[OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:48

Iris82 schreef:
Extreem sneu voor alle betrokkenen. Dit is ook niet meer van deze tijd.

Extreem sneu voor de betrokken paarden, met de mensen heb ik weinig tot geen medelijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:49

Op zeker moment is het genoegen dat mensen eruit halen om iemand echt kapot te maken gewoon niet meer alleen betrokkenheid met dieren. Veranderen van de sport: prima. Wraak is niet nodig.
Je kunt opkomen voor een eerlijkere omgang met dieren (en dus waarschijnlijk exit van paarden uit de vijfkamp danwel het anders opzetten zodat dit niet meer voorkomt) zonder dat je probeert om iemand ten diepste belachelijk te maken. Bovendien zoomt het heel erg in op 1 persoon, terwijl het helemaal niet alleen om haar ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:50

Door dit soort toestanden krijgt de paardensport een steeds negatiever beeld bij de tegenstanders. Hoewel er natuurlijk nog veel winst te behalen valt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:51

Shadow0 schreef:
Op zeker moment is het genoegen dat mensen eruit halen om iemand echt kapot te maken gewoon niet meer alleen betrokkenheid met dieren. Veranderen van de sport: prima. Wraak is niet nodig.
Je kunt opkomen voor een eerlijkere omgang met dieren (en dus waarschijnlijk exit van paarden uit de vijfkamp danwel het anders opzetten zodat dit niet meer voorkomt) zonder dat je probeert om iemand ten diepste belachelijk te maken. Bovendien zoomt het heel erg in op 1 persoon, terwijl het helemaal niet alleen om haar ging.

Volgens mij mag van het gros ook deze hele tak afgeschaft worden omdat het overal om te janken is. Soms moet er eens hard geschreeuwd en aan de bel getrokken worden voordat er ergens lampjes gaan branden. Heeft zij inmiddels ergens haar excuses aangeboden of stapt ze er morgen gewoon weer zo op?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:51

Shadow0 schreef:

Precies.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:54

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.

Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...

Ach please, laat haar maar even merken dat het niet bepaald een fraaie sportieve vertoning was. Ze zal er niet dood aan gaan. en wat een ander dit is niet aan de orde. Nu gaat het om haar gedrag in de ring, en de coach is niet voor niks gediskwalificeerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:59

Maar nu even gewoon nuchter bekeken hè? Je staat eerste in het klassement en dan moet je paardrijden. Je krijgt een paard toegewezen (wordt dit geloot?) en dan blijkt het een dier wat misschien lastig is of minder getalenteerd of weet ik het wat. En daar gaat je eerste plaats. Ik kan me voorstellen dat dit heel oneerlijk voelt. En nee dat geeft haar geen reden om grof te worden tegen dat dier maar ik vraag me wel af waar de paarden op worden geselecteerd en hoe ze worden toegewezen. We weten allemaal dat ieder paard uniek is en dat je misschien dus ook mazzel moet hebben om een fijn paard toegewezen te krijgen. Of pech als je een lastige krijgt. En dan ga je misschien wel denken dat het opzet is geweest om de nummer 1 uit het klassement deze toe te wijzen? Of is het eerlijk geloot?
Ik blijf het eigenlijk gewoon een rare ‘sport’ vinden zo’n vijfkamp. Paardrijden draait juist om de band tussen ruiter en paard en niet ‘het trucje’ paardrijden. Die band bouw je in jaren op. Voor mij part laten ze dit onderdeel er gewoon uit voortaan. Beetje rondjassen met een paard wat je niet kent. Wat is daar nou de lol/kunst van? Een goed paard redt jou overal uit en een slechte springt niks. Het juiste paard maakt of breekt je dus. En dat vind ik op een sportevenement niet juist, daar moet de beste sporter winnen.

Gnome

Re: [OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:07

Precies. En daar worden de paarden die hiervoor nu worden ingezet de dupe.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:10

Goed dat de coach gediskwalificeerd is, nu de ruiter nog.
En het onderdeel paardrijden afzeggen bij de 5kamp!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:13

Suzanne F. schreef:
Maar nu even gewoon nuchter bekeken hè? Je staat eerste in het klassement en dan moet je paardrijden. Je krijgt een paard toegewezen (wordt dit geloot?) en dan blijkt het een dier wat misschien lastig is of minder getalenteerd of weet ik het wat.

Niet eens dat, je krijgt een paard toegewezen, en dat paard wordt door de vorige ruiter zo unfair gereden dat het aan het eind van dat parcours helemaal over de rooie is en alleen maar kan bedenken dat het onder geen beding meer naar een hindernis gaat.
(Reden waarom ik vind dat op z'n minst ook die eerste ruiter moet worden genoemd, want die was ook echt unfair naar het paard en heeft een deel van het probleem veroorzaakt door het paard te straffen voor haar eigen rijfouten.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:15

Oh dus dat dier had al gesprongen? En zodanig over de zeik gereden dat hij bij Annika niks meer wilde doen? Pfffff, wat een sport dan ook. Dat gaat nergens over.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:17

Ik vind het inderdaad een beetje oneerlijk dat deze ruiter nu door de stront wordt gehaald, terwijl ze allemaal de paarden de hindernissen in reden.. (vaak letterlijk)

Overigens zijn dit dingen die met grote regelmaat op amateurswedstrijden en maneges te zien zijn, dus het verbaasd me wel dat mensen hier van schrikken

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:21

Nou judithgigi, ik ben er fel op tegen ook bij de amateurs en heb de indruk dat er toch wat aan het veranderen is.

En omdat henkie het ook doet is het nog niet goed of wel dan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:22

Shadow0 schreef:
Suzanne F. schreef:
Maar nu even gewoon nuchter bekeken hè? Je staat eerste in het klassement en dan moet je paardrijden. Je krijgt een paard toegewezen (wordt dit geloot?) en dan blijkt het een dier wat misschien lastig is of minder getalenteerd of weet ik het wat.

Niet eens dat, je krijgt een paard toegewezen, en dat paard wordt door de vorige ruiter zo unfair gereden dat het aan het eind van dat parcours helemaal over de rooie is en alleen maar kan bedenken dat het onder geen beding meer naar een hindernis gaat.
(Reden waarom ik vind dat op z'n minst ook die eerste ruiter moet worden genoemd, want die was ook echt unfair naar het paard en heeft een deel van het probleem veroorzaakt door het paard te straffen voor haar eigen rijfouten.)

En haar reactie daarop is vervolgens meppen?! Waarom zouden we haar dit in godsnaam niet ook aan mogen rekenen. De rest is ook walgelijk maar zij is geen haar beter.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:23

Cherdenise schreef:
Nou judithgigi, ik ben er fel op tegen ook bij de amateurs en heb de indruk dat er toch wat aan het veranderen is.

En omdat henkie het ook doet is het nog niet goed of wel dan?

Goh nee tuurlijk praat dat het niet goed :roll: ik heb overigens niet het gevoel dat het aan het verbeteren is, maar dat is ook een van de redenen dat ik niet meer op concours ga.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:24

Suzanne F.: Ja, hier zie je dat: https://www.eurosport.de/moderner-funfk ... ideo.shtml
Gaat echt al mis vanaf hindernis 1. Of daarvoor, hoe je het bekijkt. Maar na hindernis 1 krijgt 'ie een ruk in z'n mond die nergens op slaat, en bij hindernis 2 wordt hij ook gestraft. En dan na een tijdje verkeerd uitkomen voor hindernissen, en als hij al het vertrouwen in de ruiter en haar vermogen om hem een beetje op de hindernis aan te sturen echt kwijt is, krijgt hij een mep op z'n hals, en dan besluit hij om gewoon echt niet meer vooruit te gaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:26

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:27

Shadow0 schreef:

Het gaat helemaal niet om haar inderdaad. Dit is redelijk algemeen geaccepteerd gedrag binnen de paardenwereld. Pas als dat niet meer zo is, dan kan je iets gaan veranderen.

Als je ook de commentator hoorde: iets van "nu moet ze het paard laten weten dat ze het meent!"
De sport is dus eigenlijk wie het paard het beste kan intimideren om tóch te springen, ook al heeft ie pijn, is ie bang/onzeker of wat dan ook.

Wat zou voor zo'n persoon de reden kunnen zijn om dit niet te doen? Hoeveel mensen zouden als hun paard in de achteruit gaat, denken: ach ja, volgende olympische spelen beter... +:)+ Die kans is iets kleiner als het je eigen paard is, omdat je dan ook verantwoordelijk bent voor de gevolgen, maar ook dan zie je hetzelfde soort gedrag. Er staat helemaal geen straf op dit soort gedrag (sterker nog, vaak wordt het zelfs aangemoedigd: even goed laten weten wie er de baas is!")
Plus: als we zweep, sporen en zware bitten toestaan, moeten we misschien daarna niet gaan gillen als die dan ook gebruikt worden?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:29

Ik vraag me af of dit paard nog ooit vertrouwen terug krijgt om te springen. Sta je dan als eigenaar met je brave, eerlijke paard dat weigert nog te springen nadat je 'm hebt uitgeleend voor de OS. Vind het erg sneu. Paarden zijn eigenlijk vaak veel te braaf. Als hij al zo duidelijk is niet meer te willen en er wordt nóg niet geluisterd... als ik dat paard was had ik mijn ruiter eraf gebokt. Niet willen luisteren naar mij en mij maar straffen? Dan er maar af.

Ik zou trouwens de 'schuld' niet zozeer bij de ruiter zoeken, maar bij de discipline. Paardrijden op deze manier past daar gewoon echt niet in en dan krijg je dit soort vertoningen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:36

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.

Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...

Waarom een nare manier van omschrijven? Ze zit objectief toch echt rukkend, meppend en daarbij huilend en snotterend op het paard. Doet me denken aan een kleuter in een supermarkt die haar zin niet krijgt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:39

Zeker geen fraaie vertoning, maar dat er emoties zijn vind ik niet zo vreemd (en ook niet perse erg). Het meppen en rukken natuurlijk wel.
Maar om iemand dat zo te kijk te zetten vind ik wel wat raar, snap die behoefte niet zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:40

Lara_Silver schreef:
daarbij huilend en snotterend op het paard. Doet me denken aan een kleuter in een supermarkt die haar zin niet krijgt.

Omdat ik goed snap dat ze overstuur is. Het meppen is fout, huilen niet. En je hoeft haar niet met een kind te vergelijken om haar gedrag naar het paard af te keuren.

(Het is interessant omdat het onderdrukken van emoties, zowel bij mensen als paarden, zo diep loopt in de paardenwereld, en ook hier een rol speelt. Maar het probleem is niet dat ze huilt. Het probleem is dat ze het paard slaat en aan de teugels trekt, benoem dat. Laat het huilen erbuiten want dat is geen probleem en mag en kan gebeuren in emotionele situaties. Het zegt ook niet op zich iets over haar vermogen om wel of niet goed te handelen.)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:54

Lara_Silver schreef:
Als mensen niet kunnen accepteren dat ze met levende dieren werken, die ook 'Nee' kunnen, en mogen zeggen moeten ze een andere sport zoeken. Deze beslissing is een goed begin, nu de amazone nog.

Schitterende foto's gewoon:

[ [url=m/Go43pO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tWBzgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uUXC5M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps, redacted
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 07-08-21 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:57

Ze ziet haar gouden medaille in rook opgaan, niet heel gek dat je dan emotioneel wordt toch. Haar verdere gedrag is idd absoluut niet oke.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:58

CoonArt schreef:
Jemig wat een crybaby zeg! Weeeeeeh weeeeeh!

Dit neigt naar pesten, dat vind ik niet ok.