Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heeft die er iets aan overgehouden (buiten waarschijnlijk een litteken)? Gini schreef:Vreselijk om zoiets mee te maken, ja, en dan nog het hoofd zo koel mogelijk proberen te houden, pfff.Heeft die er iets aan overgehouden (buiten waarschijnlijk een litteken)?
DA heeft hem eerst nagekeken maar gewrichten leken in orde op het eerste zicht. Heeft hem eerst moeten inspuiten omdat hij niet meer wilde opstaan. De 3e poging kregen we hem gelukkig recht om hem naar de stal te brengen.
(DA en ik kenden elkaar al jaren)
Elisa2 schreef:Heftig verhaal, ik geloof wel dat paarden ineens tien jaar ouder kunnen zijn na ingrijpende gebeurtenissen voor henzelf. Heb dat ook weleens gezien.
Ik snap alleen niet waarom je jezelf niet kan vergeven? je hebt het dier uiteindelijk gered toch? Sommige dingen weet je gewoon niet van te voren helaas. Maar deze heeft het gered en uiteindelijk nog een redelijke leeftijd behaald.
het is mijn taak om ze te beschermen en veilig te houden en ik weet nog steeds niet hoe het gebeurt is maar dat is me bij hem dus niet gelukt. Ben echt dagen lang huilend thuis gekomen als ik hem was gaan verzorgen. Dat arme dier zag uit... Dat ging echt door merg en been alleen van naar hem te kijken. Zie het nog steeds zo voor me.
hij was altijd te dik maar vanaf toen op een week tijd niet meer. We hebben hem er met slobber die hij zo ongeveer kon drinken (want brokken at hij niet.) en luzerne pakken (want hooi wilde hij ook niet eten zolang die kaak nog zo open lag, dat zag echt uit als een soort "brandwonde" dus denk dat hij die gewoon niet wilde bewegen) en een deken doorheen gesleurd (dier had nooit een deken op gehad maar vanaf die gebeurtenis moest hij in de winter een deken omdat je hem anders zag af vallen.) Gini schreef:Vreselijk, Ayasha, ik krijg kippenvel van je verhaal. Komt ook heel dicht bij iets wat ik heb meegemaakt: paard 's ochtends vinden, al half in shock en vanalles verzinnen om te helpen en toch zo weinig kunnen doen. Alleen de oorzaak van de verwonding was anders. Ik snap de wanhoop en paniek dus zeker, want in mijn geval heb ik het paard niet kunnen redden en dat knaagt 12 jaar later nog steeds aan me.
Ik geloof zeker dat zoiets letterlijk 10 jaar van het leven heeft gekost. Dergelijke trauma's (voornamelijk fysiek zelfs en voor een deel mentaal) kunnen zeker invloed hebben.
en hij mag er niet uit.