Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bloodymary schreef:Spenk schreef:Op het moment dat er naar een dressuur op springwedstrijd net zoveel oranje juichende fans komen kijken als bij de F1 of voetbal. Dan zal er vast meer aandacht aan worden besteed.
Dat is ook zeker waar. Ik volg F1 al sinds begin jaren 90. Ook vaak toen al naar races geweest. Heel leuk natuurlijk dat Max het zo goed doet. Maar ineens is iedereen nu F1-fan. Bizar.

Selina schreef:Bij de Olympische spelen heb ik de dressuur ook niet gekeken. Weet ik veel of die piaffe een 6 of 8 waard is. Springen vond ik daarom veel leuker en iedereen snapt het. Balk eraf = fout, snelle tijd = goed zegmaar.
Ik vind 72 formule 1 rondjes kijken ook niet heel interessant, maar je hoeft er niet bij na te denken, dus in die zin in het ergens ook wel ontspannend.

)callippo schreef:Een hoop misstanden in de paardenwereld worden veroorzaakt door geld. Teveel geld. Of teveel hebzucht.
Hoe meer sponsorgeld er omgaat in de sport, hoe groter deze excessen kunnen worden (want hoe meer men bereid is "op te offeren" aan welzijn, om toch die grote prijs te kunnen halen.
Ik zie voorbeelden van wedstrijden in de VS en de VAE, met miljoenen prijzengeld en paarden die hiervoor kapot gemaakt worden (mentaal of fysiek).
Ik zie paarden in gouden stallen, omdat ze zo goed kunnen springen, maar daar amper uit komen, laat staan sociaal contact hebben (autocorrect maakte daar suïcidaal contact van)
Als echte paardenliefhebber wíl je dat toch allemaal niet?
Nee, voor mij mag de paardensport blijven voor de mensen die het om de paarden te doen is, niet om de sport.
Ohja, en de KNHS heeft geldproblemen dus is het makkelijk om de schuld aan te weinig zichtbaarheid te geven wanneer je niet genoeg sponsorgeld binnenkrijgt.
Gini schreef:Spenk schreef:Ja dat is de realiteit. Had max ergens achteraan in een williams gereden dan was er afgelopen weekend geen gp in Zandvoort geweest waarschijnlijk.
Dus zolang Nederland in de paardensport geen potten kan breken en niet mee doet om de hoogste plekken zal de animo op tv ook niet groot zijn.
Ook dat ja, want F1 en schaatsen zijn dan weer sporten die in België echt totaal niet uitgezonden worden.