Mogelijke wolf rent tussen paarden in Diever

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Wolf rent tussen paarden in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:28

Ik vind het filmpje erg onduidelijk ik sta ook heel kritisch tegenover de wolf maar je moet wel zekerheid hebben voor je zoiets beweert.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:37

Flower033 schreef:
150.000 bijtincidenten per jaar waarvan ruim 30% ernstig. Vind ik best veel. Ik zie liever een loslopende wolf dan een loslopende hond. Die wolf komt niet naar me toe, die is mensenschuw. Honden blaffen tegen je, springen tegen je op. Doodeng!

Er worden per jaar 300 schapen door wolven doodgebeten. 4000 gedood door honden. En een veelvoud door mensen.

Die wolf is helemaal niet zo mensenschuw meer. Vroeger zag je ze niet eens en nu lopen ze in je straat. En als je bedenkt hoe weinig wolven er zijn en ze dan al 300 schapen doodbijten dan pakken ze er procentueel dus veel meer.

De enige goede wolf is een dode wolf in mijn ogen. Of ergens in de Balkan waar er ruimte is.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:39

https://www.youtube.com/watch?v=hpkMNE5lG2Q

Let op, echt een heel naar filmpje, wolf bijt een waakhond dood en neemt hem mee van het erf...
Ik denk dat de wolf echt onderschat wordt, als je ziet hoe groot deze waakhond is

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:41

Bravura schreef:
Sneu....Het lijkt alsof hij wel een ingang had gevonden maar geen uitgang meer kon vinden terwijl de pony's en het paard achter hem aan gingen. Nergens haal ik uit zijn gedrag dat hij ze op het moment van het filmpje als hapje zag. Jonge dieren zijn nou eenmaal erg nieuwsgierig.
Leven en laten leven.

Er zijn veel meer dieren die zich in bebouwd gebied begeven tegenwoordig. Hier, midden in de stad in een klein parkje laatst op een vroege ochtend een reebokje gezien en later eens een Das. Wonderlijk. Zelfs zwijnen lopen in de omgeving rond in dorpstuinen.
Voor mij zegt dit genoeg, teveel mensen die de dieren in de bossen verstoren en een overschot aan wild. De wolf is meer dan welkom wat mij betreft. Zo worden ook oude en zieke dieren weggevangen.

wolf eet eet wat ie kan vangen en gaat niet op zoek naar oude en zieke dieren, dat is een fabeltje, maar prooi dat zo makkelijk mogelijk te vangen is en vaak vermoord ie ook nog eens de dieren die erbij staan, ws voor "later" daarbij komt dat een wolf niet per see eerst dood, maar ook gelijk begint te vlees af te scheuren terwijl de prooi niet eens dood is, zwaar pijn lijden dus.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:52

Bravura schreef:
Sneu....Het lijkt alsof hij wel een ingang had gevonden maar geen uitgang meer kon vinden terwijl de pony's en het paard achter hem aan gingen. Nergens haal ik uit zijn gedrag dat hij ze op het moment van het filmpje als hapje zag. Jonge dieren zijn nou eenmaal erg nieuwsgierig.
Leven en laten leven.

Er zijn veel meer dieren die zich in bebouwd gebied begeven tegenwoordig. Hier, midden in de stad in een klein parkje laatst op een vroege ochtend een reebokje gezien en later eens een Das. Wonderlijk. Zelfs zwijnen lopen in de omgeving rond in dorpstuinen.
Voor mij zegt dit genoeg, teveel mensen die de dieren in de bossen verstoren en een overschot aan wild. De wolf is meer dan welkom wat mij betreft. Zo worden ook oude en zieke dieren weggevangen.

Er wordt flink gejaagd op het ogenblik en er zijn veel dieren door de afgelopen goede jaren en die hebben door het wat mindere jaar dit jaar moeite met eten vinden.
Daar heeft de mens niet direct mee te maken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:25

Er had voorheen veel meer afschot moeten zijn. Al jaren een wild overschot. Echter, wel eens in coronatijd in de bossen en op de hei geweest rondom Rheden? De meeste mensen die er vlakbij wonen gaan al niet eens meer in de weekenden naar de hei omdat het overvol is met bezoekers. En nog steeds. Dat drijft mede het wild weg. En niet altijd verder het bos in.

@speurneusc, ik schrijf nergens dat een wolf op zoek gaat naar alléén zieke en oude dieren.

Popstra

Re: Wolf rent tussen paarden in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:28

Ik zou niet zo heel blij zijn dat dier tussen mijn paarden in een weitje te zien.
En zo gestressed is die wolf niet dat hij daar tussen is gekomen. Hij zal niet de bedoeling gehad hebben enkel vriendelijk gedag te komen zeggen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:32

Bravura schreef:
Er had voorheen veel meer afschot moeten zijn. Al jaren een wild overschot. Echter, wel eens in coronatijd in de bossen en op de hei geweest rondom Rheden? De meeste mensen die er vlakbij wonen gaan al niet eens meer in de weekenden naar de hei omdat het overvol is met bezoekers. En nog steeds. Dat drijft mede het wild weg. En niet altijd verder het bos in.

@speurneusc, ik schrijf nergens dat een wolf op zoek gaat naar alléén zieke en oude dieren.

Mijn ervaringen is dat toeristen toch de gebaande paden volgen. Je ziet ze op de toeristische stukken en een paar kilometer daarbuiten. Ik kan nog steeds uuren het bos in en kom geen hond tegen..de dieren zitten niet langs de drukke wandelpaden, maar gewoon 5 km verderop in het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:46

Het is hier dan ineens wel druk van de wolven. Ook al eentje aangereden in Elsloo 2 wekwn terug. Eerst maar eens zien of het echt een wolf was.

Ah filmpje klopt niet, wat wen stemmingmakerij weer van de krant en tv, misschien moeten ze eerst eens fact checken eer ze iets posten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:55

Mindim schreef:
Ah filmpje klopt niet, wat wen stemmingmakerij weer van de krant en tv, misschien moeten ze eerst eens fact checken eer ze iets posten.

...en hier :roll:

Enneh feiten controleren? Waar emotie de hoofdrol speelt heeft logica geen énkele rol. Wolf en Covid zijn wat dat betreft onderling uitwisselbare woorden ;)

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 11:59

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

...en hier :roll:

Het filmje van RTV Drenthe dat ik heb gezien (en waarnaar wordt gelinkt) klopt wel degelijk! Dit is gisteren gefilmd door iemand die ik ken

Het is een ander filmpje dat in dit topic werd gedeeld van een hond en koe in België wat een hoax zou moeten zijn. Even verder lezen dan de eerste 5 berichten dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:24

dierliefde schreef:
Het filmje van RTV Drenthe dat ik heb gezien (en waarnaar wordt gelinkt) klopt wel degelijk! Dit is gisteren gefilmd door iemand die ik ken[

Het is een ander filmpje dat in dit topic werd gedeeld van een hond en koe in België wat een hoax zou moeten zijn. Even verder lezen dan de eerste 5 berichten dus

Dan nog, het is niet eens zeker of het om een wolf gaat, als ik op de geruchten af moet gaan dan stikt het hier van de wolven ineens. De wolf in Elsloo was enorm, het dier in de bak is een heel stuk kleiner dan de shetjes, dus laten we eens afwachten wat het is, eer gelijk paniek te zaaien.
Het komt in elk geval niet overeen met het pony aanvallende dier waar men het normaliter over heeft.

In Elsloo is anderhalve week geleden een wolf dood gereden, welke wordt gelinkt aan de dode schapen in Wapse, volgens de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:36

Sunnda schreef:
Bravura schreef:

Mijn ervaringen is dat toeristen toch de gebaande paden volgen. Je ziet ze op de toeristische stukken en een paar kilometer daarbuiten. Ik kan nog steeds uuren het bos in en kom geen hond tegen..de dieren zitten niet langs de drukke wandelpaden, maar gewoon 5 km verderop in het bos.

Soms bevat een bos gewoon te veel gebaande paden.
Wandelpaden, fietspaden, ruiterpaden, mtb paden en dat splitst het bos in heel veel vakjes. En dat allemaal om de mens geen aanvaring te laten hebben met een van zijn soortgenoten.
Ik woon aan het bos en de weekenden zijn een ellende, hier blijven we thuis en doen een rondje dorp met de honden, want het bos is gewoon niet leuk meer in het weekend.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:46

Mindim schreef:
Sunnda schreef:

Soms bevat een bos gewoon te veel gebaande paden.
Wandelpaden, fietspaden, ruiterpaden, mtb paden en dat splitst het bos in heel veel vakjes. En dat allemaal om de mens geen aanvaring te laten hebben met een van zijn soortgenoten.
Ik woon aan het bos en de weekenden zijn een ellende, hier blijven we thuis en doen een rondje dorp met de honden, want het bos is gewoon niet leuk meer in het weekend.

Ik vind de weekenden heel gezellig. Hier zijn er dan veel dagjesmensen en weekendmensen van de campings in de buurt.
Iedereen geniet van de natuur en over het algemeen gaat dat zonder problemen. De rest van de week heb ik het bos al voor mijzelf. Waarom mogen anderen daar niet of minder van genieten?

Mist

Re: Mogelijke Wolf rent tussen paarden in Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:15

Kan iemand een bron geven over de zg 4000 schapen die door honden gedood zouden worden?
Overigens zijn er 2 mln honden in NL en (nog) maar 10-15 wolven. Dus die richten veel meer schade aan

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:17

Desi_2409 schreef:

Let op, echt een heel naar filmpje, wolf bijt een waakhond dood en neemt hem mee van het erf...
Ik denk dat de wolf echt onderschat wordt, als je ziet hoe groot deze waakhond is

Waakhond? In welk opzicht? Hond leek vriendelijk naar de wolf.
Als deze ingezet werd als wolfverjagende hond was die zeker niet geschikt. Dan had die moeten blaffen en de wolf wegjagen ipv blijven staan en zelfs toenadering tot de wolf zoeken. (vlak voor de wolf toeslaat lijkt of de hond uitdaagt tot spel)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:19

Mist schreef:
Kan iemand een bron geven over de zg 4000 schapen die door honden gedood zouden worden?
Overigens zijn er 2 mln honden in NL en (nog) maar 10-15 wolven. Dus die richten veel meer schade aan

Mensen zijn erger, in 2017 werden er in Nederland 639.662.000 landdieren vermoord door mensen. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:21

hou toch eens op met dat vergelijk met mensen.
Het gaat hier om wat de wolf dood. En eventueel een hond omdat men niet zo graag geloofd dat de wolf het gedaan heeft.
Het gaat niet om wat de mens heeft gedood....
Blijf toch eens gewoon ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:34

DuoPenotti schreef:
Het gaat hier om wat de wolf dood. En eventueel een hond omdat men niet zo graag geloofd dat de wolf het gedaan heeft.

Ja, laat men eerst eens uitvinden of het om een wolf gaat in dit geval?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:39

Sunnda schreef:
Ik vind de weekenden heel gezellig. Hier zijn er dan veel dagjesmensen en weekendmensen van de campings in de buurt.
Iedereen geniet van de natuur en over het algemeen gaat dat zonder problemen. De rest van de week heb ik het bos al voor mijzelf. Waarom mogen anderen daar niet of minder van genieten?

Fantastisch dat je dat gezellig vind, ik niet, dus ik mijd het. Ik houd niet van drukte. De hoeveelheid afval na het weekend ben ik ook geen fan van en alle loslopende honden ook niet.

Waar zeg ik precies dat anderen er niet van mogen genieten, helemaal goed hoor, neem alleen je rotzooi mee naar huis en lijn je hond aan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:47

Mindim schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, laat men eerst eens uitvinden of het om een wolf gaat in dit geval?

Eens hoor.
Maar de kans is groot omdat daar al schapen, zover ik weet wel dna getest, door de wolf zijn gedood.

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:25

Mindim schreef:
dierliefde schreef:
Het filmje van RTV Drenthe dat ik heb gezien (en waarnaar wordt gelinkt) klopt wel degelijk! Dit is gisteren gefilmd door iemand die ik ken[

Dan nog, het is niet eens zeker of het om een wolf gaat, als ik op de geruchten af moet gaan dan stikt het hier van de wolven ineens. De wolf in Elsloo was enorm, het dier in de bak is een heel stuk kleiner dan de shetjes, dus laten we eens afwachten wat het is, eer gelijk paniek te zaaien.
Het komt in elk geval niet overeen met het pony aanvallende dier waar men het normaliter over heeft.

In Elsloo is anderhalve week geleden een wolf dood gereden, welke wordt gelinkt aan de dode schapen in Wapse, volgens de politie.

Volgens onderstaand artikel van gisteren zijn er de afgelopen 14 dagen 9 aanvallen geweest op schapen met 20 dode schapen tot gevolg. Dus dan zou er toch wel een wolf moeten zijn. Ik weet verder niks van een wolf die 1.5 week geleden zou zijn aangereden in elsloo (kan er ook niks over vinden). Wel is er in appelscha in mei 1 doodgereden, maar dat is dus al van veel langer geleden.

https://meppelercourant.nl/regio/Opnieuw-dode-schapen-aangetroffen-in-Wapse-27140543.html

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:25

Desi_2409 schreef:

Wat ik in dit filmpje nog het meest schokkend vind is dat de wolf in eerste instantie niet bedreigend overkomt. Lage houding, snelle kwispel. In hondentaal staat dat gelijk aan 'ik wil je geen kwaad doen' en dan bàm recht naar de keel en niet meer loslaten.
Een hond die zich zo gedraagt noemen we vals en onbetrouwbaar.

Ik denk ook dat wolven zwaar onderschat worden en dat het niet zo'n goed idee is die in dichtbevolkte gebieden (aka heel Nederland en België) hun gang te laten gaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:27

Toch heeft MarlindeRooz wel een punt vind ik.

Als de wolf dieren doodt is het vreselijk (is het ook) maar in slachthuizen is het aan de orde van de dag op veel, veel grotere schaal

Tuurlijk is dit zeker niet 1 op 1 vergelijkbaar maar ik snap wel dat ze dit aanhaalt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:28

Nee want dat is een heel andere discussie, ben vrij er een topic over te openen. :j
Heeft niks nada noppes met wolven te maken. Niks, maar dan ook echt niks.