Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cinnepin schreef:Toen ik gisteren het bos uit kwam met mijn paard raakte ik in gesprek met een ouder echtpaar. Ze begonnen over hoe slecht de ruiterpaden waren en zo kwam ook het vignet ter spraken. Wat zij zeiden verbaasde me, dat ze het er ook over hebben dat ze een vignet voor voetgangers willen gaan invoeren?? Ik had dat nog niet gehoord?
Cherdenise schreef:Belachelijk eigenlijk dat je geld betaalt om met een dier in het bos te rijden. Zelfde voor alle verschillende paden, het is een bos geen park.
Maar dan is het niet meer georganiseerd en moet er onderhoud worden gepleegd. Kom op zeg wat zijn mensen toch watjes geworden.
En geld betalen om lekker in het bos te MOGEN rijden met de wolven op komst, leuk man.
Sorry had beter niet in NL kunnen wonen denk ik hahaha
_San87_ schreef:Cinnepin schreef:Toen ik gisteren het bos uit kwam met mijn paard raakte ik in gesprek met een ouder echtpaar. Ze begonnen over hoe slecht de ruiterpaden waren en zo kwam ook het vignet ter spraken. Wat zij zeiden verbaasde me, dat ze het er ook over hebben dat ze een vignet voor voetgangers willen gaan invoeren?? Ik had dat nog niet gehoord?
Kan ik me niet voorstellen. Landeigenaren krijgen subsidie voor wandelaars.Cherdenise schreef:Belachelijk eigenlijk dat je geld betaalt om met een dier in het bos te rijden. Zelfde voor alle verschillende paden, het is een bos geen park.
Maar dan is het niet meer georganiseerd en moet er onderhoud worden gepleegd. Kom op zeg wat zijn mensen toch watjes geworden.
En geld betalen om lekker in het bos te MOGEN rijden met de wolven op komst, leuk man.
Sorry had beter niet in NL kunnen wonen denk ik hahaha
Het is een bos, ja. Als er veel gebruik wordt gemaakt van dezelfde paden, dan moeten die wel onderhouden worden. En dat kost geld. Niet raar om dat te halen bij de mensen die gebruik willen maken van die paden, toch?
SusanH schreef:Idd bovenstaande, ik wil best betalen. Als ik zie dat er ook wat voor gedaan wordt. Kom heel vaak in het bos (wandel en fiets er graag) maar zie nooit dat er onderhoud wordt gepleegd aan de (ruiter) paden. En heb er het afgelopen halfjaar een aantal keer met een paard van een kennis gereden, richting Elst/Amerongen/Overberg. Wat me toen opviel, dat er heel veel kleine steentjes aan de oppervlakte lagen, dat was geen succes met een paard met gevoelige voeten.
Wat is trouwens de reden dat landeigenaren wel subsidie krijgen voor wandelaars, maar blijkbaar niet (genoeg) voor ruiters?

Cherdenise schreef:_San87_ schreef:-knip quote-
Kan ik me niet voorstellen. Landeigenaren krijgen subsidie voor wandelaars.
-knip quote-
Het is een bos, ja. Als er veel gebruik wordt gemaakt van dezelfde paden, dan moeten die wel onderhouden worden. En dat kost geld. Niet raar om dat te halen bij de mensen die gebruik willen maken van die paden, toch?
Want waarom onderhoud, nogmaals het is een bos. Boom omgevallen, ga er omheen, dat is natuur. Dat zijn we hier niet meer gewend
Hilary schreef:Die steentjes zitten gewoon in de bodem, dus daar doe je niks aan. Ijstijd enzo.