Pony op slag dood na blikseminslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:02

Humpiedumpie schreef:
Benfan schreef:

Is het meest slechte idee dat er is, naast onder een boom staan of met een paraplu rondrennen.

Je moet hurken, en op de bal van je voet gaan staan, hoofd tussen je benen en armen om jezelf heen. Je zo klein mogelijk maken, ondertussen je zo min mogelijk grond aanraakt is de beste methode.

Maar leer dat maar eens een koe of paard.

En zou je dat dan best met of zonder schoenen doen? En wat doe je als je een paard bij je hebt?

Als je een paard bij je hebt, kun je je uit de voeten maken. Over het algemeen ben je dan snel genoeg.

Maakt niet uit of je schoenen draagt. Het gaat erom dat je op een zo klein mogelijk grondoppervlak staat.
Dat heeft te maken met de spanningstrechter zoals dat uitgelegd wordt in de link die ik eerder postte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 04:47

ikke schreef:
Als je een paard bij je hebt, kun je je uit de voeten maken. Over het algemeen ben je dan snel genoeg.

Maakt niet uit of je schoenen draagt. Het gaat erom dat je op een zo klein mogelijk grondoppervlak staat.
Dat heeft te maken met de spanningstrechter zoals dat uitgelegd wordt in de link die ik eerder postte.

Nou inmiddels heb ik het al twee keer meegemaakt dat ik in het bos liep met een paard en er ineens een flinke onaangekondigde onweersbui kwam. Zo hard kan ik nou ook weer niet rennen. Doodeng was het wel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:16

Humpiedumpie schreef:
ikke schreef:

Nou inmiddels heb ik het al twee keer meegemaakt dat ik in het bos liep met een paard en er ineens een flinke onaangekondigde onweersbui kwam. Zo hard kan ik nou ook weer niet rennen. Doodeng was het wel.

De kans dat het bij jou in slaat is relatief klein. En in een bos is het veiliger dan op de ruimte.

Caboby

Re: Pony op slag dood na blikseminslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:31

Ik las het inderdaad, echt vreselijk. |(

Ik las trouwens ook ooit dat als het onweert, je beter het stroom op je draden uit kunt zetten. Klopt dit?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:55

Caboby schreef:

Ik las trouwens ook ooit dat als het onweert, je beter het stroom op je draden uit kunt zetten. Klopt dit?

Ik doe het wel. Inslag kan je apparaat vernielen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:33

Rivendell schreef:
Caboby schreef:

Dan moet je hem wel echt afkoppelen van de draden en niet alleen uitzetten. Daar zijn een soort potjes voor die je tussen je apparaat en de draad kunt zetten, die beschermen je apparaat. Je paard kan wel degelijk geëlektrocuteerd worden als het op de draad slaat en dat heeft niks met je schrikdraadapparaat te maken.
Laatst bijgewerkt door pillow op 09-08-21 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:42

pillow schreef:
Rivendell schreef:

Dan moet je hem wel echt afkoppelen van de draden en niet alleen uitzetten. Daar zijn een soort potjes voor die je tussen je apparaat en de draad kunt zetten, die beschermen je apparaat. Je paard kan wel degelijk geëlektrocuteerd worden als het op de draad slaat.

En alleen leken geloven dat die potjes helpen.

Die potjes helpen als je inductie op je draden hebt, dus als het vlakbij inslaat en jouw omheining dat oppikt, maar een "direct hit" op je omheining overleven die potjes niet en je apparaat vervolgens ook niet. Dan moet je de draden echt los maken en een stukje van elkaar leggen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:19

ikke schreef:
pillow schreef:

Die potjes helpen als je inductie op je draden hebt, dus als het vlakbij inslaat en jouw omheining dat oppikt, maar een "direct hit" op je omheining overleven die potjes niet en je apparaat vervolgens ook niet. Dan moet je de draden echt los maken en een stukje van elkaar leggen.

Mijn apparaat hangt binnen. Stekker eruit en draad naar de wei los

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:26

ikke schreef:
En alleen leken geloven dat die potjes helpen.

Toch fijn dat er dan altijd wel mensen in de buurt zijn die het beter weten.
Maar ik ga echt niet bij elke onweersbui de boel uitzetten en afkoppelen. Verzekering dekt de schade en zo'n ding kost ook geen kapitaal.