Bevestigd: Dood gevonden pony's werden aangevallen door wolf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:59

Eretria schreef:
Hulde aan hen die die beesten afknallen als ze in hun weide worden gesignaleerd.

Kijk, een echte dierenvriend!

Ik begrijp dat het klote is, als het je dier betreft, maar kunnen wij, de mens, eens stoppen met te doen alsof alles van ons is en naar onze zin moet gaan?
Die wolf heeft net zoveel recht op een plekje als dat ieder ander mens of dier dat heeft.

Het bedenken van constructieve oplossingen en mogelijkheden is mijn inziens meer van waarde dan zo'n achterlijke opmerking..

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:10

Nanne schreef:
Eretria schreef:
Hulde aan hen die die beesten afknallen als ze in hun weide worden gesignaleerd.

Ik begrijp dat het klote is, als het je dier betreft, maar kunnen wij, de mens, eens stoppen met te doen alsof alles van ons is en naar onze zin moet gaan?
Die wolf heeft net zoveel recht op een plekje als dat ieder ander mens of dier dat heeft.

Het bedenken van constructieve oplossingen en mogelijkheden is mijn inziens meer van waarde dan zo'n achterlijke opmerking..

En die constructieve oplossing is??

Lief dat je zo begaan bent met het wel en wee van de wolf, maar samenleven gaat gewoon níet. Hekken houden een wolf niet tegen. Tenzij je bizarre hekwerken van 3,5 m hoog met vol stroom neer wil zetten. Oja, vergeet niet een flink stuk beton aan de onderkant, want ze graven er anders zo onderdoor. Ik kan je vertellen, een schuilstalletje in een weide is nog niet eens toegestaan op de meeste plekken. Zulke idioot hoge hekwerken vervuilen het landschap veel meer dan zo'n stalletje. Kortom: geen porem en dus niet toegestaan.

Om over het gevaar voor de mens maar te zwijgen. Er worden nú al mensen belaagd en een wolf deinst níet terug. Het is wachten tot iemand wordt gegrepen. Ik houd mijn hart vast dat het niet míjn kinderen zijn!

Samenleven? Onmogelijk.
Dus: Afknallen en zo snel mogelijk. Een snelle, pijnloze dood.
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 11-11-21 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:10

Dus je bent een dierenvriend als je je eigen beesten laat fileren door zo een kreng dat hier niet hoort? Hou op hoor.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:19

Eretria schreef:
Dus je bent een dierenvriend als je je eigen beesten laat fileren door zo een kreng dat hier niet hoort? Hou op hoor.

Dat is absoluut niet wat ik zeg.. ;)

Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht, maar om gelijk afknallen te roepen VIND IK te ver gaan. Er moeten andere opties zijn in mijn beleving.
De mens kan namelijk redelijk egoïstisch zijn en denken dat alles hier van ons is.

Eretria

Re: Bevestigd: Dood gevonden pony's werden aangevallen door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:40

Dan moet je ook zeggen dat mensen geen kinderen meer/alleen 1 kind mogen baren omdat er een overschot van is, en we met zn alle leefgebied van de dieren innemen. Kind nemen is ook egoistisch. Maar dat mag niet gezegd worden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:46

Eretria schreef:
Dan moet je ook zeggen dat mensen geen kinderen meer/alleen 1 kind mogen baren omdat er een overschot van is, en we met zn alle leefgebied van de dieren innemen. Kind nemen is ook egoistisch. Maar dat mag niet gezegd worden.

Van mij zeker wel. Het is een feit en kan niet anders dan je gelijk geven in deze. :j

Maar goed, dan komen we in een hele andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:52

Eretria schreef:

Ik naai ze er bij als ik het zie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:53

Eretria schreef:

Maar wel een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:56

Ik denk ook niet dat de wolf in Nederland past, te veel mensen hier. Wild genoeg denk ik, alleen dan zul je de jacht van zwijnen en herten aan banden moeten leggen.
Feit blijft dat ze beschermd zijn en afschieten dus niet mag. Waar je ook een wolf schiet, komt een volgende voor in de plaats, totaal niet constructief. Ik denk dat men om de tafel moet, zowel met boeren, paarden- en kleinveehouders, wat voor ieder een betaalbare en adequate oplossing is. Men kan gaan klagen, alleen haalt het niets uit. Afschot mag niet, punt. Dus er moeten andere oplossingen gezocht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:00

Mindim schreef:
Ik denk ook niet dat de wolf in Nederland past, te veel mensen hier. Wild genoeg denk ik, alleen dan zul je de jacht van zwijnen en herten aan banden moeten leggen.
Feit blijft dat ze beschermd zijn en afschieten dus niet mag. Waar je ook een wolf schiet, komt een volgende voor in de plaats, totaal niet constructief. Ik denk dat men om de tafel moet, zowel met boeren, paarden- en kleinveehouders, wat voor ieder een betaalbare en adequate oplossing is. Men kan gaan klagen, alleen haalt het niets uit. Afschot mag niet, punt. Dus er moeten andere oplossingen gezocht.

Afschot mag van de EU wet wel, dat NL dat (nog) niet wil is wat anders.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:08

Mindim schreef:

Wild genoeg ja, maar een wolf kiest voor de makkelijkste oplossing: weidedieren, zolang hij niet bejaagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:10

tamary schreef:
Mindim schreef:

Afschot mag van de EU wet wel, dat NL dat (nog) niet wil is wat anders.

Wanneer mag afschot van de EU wet wel, de wolf is immers in Europa een beschermde soort, zelfs beschermd buiten zijn leefgebied. Bij mijn weten mag er enkel afschot plaats vinden wanneer daar een vergunning voor is verleend en is aangetoond dat het dier schade heeft aangericht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:15

Mindim schreef:
Wanneer mag afschot van de EU wet wel, de wolf is immers in Europa een beschermde soort, zelfs beschermd buiten zijn leefgebied. Bij mijn weten mag er enkel afschot plaats vinden wanneer daar een vergunning voor is verleend en is aangetoond dat het dier schade heeft aangericht.

Juist. De EU-wet voorziet in uitzonderingen, de NL interpretatie niet. Dat is problematisch, omdat er vroeg of laat een noodzaak ontstaat om een wolf te mogen schieten/euthanaseren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:28

Mindim schreef:
IWaar je ook een wolf schiet, komt een volgende voor in de plaats, totaal niet constructief.

Correct. Het stimuleert de mobiliteit. Dat was een halve eeuw terug bij het terugdringen van hondsdolheid onder vossen ook een groot punt. De afschiet-brigade verérgerde het probleem wat ze opgooiden als reden voor vossen schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:30

tamary schreef:
Mindim schreef:

Juist. De EU-wet voorziet in uitzonderingen, de NL interpretatie niet. Dat is problematisch, omdat er vroeg of laat een noodzaak ontstaat om een wolf te mogen schieten/euthanaseren.

Die uitzonderingen moeten wel flink onderbouwd worden en daar zit m de crux. Ik denk dat de hoeveelheid gevestigde wolven daarvoor te laag is hier. Een zwerver is bij mijn weten altijd beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:30

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
IWaar je ook een wolf schiet, komt een volgende voor in de plaats, totaal niet constructief.

Correct. Het stimuleert de mobiliteit. Dat was een halve eeuw terug bij het terugdringen van hondsdolheid onder vossen ook een groot punt. De afschiet-brigade verérgerde het probleem wat ze opgooiden als reden voor vossen schieten.

Precies.

Janneke2

Re: Bevestigd: Dood gevonden pony's werden aangevallen door wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:41

Pas op, volgens sommigen draag ik een roze bril. :)

Maar ik ben het niet eens met
'de wolf hoort hier niet, want hij valt paarden aan'.

Feit is dat de wolf hier hoort.
Het beest is inheems.
Het paard hoort hier niet.

En aangezien mijn Knollie in een merrie weiland staat naast een natuurgebied,
een onnatuurlijke kudde van een geïmporteerd beest
(paard is pas 6000 jaar bij de mens en komt uit Centraal Mongolië)
staat Knollie 'snachts binnen.

En het is dus zaak maatregelen te verzinnen om met de wolf te leven.
(Wat ik persoonlijk geen roze wolk vind.)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:03

Nanne schreef:
Eretria schreef:

Kijk dit filmpje eens, kijken of je er nog zo over denkt...

https://www.youtube.com/watch?v=hpkMNE5lG2Q&t=1s

1 wolf pakt gewoon zo'n grote hond.. ik denk dat onderschat worden hoe krachtig deze dieren zijn.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 21:42

Desi_2409 schreef:
Nanne schreef:

1 wolf pakt gewoon zo'n grote hond.. ik denk dat onderschat worden hoe krachtig deze dieren zijn.

Heel vervelend en naar om te zien, absoluut. Maar ik blijf wel bij mijn mening, hoe verdrietig dit ook is.

Ik zou bijvoorbeeld mijn hond niet buiten gelaten hebben, maar goed ik heb geen ervaring met wolven at all.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:28

Citaat:

Citaat:

Eh, hoe zo dat dan?

Het feit dat ik een andere mening heb, wil niet zeggen dat ik het beest onderschat.

Ik denk dat we maatregelen moeten verzinnen om met de natuur te leven ipv als diersoort mens het ecosysteem naar de mallemoer te helpen.
(Geen pretje of roze bril, vind ik zelf. Eerder een stevige klus.)

Samzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 01:54

Huertecilla schreef:
Wolven zijn als vaccins tegen Covid19.
Dit vind ik nou klinklare onzin…..
voor de overheden is het in een groter belang en als jij net die éne bent die aan trombose dood gaat of jouw paard wordt opgegeten is dat pech. In geval van een wolf is er tenminste een schaderegeling.