KNHS beëindigt samenwerking met bondscoach Rob Ehrens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: KNHS beëindigt samenwerking met bondscoach Rob Ehrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:24

Op Facebook zijn de reacties ook niet bepaald positief :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:32

Boras schreef:
Afgezien van de poppetjes en de prestaties, hoogste tijd voor verandering. 16 Jaar een en dezelfde persoon op zo'n post vind ik niet goed. Veel te lang. Dat moeten beide partijen niet willen.

Stilstand is achteruitgang, je moet willen blijven ontwikkelen als sport/sector. Daar zijn om de zoveel tijd nieuwe mensen met nieuwe ideeën, andere kennis en vaardigheden en een andere persoonlijkheid voor nodig.

Als je een dergelijke functie bekleedt, dan moet je er niet vanuit gaan dat die je bij wijze van tot aan de pensioen kunt blijven zitten als je dat zou willen. Kijk naar andere sportbonden. 16 jaar is volgens mij heel uitzonderlijk en niet zonder reden.
Die reden is meestal dat op een gegeven moment de resultaten toch tegen gaan vallen, dat is hier blijkbaar niet het geval.

Daarnaast is het ook niet per se stilstand. Als jij 16 jaar lang aan de top kunt blijven, dan heeft of je sport volledig stilgestaan, of jij hebt je gewoon mee-ontwikkeld binnen de sport. En zoveel valt er nou ook weer niet te innoveren aan over een hekwerk springen met je paard. :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:58

Je moet nooit wachten tot de successen uitblijven. Grootste fout binnen de topsport.

En ook Rob Ehrens is niet onvervangbaar. Niemand is dat. Je maakt jezelf kwetsbaar door zo aan 1 persoon te hangen. Zestien jaar is een prachtige prestatie. Tijd om ruimte te maken voor iemand anders. Als de coach het zelf niet doet, moet de bond het doen.

Ik denk juist dat het hard nodig is dat er innovatie/verandering binnen de conservatieve paardensport plaatsvindt. Juist daar is mijn mening. De springsport zeker niet uitgezonderd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:15

Boras schreef:
Je moet nooit wachten tot de successen uitblijven. Grootste fout binnen de topsport.

En ook Rob Ehrens is niet onvervangbaar. Niemand is dat. Je maakt jezelf kwetsbaar door zo aan 1 persoon te hangen. Zestien jaar is een prachtige prestatie. Tijd om ruimte te maken voor iemand anders. Als de coach het zelf niet doet, moet de bond het doen.

Ik denk juist dat het hard nodig is dat er innovatie/verandering binnen de conservatieve paardensport plaatsvindt. Juist daar is mijn mening. De springsport zeker niet uitgezonderd.

Natuurlijk moet je af en toe vernieuwen. Maar doe dat dan in goed vertrouwen en in goed overleg. Ik vind het bijzonder dat iemand het bericht krijgt dat ie met 1,5e maand moet opzouten. Na zo'n lange dienst met zoveel hoogtepunten is het wel goed fatsoen om dat wat ruimer voor te bereiden. Zo kun je samen kijken naar de toekomst. Nu lijkt het wel alsof ze hem gewoon over de schutting willen gooien, alles behalve netjes. Helemaal niet zelfs, gewoon rete-onbeschoft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:57

Boras, maar toch niet op deze manier :? Wat een slecht werkgeverschap dit :r

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:39

Relaxed schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond. Wat de reden ook is, het proces had anders moeten verlopen, dit is lomp, onbeschoft en onnodig kwetsend naar de persoon in kwestie.
Maar ja, de KNHS munt sowieso niet uit in communicatie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:44

Nogmaals, wij waren er niet bij. Ik voel dan gewoon niet de noodzaak om er een mening over te verkondigen die per definitie gelijk is aan degene die uitlatingen over de kwestie doet terwijl de andere partij er niet inhoudelijk op in kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:49

Als Ehrens aangeeft dat het voor hem onverwachts kwam dan heeft de KNHS sowieso niet duidelijk gecommuniceerd, heeft niks met erbij zijn te maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:08

Relaxed schreef:
Als Ehrens aangeeft dat het voor hem onverwachts kwam dan heeft de KNHS sowieso niet duidelijk gecommuniceerd, heeft niks met erbij zijn te maken.

Prima dat je er zo over denkt. Ik zie een eenzijdig verhaal :)

IbbelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:11

Relaxed schreef:

Ik denk niet dat Rob 'in dienst was van' want dan zou de KNHS zich niet aan de arbeidswet gehouden hebben. En dan maakt een kantonrechter gehakt van de KNHS.

Hij zal wel ingehuurd worden, dus op contractbasis gewerkt hebben.

Laat onverlet dat je ook 'inhuur' netjes moet behandelen en er mee moet communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:17

Nou precies, het is ook geen interimmer voor een paar maanden geweest, 16 jaar en zoveel successen :n Nee, ik vind het echt walgelijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:49

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 14:11

Als ik het zo lees is de enige duidelijke reden dat de medailles op o.a. de wereldkampioenschappen en de OS uitbleven.

Heeft dat niet vooral met de samenloop van omstandigheden te maken? Nieuwe, jonge paarden, jonge ruiters, die nog geen of weinig routine hebben, blessures, inschattingsfoutjes, verkoop en/of ruiterwissel en dan ook corona er nog bij waardoor het wedstrijdritme verstoord is?