Paard sterft door het eten van te veel appels

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32221
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Paard sterft door het eten van te veel appels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:15

Met eendjes is het vaak net zo, wij wonen vlak bij een vijver en zo ongeveer elke peuter gaat hier de eendjes brood voeren met ouders of opa/oma. Gevolg dat die beesten ziek worden en doodgaan. Als je dan eendjes wilt voeren, zorg dat je vogelvoer oid koopt en gaat strooien. Dan worden ze iig niet ziek

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:44

Liselot schreef:
Met eendjes is het vaak net zo, wij wonen vlak bij een vijver en zo ongeveer elke peuter gaat hier de eendjes brood voeren met ouders of opa/oma. Gevolg dat die beesten ziek worden en doodgaan. Als je dan eendjes wilt voeren, zorg dat je vogelvoer oid koopt en gaat strooien. Dan worden ze iig niet ziek


Overmatig voeren van eenden (in welke mate van kwaliteit dan ook) geeft ook andere problemen.

Eenden hoeven niet meer hun best te doen voor voer en hebben overmatig veel tijd te paren.

Heb beelden gezien waarbij 5-6 mannetjes langdurig een vrouwtje verkrachten waarbij ze zelfs verzoop.

Merexa

Berichten: 1170
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:54

Ik heb een tijdje terug maar een 'niet voeren' bordje opgehangen omdat er kinderen over het hek klommen om bij de paarden die in de paddock stonden te komen. Vervolgens lag er allemaal gras in het zand. Toen 2 meisjes van een jaar of 10 hierop betrapt en aangesproken werden door iemand die haar paard bij mij heeft staan kreeg ze ook nog gewoon een grote mond.
Niet veel later kwamen er andere kinderen over het hek (terwijl hun oma(?) toe keek) terwijl ik les had en heb toen ook nog een 'verboden toegang' bordje opgehangen. Het hek is ook verzakt omdat er elke keer mensen overheen klimmen en daar word ik zo nijdig van. Ik woon dus aan een park in een rustig dorp, maar zit er toch over te denken ook nog maar Camera's op te hangen want ik lees dit soort verhalen steeds meer. Verschrikkelijk.
Vaak bedoelen mensen het ook wel goed, maar vaak willen ze ook gewoon van hun (beschimmelde) brood, appels of andere spullen af. Laatst hoorde ik zelfs dat er frituurvet in iemand zijn wei met drachtige Shetlanders was gegooid.. _-:(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:02

Stroomdraadje boven langs het hek, klimmen ze er ook niet meer op ;) ;)

Had het bij ons vorige adres ook. Dat was dichtbij het industrieterrein. Iedere middag tussen 12:00 en 13:00 kwamen er hordes mensen langs lopen die een wandeling maakten tijdens de pauzes. En hun afvalt en etensresten gooiden ze naar de paarden. Inclusief papier of zelfs zilverfolie!
Ook mensen die de paarden wilden aaien en daar eigenlijk bang voor waren, maakten de paarden op die manier kopschuw of juist brutaal! Echt donders irritant.
Ben je je eigen kinderen manieren en kennis van dieren aan het bijbrengen om zo goed mogelijk met ze om te gaan... wordt het wel weer verpest door ongevraagd volk wat met de tengels aan je dieren komt.
De buren hadden op een gegeven moment een bed and brackfast gemaakt, grenzend aan onze weide. Met terras naar de paardjes toe. Ja, allemaal leuk en aardig, maar die gasten flikkerden dus ook completere broodzakken de wei in. En andere zooi...
Gelukkig wonen we nu aan een doodlopende straat in the middle of nowhere. Geen last meer van!

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Paard sterft door het eten van te veel appels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:41

Wij vonden vorig jaar ineens oud brood in de weide van onze schapen. Snoeppapiertje vinden we regelmatig door de mountinebikers die passeren maar brood was de eerste keer. Gelukkig konden ze er niet bij. Heb het snel weggehaald en ook bordjes met verboden te voederen gehangen in zowel het nederlands als het engels voor het geval het anderstaligen waren. Gelukkig is het een hoog hekwerk met flink wat stroom op.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:57

Wij vonden laatst ook wortels in de hooibak op de track langs de weg. Wij laten nu de braamstruiken flink groeien en hebben een camera ophangen in het zicht en sindsdien geen last meer van overmatig voer. We hebben nog 1 ijzeren toegangshek langs een landweg, maar daar staat stroom op en ik heb niet het idee dat daar gevoerd wordt.
Hier staan de paarden ook op dieet, dus wortels zijn niet heel welkom.

noordje

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Paard sterft door het eten van te veel appels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:42

Ik vind dit zo'n kwalijke zaak :n gewoon alles compleet negeren en doen wat jij wilt.
Toen ik (heel vroeger) een shetlander had,bleek de buurvrouw die pony bij te voeren,vandaar dat ik haar niet op gewicht kreeg.
We hebben toen het weiland gehalveerd dat ze er niet bij kon en dat heeft geholpen. Weet nog wel dat de buuf zei : goh,de pony is niet meer zo dik?! Nee duh...
In NL was ons weiland naast een doorgaande weg. Heb ook rare dingen meegemaakt,van lui die gewoon over je hek springen tot kinderen die de pony wilde voeren,maar dat mijn paard er tussen kwam en gewoon een vette klap tegen z'n hoofd kreeg! Ik zag het gebeuren en ben er op af gestormd. En de moeder gewoon glashard liegen!

Nu heerlijk rustig met de paarden lekker ver van alles en iedereen vandaan. Al geloof ik niet dat iemand het hier in z'n hoofd zou halen.

Maar het is van de zotte dat je allerlei capriolen uit moet halen om je dieren te beschermen tegen dat soort mensen :n