QR-code scannen bij De Voornruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 16:57

Ik denk dat indien er geen omslag komt, Nederland Oostenrijk achterna gaat in een aangepaste vorm.
Het zij zo, want zo gaat dit niet goedkomen.

tita

Re: QR-code scannen bij De Voornruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:12

is grappig dat er zoveel mensen boos zijn en dwars maar ik vraag me dan altijd af, wat is dan volgens hun de oplossing.

zou je moeder maar zijn die dood gaat aan een longinfarct of hersensvliesontsteking omdat de ic vol liggen.
Wijzen met je vinger naar hugo wat niet terecht is en zeggen zijn schuld want er is bezuinigd op de zorg heeft geen zin, dat is nu zo.... kun je niks aan veranderen en dit zag niemand aankomen

nog best wonder dat men niet massaal China is gaan aanklagen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:19

Toch bijzonder dat een kleine groep Nederlanders die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie hebben gehad de oorzaak zouden zijn van zoveel maatregelen. Denken jullie dat als echt iedereen gevaccineerd zou zijn er geen problemen waren? Kijk eens verder, de problemen zijn begonnen door eerdere beslissingen in de regering. Was de zorg goed op orde geweest en was er niet zo belachelijk bezuinigd op de zorg stonden we er heel anders voor. Dat is niet de schuld van mensen die geen vaccinatie willen of nog erger wegens medische redenen niet een mogen hebben en nu geen leven meer hebben.

En het is ontzettend jammer dat mensen zo uit elkaar gespeeld worden, zelfs op de voorpagina van een paardenforum.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:55

Pinacolada schreef:
Toch bijzonder dat een kleine groep Nederlanders die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie hebben gehad de oorzaak zouden zijn van zoveel maatregelen. Denken jullie dat als echt iedereen gevaccineerd zou zijn er geen problemen waren? Kijk eens verder, de problemen zijn begonnen door eerdere beslissingen in de regering. Was de zorg goed op orde geweest en was er niet zo belachelijk bezuinigd op de zorg stonden we er heel anders voor. Dat is niet de schuld van mensen die geen vaccinatie willen of nog erger wegens medische redenen niet een mogen hebben en nu geen leven meer hebben.

En het is ontzettend jammer dat mensen zo uit elkaar gespeeld worden, zelfs op de voorpagina van een paardenforum.

Amen

Hugo kan er zeker wat aan doen
De zorg capaciteit opschalen
Dat moet al jaren , ook al voor corona
Maar daar gebeurd niks .
Triest, dat er zoveel mensen zo gepakt worden en dat t allemaal onze eigen schuld is, volgens de hoge heren die al lang hadden moeten aftreden ...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 18:58

De zorg hoeft niet opgeschaald. De zorg kan ook een tijdelijke piek prima aan. Mensen liggen normaal gezien hooguit een dag op 2 op de IC. Corona patienten liggen er 2 weken....... dat is het grote verschil. Zeker als er veel van zijn.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:02

Pinacolada schreef:

De spijker op zijn kop!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:09

Avalanche81 schreef:
De zorg hoeft niet opgeschaald. De zorg kan ook een tijdelijke piek prima aan. Mensen liggen normaal gezien hooguit een dag op 2 op de IC. Corona patienten liggen er 2 weken....... dat is het grote verschil. Zeker als er veel van zijn.

Wil je dat ook even tegen mensen in de zorg uitleggen dat ze een tijdelijke piek prima aankunnen? Ik hoor namelijk al van ver voor de coronacrisis noodsignalen uit de zorg dat er meer personeel moet komen om de te hoge werkdruk op te vangen. Maar dat hebben al die zorgmedewerkers dus al die jaren volledig mis.

En kan er iemand ook een land aanwijzen in de wereld waar de maatregelen zo goed hebben geholpen dat ze onder het wereldwijde gemiddelde sterftecijfer zitten? Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan dat dus niet vinden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:14

Volgens wie is er iemand snel vandoor gepeerd toen ie zag wat voor impact Corona had.
Bruins …en jonge krijgt gratis alle shit

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:17

Goed dat ze de controle door externe mensen laten doen, dan kunnen er ook geen mensen via de achterdeur naar binnen gelaten worden en krijg je geen onnodige discussies met bekenden. Maar daar heeft natuurlijk niet iedere vereniging de middelen voor.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:19

Anoeska27 schreef:
Ik vind het een heel bijzonder bericht, er zijn al zoveel verenigingen die het op deze manier doen. Ik vind het echt stemmingmakerij om dit zo op de voorpagina te zetten. Die enorme tweedeling in de maatschappij wordt op deze manier steeds groter.

Helemaal mee eens,bokt werkt er ook nog aan mee.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:33

Geweldig hoe je overal gewoon discussies kan creëren over corona.

We weten allemaal hoe en wat toch?

Ik ben corona moe.

Gevaccineerd of niet
Qrcode of niet
Goede reden of niet

Het boeit me geen reet meer, maar dat ik constant zulke discussies zie he mensen elkaar afmaken om hun keuzes die allemaal van bovenaf zo neergezet worden irriteert me mateloos!!!!!!!

De zorg overbelast?
Dan moeten jullie bij de mannen zijn die de zorg altijd wilde laten inkrimpen en ic bedden hebben weggehaald.

Ernstige cijfers?
De positief geteste mensen kan schrikbarend zijn, maar als een zogenaamd rijk land als Nederland dit niet aankan dan moeten we ons zorgen maken. Mensen in het ziekenhuis werken namelijk niet zo hard door de stormloop in ziekenhuizen omdat het een heftig aantal is, maar omdat er gewoon te kort is aan personeel, ic bedden en ga zo maar door.

Ongevaccineerde niet of nauwelijks op de ic?
Laat me niet lachen. Ik ken wat mensen die er werken. Het zal je verbazen, maar het percentage wat betreft gevaccineerde of niet gevaccineerde verschilt nogal vergeleken met wat de media brengt.

Ik vind het prachtig allemaal, maar stop met elkaar zo belachelijk neerzetten.

Nederland is voor nu nog een vrij land waar mensen keuzes mogen maken betreft hun eigen lichaam.

Heb ik een qr?
Jazeker

Daarbij vind ik dat iedereen die zo vatbaar is zelf moet uitkijken en zorg moet dragen voor zichzelf. Alleen dat achterlijke steken naar elkaar

Bah bah bah

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:38

Stel dat iemand 3 weken op de ic moet verblijven aan de beademing, daar hadden dus ook 15 mensen elk 1 nacht kunnen liggen na een voor hun evt. levensreddende operatie. Er zijn al ernstige tekorten bij het medisch personeel, opschalen ja een gebouw zou er met wat aanpassingen wel zijn, alleen de mensen even niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:40

GabberGill schreef:

Doe er dan niet aan mee, zou ik zeggen. Je kunt dit ook gewoon lezen en een inhoudelijke opmerking plaatsen over het artikel zelf. Voor corona-discussies is er een heel corona-forum.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:45

Fitzroy schreef:
GabberGill schreef:

Doe er dan niet aan mee, zou ik zeggen. Je kunt dit ook gewoon lezen en een inhoudelijke opmerking plaatsen over het artikel zelf. Voor corona-discussies is er een heel corona-forum.

Ik bepaal nog altijd zelf of ik me er wel of niet in meng.

Ongeveer net als het zelf bepalen of je gaat vaccineren of niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:47

Voor iedereen die zijn zegje wil doen over corona, is er een corona-forum.
Beetje jammer dat dit nu weer uitmondt in een discussie.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:53

Ik vind het beetje jammer dat zoiets op de voorpagina moet, laten we genieten van onze gezamenlijke hobby en het paardennieuws op de voorpagina hebben, geen coronanieuws waar geheid discussie uit voortkomt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 19:58

Jellie schreef:
Pinacolada schreef:
Toch bijzonder dat een kleine groep Nederlanders die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie hebben gehad de oorzaak zouden zijn van zoveel maatregelen.

Ojoj.
Ja, we leven in bijzondere tijden.
Citaat:
Denken jullie dat als echt iedereen gevaccineerd zou zijn er geen problemen waren?

"Waarom stel je deze vraag...?"

We leven in een pandemie.

Citaat:
Kijk eens verder, de problemen zijn begonnen door eerdere beslissingen in de regering. Was de zorg goed op orde geweest en was er niet zo belachelijk bezuinigd op de zorg stonden we er heel anders voor. Dat is niet de schuld van mensen die geen vaccinatie willen

???

Dat zijn twee compleet verschillende zaken.
Ja, er is bezuinigd dat het niet mooi meer is.
Ik werk in de zorg en niet op de IC.

Rutte is nadrukkelijk niet mijn politieke vriend, maar we zijn nog steeds een democratie, dus een relatief groot deel van Nederland heeft zo gestemd dat 'dit soort wanbeleid' toch mogelijk was.

Verder wordt er in de medische ethiek niet gedaan aan 'eigen schuld van de patiënt'.
Willem Holleder 'de man zonder hart' kreeg een nieuwe hartklep,
volgelingen van Willem Engel krijgen een IC behandeling als dat nodig is.
Citaat:
[/quote]
Ik ben erg voor solidariteit.
(Om die reden ben ik ingeënt, en heb ik zelfs maar de griepprik gehaald.)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:53

Nou ja, de nieuwsredactie heeft het ook gewoon weer overgenomen van de KNHS zoals ze regelmatig doen met nieuwsberichten van de KNHS. Het is blijkbaar nieuwswaardig voor de KNHS.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:54

tita schreef:
is grappig dat er zoveel mensen boos zijn en dwars maar ik vraag me dan altijd af, wat is dan volgens hun de oplossing.

zou je moeder maar zijn die dood gaat aan een longinfarct of hersensvliesontsteking omdat de ic vol liggen.
Wijzen met je vinger naar hugo wat niet terecht is en zeggen zijn schuld want er is bezuinigd op de zorg heeft geen zin, dat is nu zo.... kun je niks aan veranderen en dit zag niemand aankomen

nog best wonder dat men niet massaal China is gaan aanklagen

Het zal je jongere zusje maar zijn die met factor vijf leiden, na een vaccinatie het loodje legt door trombose.
Ik bedoel maar, niet iedere niet gevaccineerde, kán zomaar gevaccineerd worden. Dáár is geen oplossing voor behalve thuisblijven. Bizar toch..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:03

Pinacolada schreef:

Ja dat denk ik wel, in elk geval een stuk minder, kijk maar naar Portugal

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 22:52

Ja, daar lopen de besmettingscijfers nu ook op.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:05

Mij is ooit geleerd 'geef geen antwoord op de verkeerde vraag'.

"Denken jullie dat er geen problemen meer zijn als iedereen is gevaccineerd...?" vind ik een verkeerde vraag.

(Het zou wel leuk zijn hoor, maar misschien een beetje saai. Met 1 of 2 prikjes alle problemen de wereld uit.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 23:14

gillian schreef:
Heb ik al gedaan. Maar die qr code slaat nergens op op deze manier.
En mensen die niet gevaccineerd kunnen worden..mijn zusje bijvoorbeeld heeft factor 5 leiden. Een bloedstollingziekte. En laat nu de bijwerken bloedpropjes, leuk woord voor trombose, zijn..

Die kunnen gewoon gevaccineerd worden, want de bijwerking trombose van het vaccin heeft niets te maken of je nu een ziekte/syndroom hebt waardoor je gevoelig bent voor trombose.
Citaat:
Factor V Leiden mutatie en vaccinatie
Er zijn tot op heden geen aanwijzingen dat de vaccinatie niet gezet kan worden bij een erfelijke afwijking die de kans op trombose vergroot, zoals Factor V Leiden.

https://www.trombosestichting.nl/nieuws ... medicatie/

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 00:12

Brainless schreef:
gillian schreef:
En mensen die niet gevaccineerd kunnen worden..mijn zusje bijvoorbeeld heeft factor 5 leiden. Een bloedstollingziekte. En laat nu de bijwerken bloedpropjes, leuk woord voor trombose, zijn..

Die kunnen gewoon gevaccineerd worden, want de bijwerking trombose van het vaccin heeft niets te maken of je nu een ziekte/syndroom hebt waardoor je gevoelig bent voor trombose.
Citaat:
Er zijn tot op heden geen aanwijzingen dat de vaccinatie niet gezet kan worden bij een erfelijke afwijking die de kans op trombose vergroot, zoals Factor V Leiden.

Wilde ik ook net posten inderdaad. Hier homozygoot factor V Leiden (dus extreem verhoogd risico), na uitgebreid uitpluizen en in overleg met arts gewoon gevaccineerd met Pfizer.

Dat neemt natuurlijk het argument niet te kunnen vaccineren niet weg bij andere aandoeningen, er zijn gerust mensen waarvoor dat wel opgaat en dat is verdomd vervelend voor die mensen met de huidige ontwikkelingen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 04:09

Brainless schreef:
gillian schreef:

Citaat:

Het gaat er niet om wat volgens bepaalde onderzoekers “wel of niet kan”. Of wat jij vindt wat wel of niet kan en/of moet. Een ander heeft gewoon niks te maken met afwegingen die je zelf hoort te maken. Als ik vind dat het niet kan of niet hoeft, heeft een ander daar niks van te vinden. Het is mijn lichaam en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid. Ga jij maar eens uitleggen aan de familie van een vaccindode, dat dit moest zodat een klein deel van Nederland voor wie corona gevaarlijk is, en waarbij de prik niet helpt, met een gevoel van (schijn)veiligheid naar een springwedstrijd kan. Ik heb eerlijk gezegd liever dat degene voor wie de ziekte gevaarlijk is, zijn verantwoording neemt, of, wanneer diegene dat niet doet, er ernstige gevolgen voor diegene zijn, dan dat compleet gezonde mensen een risico aangaan. Ik vraag me ook heel hard af wanneer je meer doden krijgt: met coronabesmettingen voor dat handjevol mensen voor wie we dit zogenaamd allemaal doen, of met de vaccindoden. En dan met name kijken naar levensjaren die er verloren gaan. Want ja misschien gaat Hannie van 85 dood met een coronabesmetting, maar gaat Stefanie van 35 dood aan de prik