Wolf bijt pony dood in paddock

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:18

Nu heb ik binnen stallen die dicht kunnen. Maar veel mensen hebben dat niet. Wat moet je dan?

En dus van pleiten van 24/7 buiten gaan we weer naar opsluiten?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-12-21 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:19

Ragdollcat schreef:
tita schreef:
Wat ontzettend sneu zeg, maar als je weet dat er een wolf is, in je gebied dan neem je toch ook maatregelen?

Ik dacht hetzelfde!

Ja, alsof die maatregelen dan ook echt afdoende zijn ! Ga eens in een dierentuin kijken naar het hekwerk bij de wolven….

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:27

Ik ben wel pro wolf! Ik denk dat we met ze samen kunnen leven. Ja ook in dicht bevolkt Nederland. Als ik ooit het geluk heb om paarden in eigen/semi eigen beheer te hebben voel ik wel wat voor zo'n Roemeense waakhond. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... hapen-wolf een fluffie wolf om de harige wolf op afstand te houden.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:31

DuoPenotti schreef:
Nu heb ik binnen stallen die dicht kunnen. Maar veel mensen hebben dat niet. Wat moet je dan?

En dus van pleiten van 24/7 buiten gaan we weer naar opsluiten?

Dat is soms niet eens mogelijk… ik heb een dampig paard dat ik kan laten inslapen als ze niet genoeg frisse lucht krijgt. Die houdt het niet vol als ze in een afgesloten stal staat. Gelukkig vindt de wolf Zeeland (nog) niet aantrekkelijk.

Kinke

Re: Wolf bijt pony dood in paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:35

voor degenen die zeggen dat je dan maatregelen moet nemen, verdiep je eens in wat voor maatregelen dat dan moeten zijn. En zien we het voor ons, Nederland vol met metershoge omheiningen? Ook leuk voor het wild wat graag rondtrekt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:36

axel_1997 schreef:
Ik ben wel pro wolf! Ik denk dat we met ze samen kunnen leven. Ja ook in dicht bevolkt Nederland. Als ik ooit het geluk heb om paarden in eigen/semi eigen beheer te hebben voel ik wel wat voor zo'n Roemeense waakhond. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... hapen-wolf een fluffie wolf om de harige wolf op afstand te houden.

Tuurlijk. Best leuk voor zo'n hond om een gevecht met een wolf aan te gaan -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:37

Heb je je al eens ongelezen over die honden? Hoe dat gaat in het buitenland. En dan echt ingelezen dus niet op de pro wolf sites?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:41

Kinke schreef:
axel_1997 schreef:

Tuurlijk. Best leuk voor zo'n hond om een gevecht met een wolf aan te gaan -O-

Meestal is blaffen genoeg. Die wolf heeft ook ook wel wat beters te doen dan knokken.
En 100% ga je toch nooit halen. Perfectie bestaat niet.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:43

Axel, gelooft nog in sprookjes. Blaffen is genoeg. Tuurlijk.

Toch gek dat die schaapsherder overdag de wolf niet verjaagd kreeg, en moest toezien hoe zijn schaap gedood werd. De wolf zou schuw zijn, maar nee, dat was hij niet.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:43

DuoPenotti schreef:
Heb je je al eens ongelezen over die honden? Hoe dat gaat in het buitenland. En dan echt ingelezen dus niet op de pro wolf sites?

Nog niet dat doe ik tzt wel. Maar ik ga dan wel een oplossing zoeken in plaats van schreeuwen dat de wolf weg moet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:44

tita schreef:
Wat ontzettend sneu zeg, maar als je weet dat er een wolf is, in je gebied dan neem je toch ook maatregelen?

Lees het topic; mogelijke wolf loopt tussen paarden in Diever; daar staat heel veel over het hoe en wat van maatregelen nemen

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:44

sterregoud schreef:
Axel, gelooft nog in sprookjes. Blaffen is genoeg. Tuurlijk.

Toch gek dat die schaapsherder overdag de wolf niet verjaagd kreeg, en moest toezien hoe zijn schaap gedood werd. De wolf zou schuw zijn, maar nee, dat was hij niet.

en jij gelooft in spookverhalen. een wolf is geen monster. die zoekt geen problemen op.
Staatsbosbeheer is enthousiast en daar heb ik toch meer vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door axel_1997 op 15-12-21 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:45

Verdiep je er eens in, de wolf maakt meer kapot dan je lief is. En de pro verhaaltjes zijn voor een groot deel niet juist.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:46

Zou je dan voordat je ingelezen bent de pro wolf onzin als honden werken in Nederland niet beter voor je kunnen houden? Net als je denkt er wel oplossingen te zijn buiten 2,5 meter stroom hekwerk meter ingegraven.

Wij lezen een andere echte oplossing graag :j

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:47

Vertel ik jou soms wat je moet doen?
ik heb vermeld welke oplossing ik overweeg.
als je het er niet mee eens bent prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:48

axel_1997 schreef:
Meestal is blaffen genoeg. Die wolf heeft ook ook wel wat beters te doen dan knokken.
En 100% ga je toch nooit halen. Perfectie bestaat niet.

Als blaffen meestal genoeg is, hoef je ook niet zo'n hond te hebben....
Daarnaast laten wolven zich echt niet zomaar wegjagen, helemaal niet meer als ze in een roedel leven.
Je weet ook hoeveel honden in Roemenië het onderspit delven?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:48

Staatsbosbeheer is ook enthousiast over de manier waarop zij de Oostvaardersplassen beheert, en die preken voor eigen parochie dus die mening zou ik niet zo vertrouwen. (Wij doen dat hier natuurlijk ook).
Een onafhankelijk collectief onderzoekers in Duitsland heeft dacht ik ook geadviseerd de wolf verder terug te dringen naar het oosten, omdat daar maatregelen ook totaal niet helpen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:49

Axel heb je dat tegen mij?

Zo ja
Ik ben het idd niet eens met pro wolf geleuter wat al lang bewezen niet werkt.

Echte oplossingen graag. :j
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-12-21 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmboom95

axel_1997 schreef:

Dit soort honden zijn echt niet geschikt voor een gemiddeld erf in Nederland.. Volgens mij zijn er op bokt enkele topics over o.a. Kaukasische Owcharka's waarin heel duidelijk wordt waarom je dit soort honden hier doorgaans beter niet kan houden, en zeker niet 'als je er wel wat voor voelt' maar 0 verdere kennis hebt.

sterregoud

Sinds die hele Oostvaardersplassen heb ik persoonlijk geen vertrouwen meer in clubs zoals Staatsbosbeheer.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:51

tita schreef:

Wat wil je ertegen doen dan? Schutting van 3 meter om je weiland zetten?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:54

Perfecte oplossingen zijn er niet. Maar er is er altijd een die past. Die vind je echter alleen als je ze wil vinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:56

Ja afschieten past prima.
Onze voorouders zijn zo gek niet geweest. En wat meer down to earth.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:58

DuoPenotti schreef:
Ja afschieten past prima.
Onze voorouders zijn zo gek niet geweest. En wat meer down to earth.

Moest lachen :') Het moet waarschijnlijk eerst een keer goed fout gaan hier (met een kind o.i.d.) voordat er serieus iets aan gedaan gaat worden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:59

axel_1997 schreef:
Perfecte oplossingen zijn er niet. Maar er is er altijd een die past. Die vind je echter alleen als je ze wil vinden.

Goed, wat is dan de oplossing als ik met mijn hondje ( aangelijnd) een wolf tegenkom, die hem wil doden ? En ja, dit komt voor. Al tig keer in Zweden en een enkele keer in Duitsland.

Wat kan ik doen om deze wolf veilig te verjagen ?