Kendra schreef:Wat mij betreft is de vraag 'hoe erg is het?' een achterhoedegevecht.
Er is gewoon te veel, het overwoekert alles en is giftig voor in ieder geval koeien en paarden.
Dat lijkt me voldoende grond voor bestrijding. Het is echt schandalig dat dat niet van de grond komt.
Het is een 2-jarige plant, dus als je 2 jaar lang de plekken waar veel staat, maait vóór dat het gaat bloeien moet dat echt schelen.
Ik zie vaker staan maaien JKK. En dat moet je denk ik juist NIET doen.
Dagelijks zie ik al jarenlang paarden die zomer en winter in weide staan met JKK. Ze grazen er omheen. Dit jaar staat er op dit moment meer in bloei JKK. Er staan nog veel meer andere vergiftige planten maar die zijn uitgebloeid.
Omdat de weides af en toe met een grasmaaier met mulchfunctie uitgemaaid worden is er nu wel een probleem. Ik zou uitmaaien maar dat is dus de discussie. Ik wil wel bij JKK er omheen maaien maar het niet afmaaien. Immers het JKK gaat drogen en dan eten de paarden het met alle mogelijke gevolgen. Eruit trekken van JKK is de oplossing maar er staat teveel, dat trek ik niet.