hem - deze negatieve publiciteit hem imagoschade heeft opgeleverd.

Misschien omdat jij 2 keer toe het onderwerp van dit topic veranderd? Dat g e z e i k over Edward zijn rijden ken ik zo onderhand wel. Ik vind het veel interessanter om over de PETA te praten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:14

Fair enough, maar dit draadje gaat niet enkel om wat jij wil of ik wil.
Die eerste post van mij is mijn persoonlijke mening en prima als iemand daar niet blij van wordt. Maar wellicht dan handig om aan te geven wat je wel wilt - discussie over PETA. Voor zover dat mogelijk is...

Die tweede: PETA zal het niet laten om aanklachten te blijven indienen. En ze zullen een keer wel raak schieten. Net zoals Elisa al aangaf, moeten we vanuit de sport zelf zorgen dat we bepaalde zaken gewoon gaan aanpakken. Gewoon om te voorkomen dat een club als PETA wel en vinger in de pap gaat krijgen.

En ook dat kun jij als offtopic kunnen beschouwen, maar ik denk dat >99% hier niet blij wordt van een club als PETA. En dan krijg je een topic met PETA neigt naar / is extremisme. En daarna nog tig x "eens, amen, inderdaad, etc". Schiet ook niet op, of wel? Ja qua eensgezindheid hier dan weer wel.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:31

Tja, dat 'zaken aanpakken vanuit de sport zelf', dat gebeurt gewoon niet hè? Dit is geen nieuw iets. Ten eerste is de paardenwereld ultraconservatief, ten tweede boeit het een hoop mensen geen reet en ten derde gooien ze bij enige kritiek als koppige boeren direct hun kont tegen de krib.

Het is goed dat dierenrechtenorganisaties invloed hebben of krijgen, want vanuit de paardenwereld en voorál de topsport zelf gaat het niet komen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:36

BaileyMix schreef:
Tja, dat 'zaken aanpakken vanuit de sport zelf', dat gebeurt gewoon niet hè? Dit is geen nieuw iets. Ten eerste is de paardenwereld ultraconservatief, ten tweede boeit het een hoop mensen geen reet en ten derde gooien ze bij enige kritiek als koppige boeren direct hun kont tegen de krib.

Het is goed dat dierenrechtenorganisaties invloed hebben of krijgen, want vanuit de paardenwereld en voorál de topsport zelf gaat het niet komen.

_/-\o_

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:37

Ik wil wel even een topic over hyperflexie, LDR en rollkur openen hoor :D vermaak u :D

[RT-D] Hyperflexie, LDR en rollkur

Ik ben absoluut voorstander van zaken aanpakken vanuit de sport zelf :) en ik heb er een plan voor. Maar dat het lang duurt is een feit, en anderzijds...... kijk over de afgelopen 10 jaar, er zijn echt wel heel veel verbeteringen doorgevoerd.

Tegen nieuwe dingen wordt toch altijd aangeschopt. En toch, als je een goed verhaal hebt, kun je mensen echt wel meekrijgen. En hoe meer, hoe beter.

Loretta

Re: Edward Gal volledig vrij vrijgesproken van aantijgingen PETA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:45

Ook al heeft Peta de zaak verloren. Het heeft ze genoeg publiciteit en aandacht gebracht. Hele misselijke club.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:52

Extremistische organisatie. Daarom ook zo belangrijk om vanuit de sport zélf de zaken te verbeteren, zo wij dat willen en goed vinden.

Ik vind die dierenrechten organizaties echt wel goede dingen willen, en er moet ook veel meer aandacht nog komen voor dierenwelzijn. Maar: ze slaan de plank zovaak mis en doen dan dingen die absoluut niet in het belang zijn van het dier, maar mensen een ego-boost geven.

Op veel vlakken. Veganisme: tof, super! Vind ik echt fantastisch. Maar als je dan doorslaat naar katten veganistisch gaan voeren, heb je het aspect dierenwelzijn niet begrepen. Een obligate carnivoor veganistisch gaan voeren leidt tot heel veel dierenleed.

Honden 'redden' uit het buitenland is ook zoiets. Sommige dieren doe je daar echt een plezier mee, andere dieren niet. Dat de situatie daar niet acceptable is is een ding, maar er zijn meer oplossingen voor. Blijf ook kijken naar wat echt in het belang van een dier is, ook al strookt dat niet met jouw idealen.

De paardensport verbieden is ook niet in het belang van het paard. Paarden vinden het super leuk om samen met je dingen te doen, en sommige paarden vinden fanatiek sporten echt geweldig, en dat is voor hen een toevoeging aan hun leven. Ik merk het aan mijn Madammeke. Zij vindt het echt fantastisch om te werken..... als het maar op een manier aangeboden wordt die bij haar past. Zou ik haar dat afnemen, en haar op een paddock paradise zetten, dan is de kans groot dat ze doodongelukkig is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:26

Helemaal mee eens!

Katten en honden veganistisch gaan voeren is echt compleet doorgeslagen en imo gewoon dierenmishandeling.

Bovendien hoe meer de paardensporters het goede voorbeeld geven hoe minder materiaal er beschikbaar komt waar ze nietswetende mensen mee kunnen manipuleren en beinvloeden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:28

Precies dat :) leken kunnen echt wel zien of iemand vriendelijk rijdt of niet, zonder daar verder iets vanaf te weten :) en een blij dier hoef je geen expert voor te zijn om dat te zien.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:51

Citaat:
Moderatoropmerking:
quote leeggehaald ivm tegen de Boktregels

Dit dus. Dit is gewoon propaganda voor je eigen ruiter. Heeft niks met onderbouwde journalistiek te maken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:02

Avalanche81 schreef:
Extremistische organisatie. Daarom ook zo belangrijk om vanuit de sport zélf de zaken te verbeteren, zo wij dat willen en goed vinden.

Ik vind die dierenrechten organizaties echt wel goede dingen willen, en er moet ook veel meer aandacht nog komen voor dierenwelzijn. Maar: ze slaan de plank zovaak mis en doen dan dingen die absoluut niet in het belang zijn van het dier, maar mensen een ego-boost geven.

Op veel vlakken. Veganisme: tof, super! Vind ik echt fantastisch. Maar als je dan doorslaat naar katten veganistisch gaan voeren, heb je het aspect dierenwelzijn niet begrepen. Een obligate carnivoor veganistisch gaan voeren leidt tot heel veel dierenleed.

Honden 'redden' uit het buitenland is ook zoiets. Sommige dieren doe je daar echt een plezier mee, andere dieren niet. Dat de situatie daar niet acceptable is is een ding, maar er zijn meer oplossingen voor. Blijf ook kijken naar wat echt in het belang van een dier is, ook al strookt dat niet met jouw idealen.

De paardensport verbieden is ook niet in het belang van het paard. Paarden vinden het super leuk om samen met je dingen te doen, en sommige paarden vinden fanatiek sporten echt geweldig, en dat is voor hen een toevoeging aan hun leven. Ik merk het aan mijn Madammeke. Zij vindt het echt fantastisch om te werken..... als het maar op een manier aangeboden wordt die bij haar past. Zou ik haar dat afnemen, en haar op een paddock paradise zetten, dan is de kans groot dat ze doodongelukkig is.

Een grote groep veganisten zijn gewoon doorgeslagen. En laten dat nu net het soort zijn die organisaties als Peta bemensen. Maar je komt ze ook tegen bij Dier & recht en de PVDD. Dezen zijn wat mij betreft nog veel gevaarlijker. Als je de veganisten hun zin geeft dan mag je straks niet meer op een paard stappen en komt er eennuitstrefbeleid van een hele grote reeks gedomesticeerde dieren waaronder ook de huiskat en de huishond.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:55

Ik ken gelukkig een heel aantal veganisten die een stuk minder extreem zijn dan dat, dus ik zou het niet op de hele groep gooien, maar de organisaties die jij noemt, en zeker PETA, wat ook nog gewoon vrouwenhaters zijn, zijn imo niet bezig in het belang van de dieren zelf.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:19

Avalanche81 schreef:
Ik ken gelukkig een heel aantal veganisten die een stuk minder extreem zijn dan dat, dus ik zou het niet op de hele groep gooien, maar de organisaties die jij noemt, en zeker PETA, wat ook nog gewoon vrouwenhaters zijn, zijn imo niet bezig in het belang van de dieren zelf.

En als je dan bedenkt dat organisaties als de postcodeloterij zeer grote financiers zijn van dit soort clubs en zelfs overheden met subsidies….

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:30

Ja, compleet belachelijk. Daarom zo belangrijk dat er een grassroots movement komt vanuit de sport zelf :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:56

[quote="Avalanche81"
Citaat:
Ik ben absoluut voorstander van zaken aanpakken vanuit de sport zelf :) en ik heb er een plan voor. Maar dat het lang duurt is een feit, en anderzijds...... kijk over de afgelopen 10 jaar, er zijn echt wel heel veel verbeteringen doorgevoerd.

Vertel! Welke verbeteringen?
Ik ben namelijk niet meer echt betrokken bij de sport, dus ik ben heel benieuwd :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:03

Ik zie veel meer bewustzijn op het gebied van voeding en voldoende buiten komen bijvoorbeeld :j ik zie absoluut ook meer bewustzijn wat betreft rijden en ook omgang :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:39

De veranderingen komen niet zo zeer uit topsport maar meer vanuit de basissport/recreanten en gaat langzaam omhoog.
Ben wel bang dat de sport zichzelf niet gaat reguleren. Mensen wijzen liever naar fouten in een andere tak van de paardensport dan dat ze in hun eigen tak wat veranderen.