Zeven paarden dood door blikseminslag in Maarheeze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Re: Zeven paarden dood door blikseminslag in Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:41

Ik zag het filmpje op het ad ook, zo triest. Zelfs een drachtige merrie, zo erg. Denk je misschien de opvolger te fokken van je oude of geblesseerde merrie, eindigt het zo. Ik moest echt even slikken voor al die verdrietige eigenaren.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:41

Het is bij mij op stal gebeurd.. ;( Mijn paard (Figo) heeft het overleefd en hoewel ik daar zo intens dankbaar voor ben, is zijn beste vriendinnetje (de drachtige merrie die de eigenaar en ik ook aaien in het filmpje) wel overleden.. De meeste paarden die zijn overleden waren nog jong en ze werden ook nog gereden. Vooral de eigenaar van de merrie (Artoga) en ik reden altijd samen buiten.. Figo en Artoga waren ook echt altijd samen, dus het is echt zo'n extreem geluk voor mij dat hij op dat moment niet bij haar was.. En extreme pech dat zij niet juist bij hem was.. ;(
Ik ben hele dagen daar geweest, het was en is zo verschrikkelijk zwaar en verdrietig.. Het is gewoon echt nog steeds niet te bevatten wat er is gebeurd.. ;(

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:55

Jemig, wat ontzettend naar, wat een klap.
Heel veel sterkte Figo, met je stalgenootjes en alle paarden Y;(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:00

Heel veel sterkte voor jullie Figo... Wat een verdriet ;(

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:12

Wat ontzettend erg, Figo ! Allemaal jonge paarden, en zelfs 1 drachtig. Ik zag de foto van het artikel en werd er naar van, zo heftig.

Veel sterkte allemaal !

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:18

geen woorden voor, zo triest. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:25

Wat lief, dank jullie wel allemaal :knuffel:

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:25

Sterkte Figo! Ik rij vaak samen met het baasje van Mustang, die het helaas ook niet heeft overleefd ;( Ik heb zelf heel wat uurtjes op die pony gereden, vroeger, toen hij nog manegepony was.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:23

Blue_Eyes schreef:
Sterkte Figo! Ik rij vaak samen met het baasje van Mustang, die het helaas ook niet heeft overleefd ;( Ik heb zelf heel wat uurtjes op die pony gereden, vroeger, toen hij nog manegepony was.

Ah, wat verdrietig zeg. Dan komt het voor jou ook dichtbij hè, jij ook sterkte :knuffel:
Figo speelde ook regelmatig met Mustang, net als met nog 2 andere paarden die zijn overleden.. In 1 klap zijn zijn 4 beste vriendjes weg.. Ik merk ook echt aan hem en de rest van de kudde dat ze ze erg missen. Ze zijn onrustig en lijken de paarden echt te zoeken.. Ook niet gek, want bijna 1/3 van de kudde is opeens weg |(
Er staan nu ook bijna geen jonge(re) paarden meer, Figo is ook pas 8 en net 2 jaar onder het zadel. Het is gewoon nog steeds zo onwerkelijk.. Het is zo tragisch en intens verdrietig.. Ik probeer iedereen, maar vooral mijn 2 vriendinnen die hun paard hebben verloren te steunen waar ik kan, maar toch sta je zo machteloos.. ;(
Maar ik ben en blijf natuurlijk ook zo intens dankbaar dat mijn beste vriendje er nog is.. Ik voel alles door elkaar heen en kan ook niet echt de juiste woorden vinden.. Het voelt ergens ook zo bizar dat zowat heel Nederland dit meekrijgt. Maar het medeleven en de lieve woorden geven gelukkig wel troost.
We moeten het allemaal denk ik veel tijd geven.. :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:41

Wat vreselijk! Ik had het gisteren al voorbij zien komen en dan bedenk je toch ook weer dat dit ook nog kan gebeuren... Mijn paarden staan ook 24/7 buiten en als het onweert is wel vaak het eerste wat ik denk ik hoop maar dat ze er goed doorkomen. Tot nu toe altijd gebeurd , maar als je dit leest ga je daar toch wel meer over nadenken.

@figo88 jeetje zeg wat ontzettend heftig dat het bij jou op stal is gebeurd.... Veel sterkte voor jou en je stalgenoten die hun paarden zijn verloren... Wat moet het vreselijk voor die mensen zijn om zo je maatje te verliezen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 05:56

Heel heftig en heel veel sterkte aan jullie allemaal |( :(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 06:51

so zeg wat ontzettend triest. En niet alleen oude paarden dus, maar ook jonge paarden. Wat verschrikkelijk verdrietig. Aan alle bokkers (en anderen) die erbij betrokken zijn, heel erg veel sterkte.

Ik zet bij naderend onweer altijd meteen de groep met alle schrikdraadapparaten uit, we hebben er ook een parafoudre op zitten, ik weet niet wat dat in het Nederlands is, maar dat als de bliksem komt dan gaat het meteen uit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:16

Gaan we doen Figo88, alle beetjes helpen. Wat een drama en wat een pech. Veel sterkte voor jullie allemaal! :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:40

Sterkte figo voor jullie allemaal daar op stal :knuffel:

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:41

Wat erg! heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:03

Wat ontzettend verdrietig dat dit is gebeurd. Heel veel sterkte voor iedereen die het kan gebruiken :(:)

En wat een mooi gebaar van de fundraising. Het haalt de paarden en het ongeboren veulentje niet terug, maar hopelijk kan het wel troost bieden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:05

Figo88 schreef:
Het is bij mij op stal gebeurd.. ;( Mijn paard (Figo) heeft het overleefd en hoewel ik daar zo intens dankbaar voor ben, is zijn beste vriendinnetje (de drachtige merrie die de eigenaar en ik ook aaien in het filmpje) wel overleden.. De meeste paarden die zijn overleden waren nog jong en ze werden ook nog gereden. Vooral de eigenaar van de merrie (Artoga) en ik reden altijd samen buiten.. Figo en Artoga waren ook echt altijd samen, dus het is echt zo'n extreem geluk voor mij dat hij op dat moment niet bij haar was.. En extreme pech dat zij niet juist bij hem was.. ;(
Ik ben hele dagen daar geweest, het was en is zo verschrikkelijk zwaar en verdrietig.. Het is gewoon echt nog steeds niet te bevatten wat er is gebeurd.. ;(

Jemig wat heftig zeg! ik dacht dat het oudere paarden waren maar het maakt helemaal niet uit wat voor een leeftijd ze hadden. Het is een vreselijke manier om je paard zo kwijt te raken. :(

Het onweer kwam hier ook heel onverwachts dus ik kan me voorstellen dat niemand er op bedacht was.

Schrikdraad er af halen is altijd goed, en misschien een raar verhaal maar misschien hebben mensen er wat aan. Toen mijn ouders naar hun huidige huis verhuisde sloeg de bliksem continu in, vele modems sneuvelden en op een gegeven moment zelfs een gevaarlijke bol bliksem langs de stallen die net mijn moeder niet raakte. (paarden stonden toen binnen en waren er helemaal van overstuur)
Er bleken aardstralen onder/ door het huis te lopen op vervelende plekken, er zijn koperen buizen in de grond geplaatst om de aardstralen om te leiden en de bliksem is nooit meer ingeslagen daarna. (inmiddels zo'n 13 jaar geleden)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:27

Vreselijk.... als ik die foto zie met die 7 paarden, voel ik weer waarom ik altijd onrustig ben met onweer.... Arme paarden, wat een verdriet....