Ehrens: 'Om zo afgeserveerd te worden, dat doet pijn'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:03

er "zoemen" nog geen namen, 'n goed bewaard geheim of nog niet(s) in beeld

geen nieuwe bondscoach maar een businessmanager en houden alle ruiters hun eigen trainer!!!
die zijn op de meest belangrijke wedstrijden toch al aanwezig

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:09

MCE schreef:
het aanstellen van de nieuwe bondscoach kan/gaat veel duidelijk maken
business of sport,

Dat denk ik ook :j

Vraag mij ook af welke ruiters uit het kader de gesprekken met de KNHS hebben gehad waarna ze deze beslissing hebben genomen?
Is het de chemie of is Rob van de oude stempel en botst dat met de commerciële belangen en eisen van een aantal ruiters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:13

Echt een bizarre beslissing. Zal wel in iemands voordeel zijn zakelijk gezien :n Ben benieuwd wie hem gaat vervangen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:14

pien_2010 schreef:
Gisteren dit item gezien bij een sport programma en ik vond het een gênante vertoning vanuit de KNHS. Een man die duidelijk zeer gekwetst was en een vrouw die aangaf dat "de prik " er een beetje afwas en het vergeleek met een drankje. Onnodig pijnlijk.
Met deze man had van te voren gesprekken gedaan moeten worden, waarin de KNHS zou aangeven dat ze op zoek zouden gaan naar een nieuwe bondcoach en deze man met alle egards en lof en publiek zouden willen bedanken bij vertrek. Gemiste kans en een slechte beurt in mijn ogen voor de KNHS. Het besluit kan dus wel een goed besluit zijn, maar de hele gang van zaken is diep droevig in mijn ogen.

Dit. 100% dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:22

fransje23 schreef:
MCE schreef:
het aanstellen van de nieuwe bondscoach kan/gaat veel duidelijk maken
business of sport,

Dat denk ik ook :j

Vraag mij ook af welke ruiters uit het kader de gesprekken met de KNHS hebben gehad waarna ze deze beslissing hebben genomen?
Is het de chemie of is Rob van de oude stempel en botst dat met de commerciële belangen en eisen van een aantal ruiters?

denk dat laatste, hij zal denk ik ook wel de laatste bondscoach zijn!!

denk ook niet dat de ruiters een ander bondscoach willen maar de business er omheen, is zo zakelijk en financieel lucratief voor betrokken eigenaren van de paarden heeft imo weinig met sport te maken
op zich ook niets mis mee, maar het vraagt om een andere aanpak

zelfs de olympische gedachte bestaat al niet meer, business puur business geworden, dus lijkt een business manager meer voor de hand liggen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 15:32

Van de website van de KNHS (2020):
“Wij zijn blij met de komst van Iris. We kozen voor haar vanwege haar managementkwaliteiten, haar zakelijk inzicht en goede communicatieve vaardigheden."

Tsja, in het land der blinden...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:23

Een nieuwe bondscoach?:
Het is nogal een ondankbare taak wanneer de haantjes denken het zelf wel uit te kunnen vechten.
Wait for the soap :+
Maar goed nu loop ik vooruit op de feiten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ehrens: 'Om zo afgeserveerd te worden, dat doet pijn'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:49

Cayenne,
dank je wel voor het delen

hoe triest is het:
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

citaat melissen

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:11

Sleipnir schreef:
Kijkend naar het interview en de overige berichtgeving, lijken de argumenten van de KNHS maar weinig steekhoudend. "Prik is uit de cola", "optelsom van facetten", maar vervolgens geen uitleg verbinden aan die facetten en ook niet laten blijken wie er nu precies behoefte heeft aan die "frisse wind." De ongemakkelijke lichaamstaal van mevrouw Boelhouwers en het gebrek aan inhoudelijke reactie door de KNHS doen vermoeden dat de KNHS zich er prima van bewust is dat er geen goede reden is om de heer Ehrens op deze manier aan te kant te schuiven.

Ehrens zelf heeft zo te horen ook geen idee waarom de KNHS hem juist nu, vlak voor Parijs, aan de kant zet terwijl er geen opvolger is. Bijzonder nalatig dat de KNHS op deze manier met een bondscoach omgaat. Een definitieve beslissing zonder overgangstermijn en zonder de mogelijkheid voor de bondscoach om daar inhoudelijk nog over in gesprek te kunnen gaan.

Je moet er als nieuwe bondscoach maar zin in hebben, om met zo'n club in zee te gaan.

Heel pijnlijk. Eigenlij he..
Als iemand je zo vergelijkt met iets dat je consumeert en als het niet naar smaak is argeloos wegwerpt, dan zou ik blij zijn dat ik daar niet meer mee te maken zou hebben. Dit kan ook weer in de KNHS-prijzenkast dubieuze taferelen.. Het klinkt bijna neerbuigend, wegkruipend achter slappe excuses en niet voor jezelf instaan.

Als hij nog iets wil doen in de sport of paarden, dan heeft hij tenminste een respectvol portfolio dat niemand hem meer afnemen kan.
Voor 2024 zo'n icoon eruit gooien is knap.. Moet je wel héél goed in je schoenen staan als nieuwe bondscoach wil je die deadline een beetje fatsoenlijk halen en bij zijn resultaten in de buurt komen. Ben benieuwd ook hoe ze dit als bond onder "behartiging van de belangen van paardensporters" weten neer te zetten, als veel sporters niet eens op de hoogte zijn, ik zie hem even niet..

Collumn is sterk! :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 19:28

Wat is die Iris een afschuwelijk mens....
Ze had in ieder geval het boetekleed aan moeten trekken over de manier waarop.
Dit lijkt iemand te zijn die dat niet kan - meestal is dat een zwaktebod.

*Edit, zie dat ze inmiddels een toelichting heeft gegeven (waar ik overigens nog niet van onder de indruk ben). https://www.dehoefslag.nl/nieuws/spring ... 5OiL7dRtVw

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:14

inderdaad Kendra. Het verduidelijkt in ieder geval dat ze niet fatsoenlijk hebben gehandeld. Met iedereen is gesproken, behalve met hem

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:19

"We hebben met alle stakeholders gesproken". Het lijkt er toch sterk op dat ze er 1 vergeten zijn ...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:37

Chemie is wel een belangrijk punt dus. De nieuwe zeer jonge topgarde is wel twee generaties jonger dan die van Rob Ehrens. Deze nieuwe garde is heel anders groot aan het worden of wordt nog anders groot gebracht dan de generatie die onder zijn leiding succesvol is geworden. Dan moet je jezelf de vraag stellen of jij dan nog de verbindende factor kan zijn tussen topsport en topsporters.
Tuurlijk is het niet leuk om zo zonder hele concrete redenen te horen te krijgen dat je contract beëindigd wordt. Rob Ehrens heeft heel veel successen bereikt en is een zeer geliefd en superkundig persoon. Maar ergens snap ik het ook wel. Soms lijkt het niet zo maar het is bedrijven en binnen een bedrijfsleven moet je soms harde keuzes maken.
En ik denk dat wij als lezers lang niet alles weten over wat er wel of niet besproken is tussen beide partijen.

Ik vind wel dat Rob een van de beste topcoaches binnen de Nederlandse sport in het algemeen is. Want dat je zolang aan het roer staat, zegt veel over je kwaliteiten als leider.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:44

karijn schreef:
Chemie is wel een belangrijk punt dus. De nieuwe zeer jonge topgarde is wel twee generaties jonger dan die van Rob Ehrens. Deze nieuwe garde is heel anders groot aan het worden of wordt nog anders groot gebracht dan de generatie die onder zijn leiding succesvol is geworden. Dan moet je jezelf de vraag stellen of jij dan nog de verbindende factor kan zijn tussen topsport en topsporters.
Tuurlijk is het niet leuk om zo zonder hele concrete redenen te horen te krijgen dat je contract beëindigd wordt. Rob Ehrens heeft heel veel successen bereikt en is een zeer geliefd en superkundig persoon. Maar ergens snap ik het ook wel. Soms lijkt het niet zo maar het is bedrijven en binnen een bedrijfsleven moet je soms harde keuzes maken.
En ik denk dat wij als lezers lang niet alles weten over wat er wel of niet besproken is tussen beide partijen.

Ik vind wel dat Rob een van de beste topcoaches binnen de Nederlandse sport in het algemeen is. Want dat je zolang aan het roer staat, zegt veel over je kwaliteiten als leider.

kan me daar wel in vinden, des al niet te min moet je - van welke generatie je ook bent - enig fatsoen behouden

natuurlijk de nieuwe generatie - jeugd - groeit anders op maar enig fatsoen en empathie naar personen die hun sporen meer dan verdient hebben is wel op zijn plaats,

fatsoen en respect zou van en voor alle generatie moeten gelden, denk ik

in het algemeen: de sport van Rob heeft plaats gemaakt voor de business van.....................die naam kunnen we nog niet invullen, maar het zal veel zeggend - kunnen - zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:38

MCE schreef:
Ruiters tappen ook over naar een andere trainer/andere stal om beter te worden om je zelf scherp te houden, dus zo onlogisch is het niet, maar het kan ook op een nettere manier.
Precies. Dit hadden ze ook voor Tokio kunnen aangeven, zodat er ook nog tijd was om alles over te dragen aan een vervanger, of iig een paar maanden eerder, in plaats van anderhalve maand voor het einde van het jaar "o ja, by the way, 1 januari ben je weg, toedels!" :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:01

Cayenne schreef:
Melissen heeft een hele treffende Column hier over geschreven: https://heelhollandhinnikt.wordpress.co ... Vgn3ht4o-g

Geweldige afgewogen column, kan niet anders zeggen. Hoop dat het KNHS bestuur deze tekst tot zich neemt en eens goed laat bezinken.
Misschien leren zij er ook wat van, nl menswaardig management.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:08

Morris schreef:
Nou, na 16 jaar is het ook weleens tijd om een ander die kans te gunnen.

De manier waarop deze beëindiging lijkt te gaan is niet zuiver, erg spijtig.

Hopelijk overkomt het jou niet als je aan werk bent dat je 16 jaar veld moet ruimen dat je een huis en kinderen hebt, is bijzaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:14

Wat ontzettend triest. Wat ik nog het meest sneu vind, is dat er voor hem waarschijnlijk lang/altijd een zwart randje blijft zitten om de mooie successen/herinneringen die hij heeft verzameld. Bizar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:24

Ik heb de KNHS al echt helemaal niet hoog zitten, maar dit bevestigt wel weer waarom ik zo over ze denk. Ik ben nog het meest verbaasd dat mensen lid blijven. Ja, je kan haast niet anders........als je wedstrijden wilt rijden. Maar dat is gelijk hun macht.

Als het netjes was gegaan, had hij zich vast niet zo uitgesproken over de situatie en dan houdt hij het nog netjes denk ik zo.

Ergens denken ze weer dat ze het beter weten en beter kunnen.

Maar anno 2021 waar de sport hier en daar onder vuur licht en er scherp wordt gekeken en elke fout sterk wordt belicht, zou ik heel voorzichtig zijn met de keuzes die ze maken.

Ben heel erg benieuwd wie de nieuwe bondscoach wordt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:01

Morris schreef:
Nou, na 16 jaar is het ook weleens tijd om een ander die kans te gunnen.

De manier waarop deze beëindiging lijkt te gaan is niet zuiver, erg spijtig.

Vind ik persoonlijk een botte reactie. Leef je even in:
je komt binnen voor je jaarlijkse evaluatie gesprek en krijgt uit of the blue te horen: 'na 16 jaar GUNNEN we jouw functie aan iemand anders. Doei en een prettige dag.

Met name dat gunnen vind ik heel vreemd gebruikt in dit verband, alsof het een kind is die nu maar eens zijn kleine zusje die pony moet gunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:09

Cayenne schreef:
Melissen heeft een hele treffende Column hier over geschreven: https://heelhollandhinnikt.wordpress.co ... Vgn3ht4o-g

Hij slaat de spijker op zijn kop. Ik moest ook meteen aan Martin Lips denken. En wat dressuur betreft, ook hoe het destijds met Sjef gelopen is, is vreemd te noemen. De dressuur ruiters hebben daarna nooit meer zo goed vooraan mee gereden als toen hij bondscoach was. Ik vrees dat we nu met de springruiters hetzelfde gaan krijgen. Erg jammer, want er is heel veel talent in NL. Ze leren bij de KNHS niet van in het verleden gemaakte fouten, dat blijkt wel weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 17:10

Coachen is een vak apart, laat staan bondscoach zijn :).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:02

Laat staan bij de KNHS .....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:43

Dat geldt in meerdere sporten wel……