Dan hebben ze straks gestaag alle paarden met een off day
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rex_Rolfo schreef:bromfiets schreef:Andersom kan ik moeilijk tegen een klant zeggen dat de paardencoaching vandaag zonder paard is want hij heeft nee gezegd.
De cursus "omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag niet door,computerhorse says NO
Mkango schreef:Isabel_k schreef:Ieder paard kan dat. Of er ook naar geluisterd wordt, is een tweede.Ik vind dit een hele goede ontwikkeling. Paarden zijn zulke gevoelige dieren en soms vraag ik me af of paarden inderdaad aan kunnen geven dat ze er nu niet klaar voor zijn. Ik heb veel paardencoaching gezien en me vaak afgevraagd hoe het zit met het welzijn zowel lichamelijk (veel 'kapotte' paarden) als mentaal.
Er is mij gevraagd of ik mijn paard hiervoor wilde uitlenen en uit bescherming nee gezegd, zeker omdat het een paard was dat ontzettend gevoelig was en de stress snel op het lichaam sloeg (ook als ik stress had.)
Mooie ontwikkeling, ik ben benieuwd wat eruit komt.

Amber_anne schreef:Dit vind ik een hele goede ontwikkeling en niet alleen bij coachings paarden.
Ik werk zelf ook met het principe dat de pony vaak kiest. Dus als ik aan kom lopen ga ik haar bijvoorbeeld nooit pakken uit de wei, ze mag zelf de keuze maken of ze komt. Net als het met halster aandoen. Ze kunnen naar mijn inziens ook prima kiezen of ze wel of geen zin hebben
Rytir schreef:Amber_anne schreef:Dit vind ik een hele goede ontwikkeling en niet alleen bij coachings paarden.
Ik werk zelf ook met het principe dat de pony vaak kiest. Dus als ik aan kom lopen ga ik haar bijvoorbeeld nooit pakken uit de wei, ze mag zelf de keuze maken of ze komt. Net als het met halster aandoen. Ze kunnen naar mijn inziens ook prima kiezen of ze wel of geen zin hebben
Dit snap ik niet helemaal, in het dagelijks leven met je eigen paarden of in werk als paardencoach?
Rytir schreef:Sorry amber_ Anne, ik las even over het woord vaak heen. Ik dacht lekker dan ( als je privé een paard houd) als de hoefsmid of dierenarts er is; sorry mijn paard heeft geen zin.
Of dus voor coaching; sorry dat jullie een vrije dag hebben opgenomen en x aan euro's hebben betaald maar nu even niet
). Amber_anne schreef:Coaches zouden eigenlijk meerdere paarden moeten hebben om zo te kijken wie wel zij heeft
BrechtCarlos schreef:Interessant...
Zouden paarden de emotionele lading die mensen soms bij zich hebben ook voelen? En zouden ze dus inderdaad last kunnen hebben in de zin dat het teveel wordt? Aan de ene kant denk ik van wel maar aan de andere kant is een paard geen mens en denkt hij misschien alleen maar w.t.f. doe ik hier dat hele uur haha. Ben benieuwd of ze dit wetenschappelijk kunnen onderzoeken.
BrechtCarlos schreef:Zouden paarden de emotionele lading die mensen soms bij zich hebben ook voelen? En zouden ze dus inderdaad last kunnen hebben in de zin dat het teveel wordt?
BrechtCarlos schreef:Ik denk het zelf ook wel, maar ben benieuwd of het ook wetenschappelijk te bewijzen is want onze verhalen zijn denk ik anekdotisch bewijs. Ben benieuwd of er een manier is om het wetenschappelijk aan te tonen, iets met hersenprocessen of hartslag ofzo... ben geen wetenschapper
Amber_anne schreef:Dit vind ik een hele goede ontwikkeling en niet alleen bij coachings paarden.