Nicci Noir, van Jill Huijbregts, overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:17

Suzanne F. schreef:
Wist de vorige eigenaar hiervan dan?

Nee. Maar Jill mocht de merrie terugbrengen en dan zou deze persoon het dier opnieuw te koop zetten + het verhaal erbij.

Urbiezira

Re: Nicci Noir, van Jill Huybregts, overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:25

Is er bekend wie de vorige eigenaar was, vraag ik me dan stiekem af? :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:30

Urbiezira schreef:

Nee, Jill is echt heel netjes door die naam niet te noemen. Ik vind dat, plus de verdrietige keuze die ze voor het paard gemaakt heeft, echt het beste wat ze kon doen in deze situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:32

Urbiezira schreef:

Waarom zou je dat willen weten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:33

dan weet je dat je daar geen paard moet kopen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:35

fokfanaat schreef:
dan weet je dat je daar geen paard moet kopen!

Dat snap ik, maar Jill houdt zelf de naam stil, dus lijkt me wel zo netjes om dat te respecteren.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:36

dat ook zeker

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:38

Voornamelijk nieuwsgierigheid, dat geef ik eerlijk toe! :j Vind het ook heel netjes dat ze dat niet zegt hoor, dat siert haar. Laten we mijn vraag dan ook onbeantwoord houden.

Maar merk echter ook bij mezelf dat ik inmiddels behoefte krijg aan naming en shaming bij dit soort praktijken/dit soort omgang met paarden. Beetje emotionele reactie wellicht, maar geef het eerlijk toe. Vind het jammer dat er mensen zijn die paarden zo als objecten, blijkbaar gewetenloos, willen doorverkopen en dat ze daar zo makkelijk mee wegkomen. En inderdaad, ook een beetje zodat je weet waar je niet naartoe hoeft.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:49

Hoezo? De vorige eigenaar geeft toch netjes aan het paard terug te nemen, het geld terug te geven en het erbij te vertellen bij evt volgende verkoop? Aannemende dat hij hier ook niet van wist voorafgaande aan de verkoop. Wat kan hij nog meer doen dan?

Waarom er nou een soort klopjacht op de vorige eigenaar gestart moet worden vind ik echt bizar, en onredelijk.

Uiteraard siert het Jill dat ze deze keuze heeft gemaakt, het is gewoon een rotsituatie die enkel verliezers kent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:54

Suzanne F. schreef:
Wat sneu. Ik heb dit wel vaker gehoord, artrose in de hals wat zorgt voor een soort ataxie.
Hoe komen ze eraan vraag je je dan af hè?

Hier idd een paard gehad met ataxie na hals blessure wat artrose werd. Echt vreselijk en die was lang niet zo erg als deze merrie. Hier was het iets simpels als vast liggen op jonge leeftijd en mijn Da toendertijd was met onderzoek bezig. Vooral veel ongelukken op jonge leeftijd als oorzaak

Heel erg sneu voor Jill, verdrietige keuze, maar wel de beste...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:56

essie_blue schreef:
Hoezo? De vorige eigenaar geeft toch netjes aan het paard terug te nemen, het geld terug te geven en het erbij te vertellen bij evt volgende verkoop?

heb je de filmpjes gezien? Iemand die zegt, ach maar je kan dr toch nog wel gewoon rijden, en haar ook met dat doel wil verkopen, is imo niet wijs!

daarbij kon het paard blijkbaar ook niet eens pijnvrij op de wei, aders was ze nu niet afgemaakt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:58

Een paard met dergelijke problematiek opnieuw de verkoop ingooien is niet netjes, welk verhaaltje je er ook bij vertelt. Het is een paard, geen product met een maandagochtendfoutje.
Ik zie geen klopjacht trouwens. 1 iemand die zich afvraagt wie de vorige eigenaar is en een kwartier later eigenlijk die vraag al terugtrekt. Niet echt een klopjacht te noemen denk ik?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:06

Ja dit soort zaken kan goed in de opfok ontstaan, gebeuren helaas een hoop dingen en paarden zijn eigenlijk hele kwetsbare wezens.

Triest om die "aanval" te zien met de wetenschap in het achterhoofd dat dit waarschijnlijk alleen maar erger zou worden in de toekomst heeft ze gedaan wat het beste is voor het dier. Maar ongelooflijk triest om op zo'n manier een jong paard met het hele leven nog voor zich te moeten verliezen.

De vorige eigenaar zou netter hebben gereageerd met dat ze haar terug zouden nemen en in laten slapen, dat is pas verantwoordelijkheid nemen. Maar ik vrees zolang er geld in het spel is dat dit soort zaken een illusie zijn.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:11

Gini schreef:
Een paard met dergelijke problematiek opnieuw de verkoop ingooien is niet netjes, welk verhaaltje je er ook bij vertelt. Het is een paard, geen product met een maandagochtendfoutje.
Ik zie geen klopjacht trouwens. 1 iemand die zich afvraagt wie de vorige eigenaar is en een kwartier later eigenlijk die vraag al terugtrekt. Niet echt een klopjacht te noemen denk ik?

Die is (of was) wel zeker gaande, ik hoorde al dat mensen als een soort Sherlock Holmes via internet achter de vorige eigenaar zijn gekomen. :+

Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook niet chique, zoals ik het verhaal nu heb begrepen.

Maar ik vind dit simpelweg te ver gaan. We horen het verhaal van 1 kant, en natuurlijk liegen de opnames er niet om, maar de eerste stap zou zijn van de eigenaar het paard terug te nemen en dat wilde hij doen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:13

Een klopjacht vind ik het niet, ik stel een vraag die ik inderdaad terugneem. Wat er op FB gebeurt weet ik verder uiteraard niet, hou ik me ook buiten.

Maar of het wel/niet een klopjacht is staat IMO los van het feit dat dit niet een kwestie "Er zit een OCD, ik neem 'm terug en verkoop het paard met openheid van zaken" is. Dit paard loopt de kans, met of zonder ruiter, ernstig te verongelukken. En dat is buiten beschouwing gelaten het feit dat dit paard blijkbaar dus continu pijn had.

Dus nee, ik vind doorverkopen dan inderdaad geen optie meer en is inslapen de enige optie. Vind het ook wel wat erger dan "niet chique".

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:19

Daar ben ik het ook mee eens hoor, Urbiezira. Dat je met dit paard niet kan rijden, lijkt me duidelijk. En dat dit uiteindelijk de beste keuze is geweest, dat vind ik ook. Die reactie van de vorige eigenaar is ook op zijn minst lomp te noemen.

Maar verder ben ik geen dierenarts, er waren blijkbaar nog behandelmethodes (of je dat moet willen is een tweede, ik zou het ook niet doen). Wellicht wilde de vorige eigenaar die opties nog doornemen. Wat ik bedoel te zeggen, ja het is lomp, maar we horen nu 1 kant van het verhaal en ik vind het niet netjes als mensen die er geen drol mee te maken hebben nu op zoek gaan naar de vorige eigenaar voor ‘naming en shaming’. Maar je gaf al aan dat het een emotionele reactie is, en ook dat snap ik wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:27

Suzanne F. schreef:
Wist de vorige eigenaar hiervan dan?

Nee, maar toen ze het vertelde wilde hij Nicci terug nemen en de verkoop in doen, ondanks de diagnose.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 11:30

Van behandelmethodes was ik niet op de hoogte. Van wat ik had gezien had het paard een vernauwing van de halswervels die dit (indirect?) veroorzaakte, en daar kon niks aan gedaan worden. Ik vraag me dus wel af in hoeverre de andere kant van het verhaal de situatie nou veel beter maakt, want wat heb je dan aan behandelopties?

Neemt niet weg inderdaad dat een klopjacht niet netjes is, maar het voelt voor mij zeer onwaarschijnlijk dat ik de verkopende partij anders zou gaan zien als hij zijn kant van het verhaal zou vertellen. Maar inderdaad, die reactie is deels emotioneel, omdat ik er gewoon een beetje klaar mee ben dat we dit soort overwegingen over het inslapen vs. doorverkopen van een paard met zulke malformaties überhaupt aan het bespreken zijn.

Overigens niks persoonlijks over dat wij dat nu aan het bespreken zijn hoor, bedoel meer in het algemeen, dat de stand van zaken in de handel van paarden zodanig is dat deze gesprekken bijna orde van de dag zijn.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:03

Voor een aantal mensen: misschien toch maar even de hele film bekkijken?

Phonix

Re: Nicci Noir, van Jill Huijbregts, overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:31

Als je kijkt op de Instagram van de bemiddelaar kom je heel snel achter wie de verkoper was.

Ik ben in contact gewest met hun over de zomer toen ik een neuiwe paard zocht. Ben blij dat ik zulke mensen niet heb support met mijn geld. Als je de beelden ziet dat weet je dat dit kunt je misschien behandelen voor zeer kort tijd, maar het probleem kan je niet weghalen.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:00

Heel heel veel respect voor Jill...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:24

Wat een ontzettend triest verhaal. Heel sterk van haar om voor het dier te kiezen ipv voor de centen.

Mag de verkoper een voorbeeld aan nemen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:55

Maar zal ze dit paard niet verzekerd hebben gehad? Dat is niet zo vreemd voor een paard met deze waarde.