Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:55

Tja op een gemiddeld amateur (maar ook vaak wel professioneel) concours is dit helaas vrij normaal, dus ik schrik er ook niet persé van.

Vind het wel ronduit bizar dat we dan zo iemand met de dood moeten gaan bedreigen :? Er morgen absoluut concequenties hangen aan dit gedrag, begrijp me niet verkeerd, maar paardlief is het na 5 minuten gewoon weer vergeten hoor...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:16

Houd ook wel een klein beetje in het achterhoofd dat het een krant is en dat ze dingen wel iets groter/spannender voorstellen dan het daadwerkelijk is. Waarmee ik het niet wil minimaliseren en ja, deze vrouw zal van jachttegenstanders best wel wat social media-berichten gekregen hebben die het daglicht niet mogen zien, maar probeer wel een realistische kijk te houden. Als je het Engelstalige artikel leest, zie je dingen staan als 'is thought to be a teacher', 'were reportedly one of the first to react, 'was said to be staying at a secret location', 'a neighbour told'... als je een beetje de Engelse taal machtig bent dan voel je al aan dat dit heel speculatieve uitspraken zijn van een journalist die van een klein verhaal iets groots moest maken en de smakelijkste Facebook-uitspraken in het artikel heeft gedropt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:19

gezien wat ik zoal over social media zie gaan, zou het met niks verbazen hoor...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:23

Ja daar leert het paard wel van ja.....
Zo nutteloos dit...

Mishandeling vind ik een groot woord. Stom gefrustreerd gedrag wel.
En prima dat het gefilmd is. Misschien dat miss frustie dan nadenkt dat het anders kan.
Maar doodsbedreigingen, dan mis je er ook een paar....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:41

Ah, verrassend, iemand die voor het plezier vossen opjaagt en doodt blijkt een dierenmishandelaar. Helemaal geen bekend tafereeltje in de oh zo fijne paardenwereld ook dit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:42

Ik krijg steeds meer een afkeer van (a)sociaal media ;) Ben ook bewust gestopt met FB begin dit jaar, juist om dit soort dingen. Mensen lijken er wel een sport van te maken om elkaar het leven zuur te maken veilig vanaf het schermpje.
Ja natuurlijk keur ik het niet goed wat die mevrouw doet, en de vossenjacht vind ik ook echt vreselijk, maar hebben we niet allemaal wel eens iets gedaan waar we achteraf spijt van hebben? Ik wel in ieder geval. En moet er niet aan denken om door een stomme, menselijke, zwakke fout van mezelf met hooivorken en fakkels achterna gezeten te worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:27

BaileyMix schreef:
Ah, verrassend, iemand die voor het plezier vossen opjaagt en doodt blijkt een dierenmishandelaar. Helemaal geen bekend tafereeltje in de oh zo fijne paardenwereld ook dit.

Precies. Mee eens.Goed dat tegenwoordig alles aan het licht komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:29

Is het jagen daar nog met echte vossen, of zoals hier met alleen een geurspoor?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:52

Walgelijke persoonlijkheid

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:53

DuoPenotti schreef:
Is het jagen daar nog met echte vossen, of zoals hier met alleen een geurspoor?

The Cottesmore Hunt is een van de uitzonderlijke echte jachten nog. Dus geen slipjacht, maar met levende prooi.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:55

Dan eens tijd dat daar ook aandacht heen gaat ipv alleen naar die vrouw.
Slipjacht leuk alternatief, echte vossen niet meer van deze tijd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:15

Waarschijnlijk gaan de bedreigingen dus meer daarover en is het gedrag uit de video gewoon een dankbare stok om mee te slaan.
In principe is de vossenjacht wel verboden in Engeland en Wales, maar er zijn enkele uitzonderingen waaronder deze jacht. Maar hoe dat precies allemaal zit en waarom, dat moet ik toegeven weet ik ook niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:21

Kendra schreef:
Absoluut niet goed te praten, maar om nu te zeggen dat dit schokkend is??
Natuurlijk mag ze dat paard niet schoppen of slaan - maar het lijkt me niet dat die daar blijvend letsel aan heeft overgehouden....
Ben ik echt de enige die het vreemd vindt dat je iemand hierom met de dood bedreigt?
En dat ze hiervoor is geschorst uit haar baan??

Dit dus.

Vind ik dit passend? Nee, zeker niet in de situatie waarbij zij ook maar aan komt wandelen.
Vind ik dat je trots moet zijn dat dit je instructrice is? Nee
Gerechtvaardigd om het contract niet voort te zetten? Ja, al lijkt mij dat je ook best een gesprek kunt (en waarschijnlijk moet) hebben over deze werkwijze.
Een manier waarop ik graag te werk ga? Nee
Kun je mij op een heel slechte dag treffen dat ik een paard een klap geef? Ja
Doodsbedriegingen? Ben je nu helemaal van de pot gerukt!!!! Nee natuurlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:25

DuoPenotti schreef:
Dan eens tijd dat daar ook aandacht heen gaat ipv alleen naar die vrouw.
Slipjacht leuk alternatief, echte vossen niet meer van deze tijd.
Probeer dat de Britten maar eens aan hun verstand te peuteren. :+

Gini schreef:
Waarschijnlijk gaan de bedreigingen dus meer daarover en is het gedrag uit de video gewoon een dankbare stok om mee te slaan.
In principe is de vossenjacht wel verboden in Engeland en Wales, maar er zijn enkele uitzonderingen waaronder deze jacht. Maar hoe dat precies allemaal zit en waarom, dat moet ik toegeven weet ik ook niet.
De uitzondering is dat je alleen met honden mag jagen om ze uit hun schuilplaats te krijgen om af te schieten. Tegelijkertijd heeft de handhaving ervan 0 prioriteit en komen mensen weg met simpele excuses als "we wilden wel schieten, maar de honden hadden 'm eerder te pakken" of ze beweren bij hoog en bij laag dat het spoor dat ze volgen kunstmatig is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:45

Er gebeuren verschrikkelijke dingen tijdens de jacht. De honden hebben laatst nog een huiskat verscheurd bij iemand voor het huis. De honden zijn totaal niet onder controle en de jagers vinden zichzelf vaak zo belangrijk dat er geen gesprek mee te voeren is, ze vinden het een traditie en daar is geen woord tussen te krijgen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:58

Dom dom dom vrouwtje. Zo voedt je een paard niet op en aangezien zij een "opvoeder" van kinderen is (Schooljuf) kan ik me voorstellen dat de hele goegemeente op zijn kop staat. Daarentegen doodsbedreigingen door wat ze gedaan heeft is niet goed uiteraard.

Maarrrr... Doordat dit zo viral gaat en het verregaande consequenties heeft voor deze vrouw, zullen mensen die vaker hun paarden meppen en schoppen in openbare wedstrijden zich mogelijk wel eens achter hun oren krabben. Alles wordt immers gefilmd tegenwoordig. Laten we hopen dat er uit zoiets slechts mogelijk toch nog iets goeds komt.

Iemand in dit topic schreef iets van: eigenlijk doet het me niet zoveel omdat ik dergelijke beelden vaak zie. Ik hoop dus dat degenen die hun paarden meppen en schoppen door zulk soort filmpjes leren dat het geen normaal gedrag is, zover ze dat nog niet wisten, en dat het consequenties heeft. Niet alleen voor je paard dat er niet beter van zal worden, het zegt zo ontzettend veel over jezelf... Hoe triest ben je dan?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:07

Kendra schreef:
Natuurlijk mag ze dat paard niet schoppen of slaan - maar het lijkt me niet dat die daar blijvend letsel aan heeft overgehouden....
Ben ik echt de enige die het vreemd vindt dat je iemand hierom met de dood bedreigt?

Heel eerlijk, ik vind het ook niet schokkend. Jaa slaat hem een paar keer, maar ze rost hem niet helemaal in elkaar. Terecht was het zeker niet hoor, maar om hier nou doodsbedreigingen voor te krijgen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:17

Iemand met de dood bedreigen gaat erg ver, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan de vrouw in kwestie.
Maar iedere onterechte tik is er één te veel. Het beestje kwam uiteindelijk braaf terug en schopte geen stennis. Hij ging ook niet aan de kletter dus je kunt allang blij zijn dat er verder geen gewonden zijn gevallen.

Dat het dier geen blijvend letsel eraan heeft over gehouden, maakt het niet ineens prima. Moet een dier er dan altijd eerst iets aan over houden om het grensoverschrijdend gedrag te noemen?

Laat ik het zo zeggen: als iemand zo met mijn dieren omging dan had ik diegene eigenhandig een paar trappen verkocht. Eens kijken hoe leuk ze dat vindt. En nu zullen er vast mensen zijn die nu in de tegenaanval gaan maar een dier dat uiteindelijk braaf bij je komt staan, ga je niet vervolgens te lijf. Een volgende keer zal hij weer een tweede keer nadenken voor hij bij het baasje komt.

Daarbij vind ik het extra kwalijk om als leraar over te gaan op dit gedrag. A: dan laat je jezelf echt wel kennen en b: wat voor een voorbeeld ben je dan voor je leerlingen?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:22

Oh nee hoor, lekker bang maken dat wijf. Heb het filmpje niet gezien maar weet precies wat er te zien valt en mijn maag draait er van om. Een paard bijt of trapt niet zomaar, maar dan zou ik nog de onkunde van de mens begrijpen dat ze uit schrik en tik uitdelen(Deed ik ook. Niet meer) maar gaan trappen en schoppen omdat het beestje iets eng vind?
Dier ''vergeet'' het niet na 5 minuten, nee zulke paarden schrikken elke keer als jij je hand omhoog doet. De mensen die bedreigen weten donders goed dat hier geen daadwerkelijke straf om komt, dus dat de angst bij haar zo hoog is dat ze gaat onderduiken, helemaal goed.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:24

Dit is voor heel veel mensen die paarden hebben nog steeds heel normaal gedrag. Net zoals hard snokken aan halstertouwen, trappen in de buik, tussen de oren slaan wanneer het paard onder het zadel moeilijk gedrag vertoont. Dus choquerend is dit voor mij echt niet. Je moet maar eens op een kleine wedstrijd komen of een doorsnee manege. Ook bij ervaren en professionele trainers gebeurt dit nog, ik spreek uit ervaring. Je maakt een paard er niet handzamer mee en creëert gevaarlijkste situaties voor jezelf. Een bang paard is een onbetrouwbaar paard, dus het zou altijd vermeden moeten worden om paarden te trainen op basis van angst!

Daar is toch ook zo’n quote over. Iets van “For a horse that is trained by fear, there will always be something he fears more than his rider.” Ofzoiets, maar dat is wel mijn punt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:25

Ze zal het nooit meer doen want de gevolgen zijn huge.....meer dan 2 miljoen keer is filmpje bekeken, dood bedreigingen en baan kwijt.
Haar gedrag is verre van OK, maar de hele riedel erna ook niet. Ik hou hier totaal niet van. We leven in een nare wereld!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:10

Eens Pien, nare wereld. Volstrekt onvoorspelbaar - en erg anoniem.
Iedereen kan maar op social media anderen met de dood bedreigen, blijkbaar mag dat dan weer wel....
Een beetje meer fatsoen zou wel fijn zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:11

Anastasia24 schreef:
Oh nee hoor, lekker bang maken dat wijf. Heb het filmpje niet gezien maar weet precies wat er te zien valt en mijn maag draait er van om. Een paard bijt of trapt niet zomaar, maar dan zou ik nog de onkunde van de mens begrijpen dat ze uit schrik en tik uitdelen(Deed ik ook. Niet meer) maar gaan trappen en schoppen omdat het beestje iets eng vind?
Dier ''vergeet'' het niet na 5 minuten, nee zulke paarden schrikken elke keer als jij je hand omhoog doet. De mensen die bedreigen weten donders goed dat hier geen daadwerkelijke straf om komt, dus dat de angst bij haar zo hoog is dat ze gaat onderduiken, helemaal goed.

Doe even normaal. Niemand verdient het om met de dood bedreigd te worden en te moeten onderduiken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:14

Anastasia24 ik zal nooit wennen aan mensen zoals jij met deze uitspraken. Ik hou het bij totaal niet OK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:20

pol013 schreef:
Kendra schreef:

Dit dus.

Vind ik dit passend? Nee, zeker niet in de situatie waarbij zij ook maar aan komt wandelen.
Vind ik dat je trots moet zijn dat dit je instructrice is? Nee
Gerechtvaardigd om het contract niet voort te zetten? Ja, al lijkt mij dat je ook best een gesprek kunt (en waarschijnlijk moet) hebben over deze werkwijze.
Een manier waarop ik graag te werk ga? Nee
Kun je mij op een heel slechte dag treffen dat ik een paard een klap geef? Ja
Doodsbedriegingen? Ben je nu helemaal van de pot gerukt!!!! Nee natuurlijk niet
Ik denk zomaar dat die schop die ze dat dier geeft niet de hoofdreden is dat ze haar baan kwijt is, maar het feit dat ze willens en wetens deelneemt aan iets wat gewoon hartstikke illegaal is, en dat ook al sinds 2005 is. Imo is dat niet geheel onterecht, zeker niet gezien de aard van haar baan.