Dieven roven paardenstal leeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:04

Citaat:
De inboedel is alles wat je in en om je huis hebt staan wat niet 'aard- en nagelvast' zit. Bij brand of inbraak is de inboedel verzekerd op de inboedelverzekering. Onder het begrip 'inboedel' vallen een groot aantal dingen. Denk bijvoorbeeld aan meubels, kleding, apparatuur en boeken.

https://www.verzekeringen.com/wonen/inb ... n/inboedel

Citaat:
Een inboedelverzekering is geen 'eigendommenverzekering', maar een verzekering van de inboedel in uw huis. Met een ouderwets woord: uw 'huisraad'. Als u uw ruitertoebehoren thuis bewaart, dan is brand- en inbraakschade gedekt op uw inboedelverzekering. De meeste inboedelverzekeringen bieden echter geen oplossing voor bijvoorbeeld zadels, hoofdstellen, laarzen en zadeldekken die u op de manege bewaart.

https://deleeuw.nl/blog/ervaring-van-wa ... -verzekerd

Citaat:
Het kan zijn dat een zadel onder je inboedelverzekering valt, maar dikwijls gelden daar restricties voor zaken die zich buiten de eigen woning bevinden. Dit is na te vragen bij je inboedelverzekeraar.

https://www.horses.nl/articles/valt-mij ... leigenaar/

Citaat:
Raken je spullen beschadigd, dan wordt dit gedekt door je inboedelverzekering. Geef altijd de juiste gegevens door aan je verzekeraar. Anders kun je te maken krijgen met onderverzekering. Bij schade draai je dan deels zelf op voor de kosten.

https://www.consumentenbond.nl/inboedel ... erzekering

Wat je in je woning bewaart valt in principe onder de inboedelverzekering zo lang het zich achter de voordeur bevind. Omdat een zadel duur is is het wel verstandig om je verzekeraar op de hoogte te brengen zodat je onderverzekering voorkomt.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:09

Poos terug reclame gezien voor een alarm die je in je kast installeert, en die vast gaat aan het zadel (ik geloof met een staalkabel). Als het zadel word verwijdert zonder dat je eerst het slot op een normale (sleutel) manier verwijdert, gaat er een hels kabaal af.

Zal hem eens opzoeken, want elke keer met je zadel slepen is ook geen doen natuurlijk (voor mij niet, want ik heb geen autorijbewijs)

MyChoice

Re: Dieven roven paardenstal leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:37

Die heb ik, maar dat helse kabaal valt wat tegen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 01:07

axel_1997 schreef:
Thuis bewaren helpt wel. Want een huis waar je zelf slaapt met een voordeur met driepuntsslot en dievenklauwen is iets moeilijker en riskanter om open te breken dan een kast op stal waar s' nachts niemand is. En voor dat risico levert het de dief minder op omdat er thuis minder zadels te halen zijn. Bovendien valt het achter de voordeur onder de inboedelverzekering. Schade voor in en uit tillen daar ben je zelf bij. Gewoon voorzichtig doen. En "mensen moeten van spullen af blijven" dat had ik nog niet bedacht. Ik zal het ze zeggen.

Je begrijpt totaal het punt niet.

Western zadels zijn 20++kg. Niet iedereen heeft een grote auto. Niet iedereen kan zo makkelijk dat gewicht tillen. Dus ja, dan maak je zelf schade. Niet iedereen heeft een goede, droge ruimte thuis waar een zadel van alle medebewoners mag hangen stinken.
Niet iedereen heeft 3 punts sloten en dievenklauwen thuis. En ondanks alles, wordt er wel degelijk ingebroken in huizen en pakken ze alles mee.

De verzekering is dan heel leuk, maar keert dagwaarde uit. Daar kunnen mensen niet een nieuwe Bob's voor halen met echt zilver.

En sommige zadels, hoofdstellen en laarzen bijv zijn uniek. En mensen met een Tom Balding bit hebben die soms echt naar wens laten maken bijvoorbeeld.

En zoals eerder herhaald; Paarden worden ook door meerdere mensen gereden en een passend zadel, moet dus bij het paard zijn.

Maar ga jij het ze even vertellen, is het probleem weg.

Zo kan ik ook nog wat kinderachtige dingen roepen, maar het is gewoon feit dat ze ermee wegkomen. En als iets makkelijk gaat en iets oplevert, blijven mensen het doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 03:34

Sterkte meiden :(

Wat een ellende.

De kans is klein maar hoop dat er nog zadels boven water komen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 06:42

Verschrikkelijk dat het weer raak is. In omgeving Eindhoven zijn ze bijna iedere stal langs geweest vorig jaar. Wij hebben gelukkig een gevoelig alarmsysteem en inbraakveilige deuren. Ze doen idd verkenningsrondjes van te voren dus heel goed opletten als er mensen rond het erf hangen die je niet kent.

Ik heb mijn zadels niet mee naar huis maar heb wel een buitenshuis-verzekering afgesloten voor alles in mijn kast (dus ook m'n rambo-dekens e.d. zijn afgedekt). Dat voorkomt geen diefstal maar dan kan ik in ieder geval wat nieuwe spullen aanschaffen mocht het gebeuren.