Iris82 schreef:Extreem sneu voor alle betrokkenen. Dit is ook niet meer van deze tijd.
Extreem sneu voor de betrokken paarden, met de mensen heb ik weinig tot geen medelijden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Op zeker moment is het genoegen dat mensen eruit halen om iemand echt kapot te maken gewoon niet meer alleen betrokkenheid met dieren. Veranderen van de sport: prima. Wraak is niet nodig.
Je kunt opkomen voor een eerlijkere omgang met dieren (en dus waarschijnlijk exit van paarden uit de vijfkamp danwel het anders opzetten zodat dit niet meer voorkomt) zonder dat je probeert om iemand ten diepste belachelijk te maken. Bovendien zoomt het heel erg in op 1 persoon, terwijl het helemaal niet alleen om haar ging.
Shadow0 schreef:Op zeker moment is het genoegen dat mensen eruit halen om iemand echt kapot te maken gewoon niet meer alleen betrokkenheid met dieren. Veranderen van de sport: prima. Wraak is niet nodig.
Je kunt opkomen voor een eerlijkere omgang met dieren (en dus waarschijnlijk exit van paarden uit de vijfkamp danwel het anders opzetten zodat dit niet meer voorkomt) zonder dat je probeert om iemand ten diepste belachelijk te maken. Bovendien zoomt het heel erg in op 1 persoon, terwijl het helemaal niet alleen om haar ging.
Shadow0 schreef:Lara_Silver schreef:Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.
Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...
Suzanne F. schreef:Maar nu even gewoon nuchter bekeken hè? Je staat eerste in het klassement en dan moet je paardrijden. Je krijgt een paard toegewezen (wordt dit geloot?) en dan blijkt het een dier wat misschien lastig is of minder getalenteerd of weet ik het wat.
Shadow0 schreef:Suzanne F. schreef:Maar nu even gewoon nuchter bekeken hè? Je staat eerste in het klassement en dan moet je paardrijden. Je krijgt een paard toegewezen (wordt dit geloot?) en dan blijkt het een dier wat misschien lastig is of minder getalenteerd of weet ik het wat.
Niet eens dat, je krijgt een paard toegewezen, en dat paard wordt door de vorige ruiter zo unfair gereden dat het aan het eind van dat parcours helemaal over de rooie is en alleen maar kan bedenken dat het onder geen beding meer naar een hindernis gaat.
(Reden waarom ik vind dat op z'n minst ook die eerste ruiter moet worden genoemd, want die was ook echt unfair naar het paard en heeft een deel van het probleem veroorzaakt door het paard te straffen voor haar eigen rijfouten.)
Cherdenise schreef:Nou judithgigi, ik ben er fel op tegen ook bij de amateurs en heb de indruk dat er toch wat aan het veranderen is.
En omdat henkie het ook doet is het nog niet goed of wel dan?
ik heb overigens niet het gevoel dat het aan het verbeteren is, maar dat is ook een van de redenen dat ik niet meer op concours ga. Suzanne F. schreef:Oh dus dat dier had al gesprongen? En zodanig over de zeik gereden dat hij bij Annika niks meer wilde doen? Pfffff, wat een sport dan ook. Dat gaat nergens over.
Shadow0 schreef:Lara_Silver schreef:Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.
Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...
Lara_Silver schreef:daarbij huilend en snotterend op het paard. Doet me denken aan een kleuter in een supermarkt die haar zin niet krijgt.
Lara_Silver schreef:Als mensen niet kunnen accepteren dat ze met levende dieren werken, die ook 'Nee' kunnen, en mogen zeggen moeten ze een andere sport zoeken. Deze beslissing is een goed begin, nu de amazone nog.
Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.
Schitterende foto's gewoon:
[ [url=m/Go43pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tWBzgy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uUXC5M.jpg]Afbeelding[/url] ]