Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:34

Bij ons op de manege wordt er nu zoveel mogelijk buitengereden mits het weer dit toe laat. Als je niet gevaccineerd bent en het is slecht weer, dan kun je de les op een ander moment inhalen. Ruiters mogen nog wel 1 hulpje/ouder meenemen mits deze een QR-code kan tonen.

Ouders wordt gevraagd om te helpen met het checken van QR-codes. Niet waterdicht natuurlijk, maar de eigenaresse kan dit ook niet allemaal alleen doen.

Ik als eigenaresse van een privépony hoef gelukkig niet elke dag mijn code te tonen, er werd aangegeven dat het op een andere manier geregeld gaat worden.

Vooral veel gedoe dus, maar gezien de huidige omstandigheden vind ik dit nog wel prima geregeld zo :)

Reggledoos

Re: Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:12

Sick sick world. Mijn zoon hoopt nu ook Corona te krijgen om van het testen af te zijn :n

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:36

Reggledoos schreef:
Sick sick world. Mijn zoon hoopt nu ook Corona te krijgen om van het testen af te zijn :n

Maar dan ben ik toch knettergek? Dat je jong bent wil niet zeggen dat je er niet ziek van wordt, er zijn juist heel veel jongeren die long covid hebben en elke dag ploeteren om de dag door te komen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:49

Bij ons op de manege krijg je als je je meld met qr code een stempel, en medewerkers doen steekproeven of je met of zonder stempel rondloopt. Lijkt mij een best practische oplossing

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:11

In de mail van mijn rijvereniging staat dat vrijrijden en groepslessen in de binnen rijbaan geen QR code behoeft, omdat dat gezien wordt als het noodzakelijk trainen van je paard.

Bij wedstrijden is die noodzakelijk vanaf 18 jaar en dan krijg je op onze vereniging een stempel, als je gecheckt bent bij het aanmelden op het secretariaat.

Dus ongevaccineerden kunnen bij ons zonder testen wel naar stal toe en gebruik maken van de binnen rijbaan.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:32

Dan hebben jullie mazzel!
Bij ons moet je zelfs als je naar de wc wil een QR code kunnen tonen!

Grote manege met ook zo'n 50 pensionpaarden.
Pensionklanten zonder QR mogen niet meer binnenrijden.
Buitenrijden is lastig omdat 1 rijbaan savonds niet verlicht is en de andere bij flinke regenval blank staat...
Ook zijn er wat mensen met paarden die niet zo braaf zijn in herfstig weer...

Voor sommigen is het dus echt een probleem, een enkeling is ook op zoek naar een andere stalling waar de buitenbak beter te rijden is in het natte seizoen.

Zo triest dit....

Heb er zelf geen last van ivm volledige vaccinatie maar zie wel stalgenoten die nu met hun handen in hun haar zitten...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:35

eukje schreef:
Dan hebben jullie mazzel!
Bij ons moet je zelfs als je naar de wc wil een QR code kunnen tonen!

Grote manege met ook zo'n 50 pensionpaarden.
Pensionklanten zonder QR mogen niet meer binnenrijden.
Buitenrijden is lastig omdat 1 rijbaan savonds niet verlicht is en de andere bij flinke regenval blank staat...
Ook zijn er wat mensen met paarden die niet zo braaf zijn in herfstig weer...

Voor sommigen is het dus echt een probleem, een enkeling is ook op zoek naar een andere stalling waar de buitenbak beter te rijden is in het natte seizoen.

Zo triest dit....

Heb er zelf geen last van ivm volledige vaccinatie maar zie wel stalgenoten die nu met hun handen in hun haar zitten...

Dan ga ik wel in de box zitten.

Ik ga die QR code maar op mijn voorhoofd laten tatoeren denk ik.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:40

Maar het is voor de volksgezondheid...

Ja want alleen in een binnenbak rijden is echt heel gevaarlijk...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:50

Beetje jammer dat nu het indoorseizoen is begonnen…ik ga me ook afmelden voor alle wedstrijden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:56

Sunnda schreef:
Maar het is voor de volksgezondheid...

Ja want alleen in een binnenbak rijden is echt heel gevaarlijk...

Nou als de volksgezondheid zo belangrijk was dan werd er ook geen drank, sigaretten, en suikerhoudend eten verkocht. Koste een appel 30 cent en een zak chips 5 euro. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Volgens mij is hart en vaat ziekten nog steeds doodsoorzaak nr 1

Zo en nu ga ik een uurtje naar de spinning les :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:12

xHaithi schreef:
Jolien87 schreef:
xHaithi: dat is niet helemaal letterlijk wat er staat. Als het moet, kunnen ongevaccineerden zich dagelijks laten testen maar de vraag is in hoeverre dat te doen is.

Goh, laat ons eerlijk wezen, de bedoeling is wel degelijk om mensen te forceren zich te laten vaccineren. Toen hier in BE een korte tweedeling gecreëerd werd tussen Vlaanderen en Wallonië & Brussel waarbij Wallonië & Brussel zich aan de mondmaskerplicht en andere regeltjes moesten houden en Vlaanderen niet omdat in Vlaanderen de vaccinatiegraad hoger lag, werd op het nieuws een paar dagen later gesteld "dat de maatregel zijn doel niet gemist had want dat er in Wallonië opeens meer afspraken voor het vaccin waren". Aka, wij hebben deze maatregel verzonnen om ervoor te zorgen dat je je laat vaccineren. Ocharme een maand later werd al aangekondigd dat in Vlaanderen de CST er ook gewoon kwam. Tot zover de gewonnen vrijheid.
Zoals je zelf ook zegt, het is in de praktijk en vermoedelijk ook financieel niet te doen om dit getest op lange termijn vol te houden, dus laat ons een kat een kat noemen, ze willen enkel gevaccineerden binnen hebben.

Ik ben het echt volledig met je eens hoor en er wordt zelfs niet eens meer geprobeerd door de overheid om de indruk te wekken dat, dat niet hun doel is. Ze voeren de druk nu echt op voor ongevaccineerden en schuiven dat niet langer onder stoelen of banken.
Maar hoe meer ik die druk voel, des te meer weerstand ik ook bij mezelf merk om me alsnog te laten vaccineren.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:13

Nee, de ziekenhuizen liggen vol met grotendeels ongevaccineerde corona patiënten. Dus als je straks van je paard af valt en er geen plek is, dan komt het door mensen die zich slimmer vinden de experts.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:17

CynthiaV schreef:
Nee, de ziekenhuizen liggen vol met grotendeels ongevaccineerde corona patiënten. Dus als je straks van je paard af valt en er geen plek is, dan komt het door mensen die zich slimmer vinden de experts.

Het zou fijn zijn als je niet alle ongevaccineerden over één kam scheert.
Niet iedereen die zich niet laat vaccineren maakt deze keuze omdat ze zich slimmer achten dan virologen of andere mensen die ervoor hebben gestudeerd. Er zit soms heel wat anders achter. Wellicht iets om over na te denken voor je met je vinger wijst.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:47

Weet je, ik had een heel bericht getypt maar ik heb er geen zin meer in. Mijn gezondheid loopt nog meer schade op aangezien mijn long revalidatie steeds uitgesteld wordt omdat ze het te druk hebben. Dus ja, ik heb daar een mening over. En de enige reden voor niet vaccineren is als het medisch gevaarlijk is, in mijn ogen.
En nu ontstip ik dit want ik word hier alleen maar verdrietig van.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:06

BloemBloem, weet je waarom ze ouders weigeren? Is dat bijvoorbeeld omdat de capaciteit er niet is om iedereen te scannen? In dat geval zou je kunnen voorstellen dat ze proberen vrijwilligers te werven om dat te komen doen. Want geen toeschouwers/ouders is geen eis vanuit de overheid, dus daar moet iets vanuit de manege zelf achter zitten.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:13

Sure_lee schreef:
Phoe wel heftig zeg om te lezen wat voor gevolgen dit heeft. Nu heb ik nergens last van want ik ben volledig gevaccineerd en bij mijn pensionstal is alles buiten.
Maar voor vele mensen is dit niet zo. Komt bij mij over als nog strenger als bij de eerste lockdown voor sommige mensen. Ik snap dat vaccineren een keuze is. Maar ik vind dit wel ver gaan.

Jaa ik ook, vind het nergens op slaan. Ben zelf ook gevaccineerd, dus voor mij is het ook niet moeilijk. Bij ons op de vereniging moet nu de instructeur gaan controleren. Als je vrij rijdt is het je eigen verantwoordelijkheid, maar zorg wel dat je hem bij je hebt voor als er iemand komt controleren. Vind dat verhaal van die vrouw die nu met spoed een andere stal zoekt ook heftig. Als je op een manege staat kan ik me voorstellen dat je alles gelijk wil trekken, maar op een gewone pension stal zou ik het nooit vragen. En zoals mijn collega gisteren heel mooi zei, je kunt mensen die stalling/contributie betalen toch niet zomaar weigeren.

In mijn omgeving hebben ook al verschillende mensen toch maar een vaccinatie gehaald, omdat het anders allemaal wel heel lastig werd. Dus op dat punt, krijgt de overheid wel hun zin.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:18

Reggledoos schreef:

Nou inderdaad, zieke wereld.
Heeft allemaal niks meer met corona te maken

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:39

Jolien87 schreef:
Ik ben het echt volledig met je eens hoor en er wordt zelfs niet eens meer geprobeerd door de overheid om de indruk te wekken dat, dat niet hun doel is. Ze voeren de druk nu echt op voor ongevaccineerden en schuiven dat niet langer onder stoelen of banken.
Maar hoe meer ik die druk voel, des te meer weerstand ik ook bij mezelf merk om me alsnog te laten vaccineren.

Nee klopt! In België dus ook niet. En ik begrijp je standpunt volledig. Ik merk dat meer mensen achteruit deinzen door dit gedram.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:47

QR code bij ons op de manege; QR code bij 18+ in de kantine, we mogen als ouders niet meer in de stal komen en leden 18+ rijden in de buitenbak. Kijken bij wedstrijden moet je qr code scannen op tribune.

Sportschool; bij inchecken van les QR code tonen bij 18+

Hardlopen; geen QR nodig

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:58

Dit heeft allang niets meer met corona te maken, maar goed, dat was al veel langer te zien. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn startpas al had opgezegd. In de grondwet staat dat discriminatie in welke vorm dan ook verboden is in Nederland, dus ook medische discriminatie. Dus voor de zoveelste keer zijn de zogenaamde corona maatregelen weer eens niet wettelijk te verantwoorden, wat ze ook roepen daar in Den Haag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 01:14

Dreamybol schreef:
BloemBloem, weet je waarom ze ouders weigeren? Is dat bijvoorbeeld omdat de capaciteit er niet is om iedereen te scannen? In dat geval zou je kunnen voorstellen dat ze proberen vrijwilligers te werven om dat te komen doen. Want geen toeschouwers/ouders is geen eis vanuit de overheid, dus daar moet iets vanuit de manege zelf achter zitten.

Het betreft ook capaciteit, en ja ik wil best scannen voor het handje ouders. De manege kan er ook niets aan doen. Zij vinden het ook stom!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 01:39

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 02:02

De verenigingen worden in een spagaat geforceerd… niet meedoen aan wat demissionaire volksvertegenwoordigers op tv roepen dan wordt er door boa’s gedreigd met €4000 boete… anderzijds betekend gehoor geven aan deze oproep het overtreden van verschillende wetten en regels. De vraag is mijn inziens: wie neemt de verantwoordelijkheid? Mag ik als bestuurslid vragen aan burgers( lees vrijwilligers) de wetten en regels te overtreden… Zolang hier schriftelijk geen verantwoordelijkheid genomen wordt door de overheid kunnen wij geen gehoor geven aan deze oproep via een televisie optreden.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 03:25

Je overtreedt juist de wet als je meedoet aan deze gekte. In de grondwet staat duidelijk dat iedere vorm van discriminatie in Nederland verboden is.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 03:55

Hier in NZ worden dus Al groepen mensen ontslagen die niet volledig gevaccineerd zijn. Iemand is dus al naar de rechter gestapt i.v.m. discriminatie op grond van medische gegevens. De rechter besloot dat de overheid in het gelijk gesteld werdt, een pandemie geeft volgens de regels een overheid het recht om haar overige burgers te beschermen tegen ziekte.

Straks komt de overheid met het "stoplicht" systeem. Daarin mogen bedrijven tijdens groen alleen volledig open als hun personeel en bezoekers volledig gevaccineerd zijn, worden er geen vaccinatie bewijzen gecheckt dan mogen ze ook in groen maar X aantal mensen binnen laten. Tijdens oranje close to normal for vaccinated people.
Afbeelding
Ik vind het belachelijk dat er onderscheid gemaakt gaat worden. Vanuit principe ga ik dus straks gewoon nergens heen. Of ik wel of niet gevaccineerd ben is i.m.o. mijn medische status die voorheen onder een privé wet viel en nu verdwenen lijkt te zijn. Ik blijf pro-choice en anti-verdeeldheid dus ik weiger mee te doen aan het "nieuwe normaal".