Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MCE schreef:het aanstellen van de nieuwe bondscoach kan/gaat veel duidelijk maken
business of sport,
pien_2010 schreef:Gisteren dit item gezien bij een sport programma en ik vond het een gênante vertoning vanuit de KNHS. Een man die duidelijk zeer gekwetst was en een vrouw die aangaf dat "de prik " er een beetje afwas en het vergeleek met een drankje. Onnodig pijnlijk.
Met deze man had van te voren gesprekken gedaan moeten worden, waarin de KNHS zou aangeven dat ze op zoek zouden gaan naar een nieuwe bondcoach en deze man met alle egards en lof en publiek zouden willen bedanken bij vertrek. Gemiste kans en een slechte beurt in mijn ogen voor de KNHS. Het besluit kan dus wel een goed besluit zijn, maar de hele gang van zaken is diep droevig in mijn ogen.
fransje23 schreef:MCE schreef:het aanstellen van de nieuwe bondscoach kan/gaat veel duidelijk maken
business of sport,
Dat denk ik ook![]()
Vraag mij ook af welke ruiters uit het kader de gesprekken met de KNHS hebben gehad waarna ze deze beslissing hebben genomen?
Is het de chemie of is Rob van de oude stempel en botst dat met de commerciële belangen en eisen van een aantal ruiters?
Sleipnir schreef:Kijkend naar het interview en de overige berichtgeving, lijken de argumenten van de KNHS maar weinig steekhoudend. "Prik is uit de cola", "optelsom van facetten", maar vervolgens geen uitleg verbinden aan die facetten en ook niet laten blijken wie er nu precies behoefte heeft aan die "frisse wind." De ongemakkelijke lichaamstaal van mevrouw Boelhouwers en het gebrek aan inhoudelijke reactie door de KNHS doen vermoeden dat de KNHS zich er prima van bewust is dat er geen goede reden is om de heer Ehrens op deze manier aan te kant te schuiven.
Ehrens zelf heeft zo te horen ook geen idee waarom de KNHS hem juist nu, vlak voor Parijs, aan de kant zet terwijl er geen opvolger is. Bijzonder nalatig dat de KNHS op deze manier met een bondscoach omgaat. Een definitieve beslissing zonder overgangstermijn en zonder de mogelijkheid voor de bondscoach om daar inhoudelijk nog over in gesprek te kunnen gaan.
Je moet er als nieuwe bondscoach maar zin in hebben, om met zo'n club in zee te gaan.
karijn schreef:Chemie is wel een belangrijk punt dus. De nieuwe zeer jonge topgarde is wel twee generaties jonger dan die van Rob Ehrens. Deze nieuwe garde is heel anders groot aan het worden of wordt nog anders groot gebracht dan de generatie die onder zijn leiding succesvol is geworden. Dan moet je jezelf de vraag stellen of jij dan nog de verbindende factor kan zijn tussen topsport en topsporters.
Tuurlijk is het niet leuk om zo zonder hele concrete redenen te horen te krijgen dat je contract beëindigd wordt. Rob Ehrens heeft heel veel successen bereikt en is een zeer geliefd en superkundig persoon. Maar ergens snap ik het ook wel. Soms lijkt het niet zo maar het is bedrijven en binnen een bedrijfsleven moet je soms harde keuzes maken.
En ik denk dat wij als lezers lang niet alles weten over wat er wel of niet besproken is tussen beide partijen.
Ik vind wel dat Rob een van de beste topcoaches binnen de Nederlandse sport in het algemeen is. Want dat je zolang aan het roer staat, zegt veel over je kwaliteiten als leider.
MCE schreef:Precies. Dit hadden ze ook voor Tokio kunnen aangeven, zodat er ook nog tijd was om alles over te dragen aan een vervanger, of iig een paar maanden eerder, in plaats van anderhalve maand voor het einde van het jaar "o ja, by the way, 1 januari ben je weg, toedels!"Ruiters tappen ook over naar een andere trainer/andere stal om beter te worden om je zelf scherp te houden, dus zo onlogisch is het niet, maar het kan ook op een nettere manier.
Cayenne schreef:Melissen heeft een hele treffende Column hier over geschreven: https://heelhollandhinnikt.wordpress.co ... Vgn3ht4o-g
Morris schreef:Nou, na 16 jaar is het ook weleens tijd om een ander die kans te gunnen.
De manier waarop deze beëindiging lijkt te gaan is niet zuiver, erg spijtig.
Cayenne schreef:Melissen heeft een hele treffende Column hier over geschreven: https://heelhollandhinnikt.wordpress.co ... Vgn3ht4o-g
.