Bio Vakantieoord rouwt om overlijden Mandy (20) na val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:22

Wat een vreselijk ongeval! Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Desi_2409

Re: Bio Vakantieoord rouwt om overlijden Mandy (20) na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:40

Wat een nachtmerrie voor alle betrokkenen veel sterkte gewenst!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:23

Zo erg dit!

Veel sterkte voor iedereen!!!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:42

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 05:57

Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor familie, vrienden en de organisatie Y;(

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:21

Allereerst , heel veel sterkte voor familie, vrienden en bekenden.

Wat een vreselijk tragisch ongeval zeg, ben je op zoek naar een braaf paard............
Zo zie je dus maar dat een ongeval maar zo kan gebeuren en het kan dus iedereen gebeuren op elk paard, vreselijk.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:24

YvonneV schreef:
veranadautje schreef:
Is ergens het gehele artikel ? Inverband geen abonnement.

Iedereen die haar kent heel veel sterkte

https://www.gelrenieuws.nl/2021/08/mand ... u9kmAHIEWk

Bedankt voor de link. Bha wat een verschrikkelijk naar ongeluk. Je gaat we niet vanuit dat vallen zoon nare gevolgen kan hebben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:26

Pfoeh, wat heftig. Ik wens familie, vrienden, bekenden, maar ook de verkopende parij veel sterkte Y;(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:40

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:11

YvonneV schreef:
https://www.gofundme.com/f/voor-onze-li ... b6zEQK1xlg

Beetje dubbel want volgens mij behoort de verzekering van Bio dit te betalen maar toch!!!!

Denk dat dat nogal een grijs gebied wordt. Ze was immers niet op de manege zelf. Het paard die haar de schade heeft toegebracht is van de verkopende partij en ze is er vrijwillig. opgestapt. Bovendien was ze vrijwilliger en zal ze niet op de loonlijst staan.

Volgens mij, als je heel theoretisch gaat kijken is de verkopende partij aansprakelijk. Daar is het paard van.

Blijft wel dat dit verhaal alleen maar verliezers heeft en is het voor iedereen beter om het op deze manier te doen denk ik.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:26

Koekeroekus schreef:
YvonneV schreef:

Beetje dubbel want volgens mij behoort de verzekering van Bio dit te betalen maar toch!!!!

Denk dat dat nogal een grijs gebied wordt. Ze was immers niet op de manege zelf. Het paard die haar de schade heeft toegebracht is van de verkopende partij en ze is er vrijwillig. opgestapt. Bovendien was ze vrijwilliger en zal ze niet op de loonlijst staan.

Volgens mij, als je heel theoretisch gaat kijken is de verkopende partij aansprakelijk. Daar is het paard van.

Blijft wel dat dit verhaal alleen maar verliezers heeft en is het voor iedereen beter om het op deze manier te doen denk ik.

Okay maar een dergelijke organisatie die heel veel met vrijwilligers werkt behoort een vrijwilligersverzekering te hebben. Ik weet dat hier de gemeente een verzekering heeft voor alle officiële vrijwilligers in de gemeente. Het is onderzocht als een bedrijfsongeval dus het wordt wel gezien als dat ze op dat moment voor het bedrijf bezig was. In eerste instantie behoort de vrijwilligersverzekering dit te betalen en die mogen het gaan verhalen op de eigenaar van het paard

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:53

Heel veel sterkte aan de nabestaande.

In dit geval is de eigenaar van het paard, de verkoper dus, aansprakelijk. Kan best een naar eind krijgen voor de verkopende partij of ze er nu wel of niet vrijwillig op is gaan zitten. De eigenaar van het paard blijft altijd verantwoordelijk voor de gedragingen van zijn/haar paard.

De verzekeringen vechten dit meestal onderling uit, tenminste... als er een verzekering is afgesloten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:01

YvonneV schreef:

Ik wil niet vervelend zijn maar jezelf niet verzekeren is niet handig. Zeker op jonge leeftijd is het goedkoop om te beginnen met de uitvaartverzekering. Wanneer je dat niet afsluit (bv als je jaren eigen ondernemer was) moet je een potje gaan sparen. Ik vind het wat apart dat er nu collectief ingezameld moet worden omdat iemand het niet op orde had.

Even los van het ongeluk, wat super verdrietig is en sneu voor meerdere partijen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:20

Aan de andere kant. Hoeveel 18-25 jarigen hebben een uitvaartverzekering afgesloten? Het is voor veel jongvolwassenen gelukkig een 'ver van je bed'-verhaal. Iets waar je niet over nadenkt totdat je vanuit je ouders of vanuit ervaringen (zoals helaas dit verhaal) er op wordt geattendeerd en denkt: 'o ships. Dat heb ik nog niet geregeld.

Om dan te zeggen 'omdat iemand het niet op orde had'. Dat vind ik in dit specifieke topic ontzettend lastig. Het is voor nabestaanden al zwaar genoeg en het overlijden is zo zo recent Y;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:25

Eh ik hoop veel. Ik ben in elk geval al vanaf mijn 18de zelf verzekerd voor mijn uitvaart. Gelukkig maar, want het wordt steeds duurder, zo’n uitvaart…

Ze hebben de helft van het streefbedrag al ingezameld, dus ze zal vast een mooie uitvaart krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:28

Kookaburra, ik vond het ook wel heel lastig om in dit topic te zeggen, maar ja ik vind de geldinzameling ook wat bijzonder en mag op gereageerd worden. Hoe sneu de situatie ook is.

Zodra je 18 bent ben je niet meer verzekerd onder je ouders en is het nu eenmaal je verantwoordelijkheid om dat op te pakken. We zijn dan geen kind meer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:41

Allereerst heel veel sterkte voor de nabestaanden. Vreselijk verhaal, en in het verleden van Bokt al eerder gebeurd met proefrijden.

Ik heb ook geen overlijdensverzekering en ik ben al veel dichter bij de dood qua leeftijd. Dat mogen de nabestaanden prima van mijn spaarrekening betalen of de verkoop van mijn huis. Wat je wel of niet verzekert lijkt me je eigen keuze.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:43

Ik gaf al aan dat onverzekerd prima is als je dus een spaarpotje aanlegt (anticiperen). Maar goed, laten we hier niet teveel over doordrammen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:12

F_Orumster schreef:
YvonneV schreef:

Ik wil niet vervelend zijn maar jezelf niet verzekeren is niet handig. Zeker op jonge leeftijd is het goedkoop om te beginnen met de uitvaartverzekering. Wanneer je dat niet afsluit (bv als je jaren eigen ondernemer was) moet je een potje gaan sparen. Ik vind het wat apart dat er nu collectief ingezameld moet worden omdat iemand het niet op orde had.

Even los van het ongeluk, wat super verdrietig is en sneu voor meerdere partijen.

Dit dacht ik ook

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:11

Fitzroy schreef:
Allereerst heel veel sterkte voor de nabestaanden. Vreselijk verhaal, en in het verleden van Bokt al eerder gebeurd met proefrijden.

Ik heb ook geen overlijdensverzekering en ik ben al veel dichter bij de dood qua leeftijd. Dat mogen de nabestaanden prima van mijn spaarrekening betalen of de verkoop van mijn huis. Wat je wel of niet verzekert lijkt me je eigen keuze.

Maar jouw nabestaanden hebben dat geld van jou op je spaarrekening of van je huis niet in de ene week of de week daarna al voor handen, dus dat gaat niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:19

PB gestuurd vanwege off-topic gaan.

Ik las in de Gelderlander dat er een afscheidsbijeenkomst was bij Shooters, waar ze werkte.

Blondie013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:57

Geen woorden voor. Verschikkelijk. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:01