[VIDEO]Bloed bij Governor: Adelinde Cornelissen legt het uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:27

Ik heb de proeven gezien maar vond het echt geen fijn beeld bij Adelynde. Veel te strak, te kort in de hals en dus geen fijne aanleuning. Het beeld van Dalera vond ik geweldig. Niet het mooiste paard, maar de manier hoe ze gereden wordt maakt haar mooi. Zo vanzelfsprekend en alsof het allemaal met zoveel gemak gaat. Dat was genieten. En zo waren er gelukkig nog meer combinaties die een heel fijn beeld gaven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:57

Daancha schreef:
Ik zie gewoon iemand die baalt en professioneel met de teleurstelling probeert om te gaan.

Dat vind ik ook. Ze haalt de leerpunten eruit voor haar jonge paard en gaat weer verder.
Natuurlijk baalt ze en is het teleurstellend. Ik vind haar juist heel professioneel overkomen in het omgaan hiermee. Dat is, vind ik, altijd typerend voor topsporters. Ze zijn heel veerkrachtig en sterk in het omgaan met teleurstellingen.

Hiermee zeg ik dus niets over haar rijden. Want dat heb ik niet gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:09

pien_2010 schreef:
Daancha schreef:
Ik zie gewoon iemand die baalt en professioneel met de teleurstelling probeert om te gaan.

Dat vind ik ook. Ze haalt de leerpunten eruit voor haar jonge paard en gaat weer verder.
Natuurlijk baalt ze en is het teleurstellend. Ik vind haar juist heel professioneel overkomen in het omgaan hiermee. Dat is, vind ik, altijd typerend voor topsporters. Ze zijn heel veerkrachtig en sterk in het omgaan met teleurstellingen.

Hiermee zeg ik dus niets over haar rijden. Want dat heb ik niet gezien.

De NL ruiters hebben ook media training gehad toch? Of vergis ik me?
Ik denk dat je dat ook wel een stukje hier terug ziet.

Waar Werth vanuit emotie reageert over haar score. Zie je Adelinde zich hier (moeizaam) professioneel houden.

carika

Re: [VIDEO]Bloed bij Governor: Adelinde Cornelissen legt het uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:27

is de rit nog ergens terug te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:31

Nee schijnt verwijdert te zijn van ClipmyhorseTV.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:48

Dat ze volgens sommigen ,nonchalant, reageerd is wss omdat het in de mond allemaal wel mee viel.
Paard mankeerd niks en je hoeft het niet groter te maken dan het is.
Ik zie ook iemand die er van baalt en gewoon weer aan de toekomst denkt.
Shit happens.
En doorrrr...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:51

Popstra schreef:
Dat ze volgens sommigen ,nonchalant, reageerd is wss omdat het in de mond allemaal wel mee viel.
Paard mankeerd niks en je hoeft het niet groter te maken dan het is.
Ik zie ook iemand die er van baalt en gewoon weer aan de toekomst denkt.
oliebol happens.
En doorrrr...

Het komt niet vaak voor, maar dat dus. Paard blijkt in orde te zijn. Dan ga je gewoon niet voor de camera staan huilen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:12

Inderdaad Popstra, ook dat!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:41

Anoeska27 schreef:
Adelinde heeft een tijdje een andere instructeur gehad en is toen een stuk vriendelijker met de hand gaan rijden. Op dit moment is ze daar weg en je ziet weer wat oude gewoontes terug komen.

MCE schreef:
een positief bericht krijgt (bijna) niets,
Dinja van Liere de beste van TeamNL bij EK Dressuur

we wilden zo lang een andere paardvriendelijker manier van rijden nu is de top 10 paardvriendelijker en dan doet men er het zwijgen toe

Heb je haar al eens zien losrijden? Ik zou dat niet echt omschrijven als paardvriendelijker. En ook zij ging er laatst uit vanwege bloed in de mond.

Jammer, als dat zo is kan ze beter weer terug naar die andere instructeur. Al snap ik het enigzins wel want haar vriendelijke rijden werd in Nederland niet genoeg beloond. In het buitenland wel...

Governor is natuurlijk een hengst, kan best zijn dat die wat meer spanning heeft en bij momenten wat moeilijker bij de les te houden is dan een merrie of ruin. Laten we dat ook niet vergeten.