Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flower033 schreef:150.000 bijtincidenten per jaar waarvan ruim 30% ernstig. Vind ik best veel. Ik zie liever een loslopende wolf dan een loslopende hond. Die wolf komt niet naar me toe, die is mensenschuw. Honden blaffen tegen je, springen tegen je op. Doodeng!
Er worden per jaar 300 schapen door wolven doodgebeten. 4000 gedood door honden. En een veelvoud door mensen.
Bravura schreef:Sneu....Het lijkt alsof hij wel een ingang had gevonden maar geen uitgang meer kon vinden terwijl de pony's en het paard achter hem aan gingen. Nergens haal ik uit zijn gedrag dat hij ze op het moment van het filmpje als hapje zag. Jonge dieren zijn nou eenmaal erg nieuwsgierig.
Leven en laten leven.
Er zijn veel meer dieren die zich in bebouwd gebied begeven tegenwoordig. Hier, midden in de stad in een klein parkje laatst op een vroege ochtend een reebokje gezien en later eens een Das. Wonderlijk. Zelfs zwijnen lopen in de omgeving rond in dorpstuinen.
Voor mij zegt dit genoeg, teveel mensen die de dieren in de bossen verstoren en een overschot aan wild. De wolf is meer dan welkom wat mij betreft. Zo worden ook oude en zieke dieren weggevangen.
Bravura schreef:Sneu....Het lijkt alsof hij wel een ingang had gevonden maar geen uitgang meer kon vinden terwijl de pony's en het paard achter hem aan gingen. Nergens haal ik uit zijn gedrag dat hij ze op het moment van het filmpje als hapje zag. Jonge dieren zijn nou eenmaal erg nieuwsgierig.
Leven en laten leven.
Er zijn veel meer dieren die zich in bebouwd gebied begeven tegenwoordig. Hier, midden in de stad in een klein parkje laatst op een vroege ochtend een reebokje gezien en later eens een Das. Wonderlijk. Zelfs zwijnen lopen in de omgeving rond in dorpstuinen.
Voor mij zegt dit genoeg, teveel mensen die de dieren in de bossen verstoren en een overschot aan wild. De wolf is meer dan welkom wat mij betreft. Zo worden ook oude en zieke dieren weggevangen.
Bravura schreef:Er had voorheen veel meer afschot moeten zijn. Al jaren een wild overschot. Echter, wel eens in coronatijd in de bossen en op de hei geweest rondom Rheden? De meeste mensen die er vlakbij wonen gaan al niet eens meer in de weekenden naar de hei omdat het overvol is met bezoekers. En nog steeds. Dat drijft mede het wild weg. En niet altijd verder het bos in.
@speurneusc, ik schrijf nergens dat een wolf op zoek gaat naar alléén zieke en oude dieren.
Mindim schreef:Ah filmpje klopt niet, wat wen stemmingmakerij weer van de krant en tv, misschien moeten ze eerst eens fact checken eer ze iets posten.
Huertecilla schreef:Mindim schreef:Ah filmpje klopt niet, wat wen stemmingmakerij weer van de krant en tv, misschien moeten ze eerst eens fact checken eer ze iets posten.
...en hier
dierliefde schreef:Het filmje van RTV Drenthe dat ik heb gezien (en waarnaar wordt gelinkt) klopt wel degelijk! Dit is gisteren gefilmd door iemand die ik ken[
Het is een ander filmpje dat in dit topic werd gedeeld van een hond en koe in België wat een hoax zou moeten zijn. Even verder lezen dan de eerste 5 berichten dus
Sunnda schreef:Bravura schreef:Er had voorheen veel meer afschot moeten zijn. Al jaren een wild overschot. Echter, wel eens in coronatijd in de bossen en op de hei geweest rondom Rheden? De meeste mensen die er vlakbij wonen gaan al niet eens meer in de weekenden naar de hei omdat het overvol is met bezoekers. En nog steeds. Dat drijft mede het wild weg. En niet altijd verder het bos in.
@speurneusc, ik schrijf nergens dat een wolf op zoek gaat naar alléén zieke en oude dieren.
Mijn ervaringen is dat toeristen toch de gebaande paden volgen. Je ziet ze op de toeristische stukken en een paar kilometer daarbuiten. Ik kan nog steeds uuren het bos in en kom geen hond tegen..de dieren zitten niet langs de drukke wandelpaden, maar gewoon 5 km verderop in het bos.
Mindim schreef:Sunnda schreef:
Mijn ervaringen is dat toeristen toch de gebaande paden volgen. Je ziet ze op de toeristische stukken en een paar kilometer daarbuiten. Ik kan nog steeds uuren het bos in en kom geen hond tegen..de dieren zitten niet langs de drukke wandelpaden, maar gewoon 5 km verderop in het bos.
Soms bevat een bos gewoon te veel gebaande paden.
Wandelpaden, fietspaden, ruiterpaden, mtb paden en dat splitst het bos in heel veel vakjes. En dat allemaal om de mens geen aanvaring te laten hebben met een van zijn soortgenoten.
Ik woon aan het bos en de weekenden zijn een ellende, hier blijven we thuis en doen een rondje dorp met de honden, want het bos is gewoon niet leuk meer in het weekend.
Desi_2409 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=hpkMNE5lG2Q
Let op, echt een heel naar filmpje, wolf bijt een waakhond dood en neemt hem mee van het erf...
Ik denk dat de wolf echt onderschat wordt, als je ziet hoe groot deze waakhond is
DuoPenotti schreef:hou toch eens op met dat vergelijk met mensen.
Het gaat hier om wat de wolf dood. En eventueel een hond omdat men niet zo graag geloofd dat de wolf het gedaan heeft.
Het gaat niet om wat de mens heeft gedood....
Blijf toch eens gewoon ontopic.
Sunnda schreef:Ik vind de weekenden heel gezellig. Hier zijn er dan veel dagjesmensen en weekendmensen van de campings in de buurt.
Iedereen geniet van de natuur en over het algemeen gaat dat zonder problemen. De rest van de week heb ik het bos al voor mijzelf. Waarom mogen anderen daar niet of minder van genieten?
Mindim schreef:DuoPenotti schreef:hou toch eens op met dat vergelijk met mensen.
Het gaat hier om wat de wolf dood. En eventueel een hond omdat men niet zo graag geloofd dat de wolf het gedaan heeft.
Het gaat niet om wat de mens heeft gedood....
Blijf toch eens gewoon ontopic.
Ja, laat men eerst eens uitvinden of het om een wolf gaat in dit geval?
Mindim schreef:dierliefde schreef:Het filmje van RTV Drenthe dat ik heb gezien (en waarnaar wordt gelinkt) klopt wel degelijk! Dit is gisteren gefilmd door iemand die ik ken[
Het is een ander filmpje dat in dit topic werd gedeeld van een hond en koe in België wat een hoax zou moeten zijn. Even verder lezen dan de eerste 5 berichten dus
Dan nog, het is niet eens zeker of het om een wolf gaat, als ik op de geruchten af moet gaan dan stikt het hier van de wolven ineens. De wolf in Elsloo was enorm, het dier in de bak is een heel stuk kleiner dan de shetjes, dus laten we eens afwachten wat het is, eer gelijk paniek te zaaien.
Het komt in elk geval niet overeen met het pony aanvallende dier waar men het normaliter over heeft.
In Elsloo is anderhalve week geleden een wolf dood gereden, welke wordt gelinkt aan de dode schapen in Wapse, volgens de politie.
Desi_2409 schreef:https://www.youtube.com/watch?v=hpkMNE5lG2Q
Let op, echt een heel naar filmpje, wolf bijt een waakhond dood en neemt hem mee van het erf...
Ik denk dat de wolf echt onderschat wordt, als je ziet hoe groot deze waakhond is