Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:25

Sunnda schreef:
Ik vraag mij gezien bovenstaande reacties af wie er daar recent nog geweest is? :=

Weg met een feest hoeft niet persee lijkt mij. Er zijn zoveel stallen waar regelmatig een feest is en daar kijken de paarden echt niet wild van op.
Wel de deur gesloten zodat er geen bezoekers gaan paardje aaien en gewoon zelf nuchter blijven.

Wat maakt dat uit? Er is nog steeds geen wei.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:44

Dat ze dit trouwens zo op de site durven te zetten := beetje rare bewoording :+
Afbeelding

RianneH

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:45

Na, dat slaat op de alinea erboven.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:22

Ik zie ook niets raars aan die zin?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:30

Dat ze de boel verhuren om feesten te geven is logisch, de centen moeten toch ergens vandaan komen en de paardjes moeten ook eten.
Maar idd, er horen daar geen paarden meer. Dan maar enkel nog een feestpaleis laten zijn.

Er is veel vraag naar brave manege/ recreatie paardjes dus lijkt me ook niet moeilijk ze te herplaatsen/verkopen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:32

En bij windkracht 3 slaan ze op hol want dat kennen ze niet.....

Maar daar een feestpaleis van maken goed plan :j

Popstra schreef:
Dat ze de boel verhuren om feesten te geven is logisch, de centen moeten toch ergens vandaan komen en de paardjes moeten ook eten.
Maar idd, er horen daar geen paarden meer. Dan maar enkel nog een feestpaleis laten zijn.

Er is veel vraag naar brave manege/ recreatie paardjes dus lijkt me ook niet moeilijk ze te herplaatsen/verkopen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:34

Zijn wss wel lekker verkeersmak :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:35

Dat wel, je kunt de fanfare tegen komen en ze verdraaien geen oor :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:43

Compliment voor de Partij voor de Dieren en burgemeester Halsema.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:15

[quote="DuoPenotti"]En bij windkracht 3 slaan ze op hol want dat kennen ze niet.....

Daar is geen wind voor nodig. Ben ze vroeger vaak genoeg tegen gekomen dat de hele boel aan de kletter ging als ze in het bos waren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:24

:D

Oké streep door windkracht 3.
Verander in: zien gras en lucht.
Ipv stro en tl verlichting en schrikken daarvan...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:17

Alweer, dat is de werkelijkheid bij zoveel maneges... ik vraag me oprecht af waarom HM wel relatief veel kritiek krijgt en de rest daarmee weg lijkt te komen?

Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze HM vandaag nog definitief op slot gooien, ik ga het zeker niet missen :evaw: bij voorkeur als de paarden wel een fatsoenlijke plek krijgen ipv enkeltje slager. Niettemin blijft dit slechts het topje van de ijsberg - ik kan iedereen een rondje maneges in de Randstad aanraden, dat is pas pijnlijk om naar te kijken. Zat paarden die never nooit in hun leven de buitenwereld zien.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:18

Boras schreef:
Compliment voor de Partij voor de Dieren en burgemeester Halsema.

Nou inderdaad!

Voor volgende week tijdens ADE staat er een techno feest gepland. Dat kan gewoon echt echt niet. Zeker niet in zo’n oud pand wat ook niet qua geluidsisolatie hier op ingericht is. Ik maakte me er al ontzettend boos om toen ik dat techno feest voorbij zag komen. Fijn dat ze nu eindelijk ingrijpen!!

Fly_high schreef:
Alweer, dat is de werkelijkheid bij zoveel maneges... ik vraag me oprecht af waarom HM wel relatief veel kritiek krijgt en de rest daarmee weg lijkt te komen?

Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze HM vandaag nog definitief op slot gooien, ik ga het zeker niet missen :evaw: bij voorkeur als de paarden wel een fatsoenlijke plek krijgen ipv enkeltje slager. Niettemin blijft dit slechts het topje van de ijsberg - ik kan iedereen een rondje maneges in de Randstad aanraden, dat is pas pijnlijk om naar te kijken. Zat paarden die never nooit in hun leven de buitenwereld zien.

Welke maneges ken jij dan waar ze techno feesten organiseren direct naast de stallen?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:59

Ik ken geen stallen met technofeesten (gelukkig maar!) wel zat maneges waar paarden 24/7 in een pand opgesloten zitten toegewezen aan hun uitzichtloze stal - binnenbak routine. En daar krijgt HM verreweg de meeste kritiek op, ook in dit topic (en zoveel andere topics op bokt). Evenementen zijn IMO nu hooguit de druppel die de emmer doet overlopen.

Wat mij betreft horen er sowieso geen paarden bij HM te staan, met technofeest noch zonder. En dan zie ik ook graag dat men dat wat breder trekt dan enkel HM, wat zij doen is namelijk verreweg niet zo uniek in de manegewered als het kan lijken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:15

Uiteindelijk zijn het paardenliefhebbers die dit in stand houden. Dat is best triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:20

Boras schreef:
Uiteindelijk zijn het paardenliefhebbers die dit in stand houden. Dat is best triest.

Geen liefhebbers, paardengebruikers.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 23:37

[***] schreef:
Boras schreef:

De volgende keer zal ik het tussen " " zetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:54

Fly_high schreef:

Omdat deze bekend is bij het publiek denk ik.
Maar je hebt gelijk hoor. En van mogen die andere ook wel eens door het stof gehaald worden door PvdD of zo.

[***] schreef:
Boras schreef:

Waar helemaal waar.

En nu bijna 2022 kan men zich niet meer verschuilen achter we wisten niet anders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:02

Earth schreef:
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je daar gewoon dikke feesten houdt? Echt belachelijk vind ik dat zeg := Ik krijg dan direct het gevoel dat er geld in het laatje moet komen en dat dat belangrijker is dan de rust van de paarden. Als Amsterdam Dance Event daar is dan is de muziek wellicht nog harder. Echt bizar := :n

Moet je eens in Brabant komen hier in de buurt 2 maneges waar Hollandse avonden worden gehouden komt Roy donders en Frans Duis ff krijsen met velen onbekende mensen.
En dan niet af en toe nee bijna elk weekend

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:04

AaronYve schreef:
Sunnda schreef:
Ik vraag mij gezien bovenstaande reacties af wie er daar recent nog geweest is? :=

Weg met een feest hoeft niet persee lijkt mij. Er zijn zoveel stallen waar regelmatig een feest is en daar kijken de paarden echt niet wild van op.
Wel de deur gesloten zodat er geen bezoekers gaan paardje aaien en gewoon zelf nuchter blijven.

Wat maakt dat uit? Er is nog steeds geen wei.

Genoeg stallen die geen wei hebben echt heel veel stallen vergeet dat niet of wel wei maar mogen ze niet op of weinig en helemaal niet de R maanden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:07

Geen wei is niet direct verkeerd.
Als de paarden dan maar lang genoeg in een ruime paddock komen, samen met andere.
Nee wat je dan vaak ziet zijn van die modder paddockjes 10x10 en daar mogen ze dan naast elkaar even staan.
Kunnen nog niet bewegen, nog niet samen kl.ten of knuffelen.
Stal met luik is het hetzelfde.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 08:17

Hier in de buurt is er een manege, daar staan de paarden in hun eigen privepaddockje buiten van 3x4, is dat soms gezond.? Straks als het weer omgaat, staan ze lekker in hun eigen prut.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:09

nikkel schreef:
Hier in de buurt is er een manege, daar staan de paarden in hun eigen privepaddockje buiten van 3x4, is dat soms gezond.? Straks als het weer omgaat, staan ze lekker in hun eigen prut.

Dat is zeker ook niet ideaal maar die zien in ieder geval nog daglicht en krijgen nog iets van frisse lucht binnen. Maar nog steeds geen plek waar ik mijn paard neer zou zetten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:34

Toch zijn er echt mensen die niet beter weten.
De stadsmensen waarvan de kinderen lesjes volgen op die manege.
Die weten echt niet beter.

Nikkie Plessen haar dochtertje bijv rijd daar ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:50

Weten ze niet beter of willen ze uit gemak niet beter weten?
Kijk in 1980 snap ik dat nog, nu met internet niet.
Maar kindlief wil paardrijden en dat mag, maar het mag geen moeite kosten.
Heb al een een moeder horen jammeren, als het daar niet kan kan het anders niet.... ja dan niet.

wie is Nikkie?