Paard uit Renesse seksueel misbruikt, eigenaren in shock

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:06

Art_Ificious schreef:
Ik vraag me altijd af... Verdedigen die dieren zich niet eens ze pijn hebben willen ze toch vluchten of terugvechten? Lijkt me toch dat de merrie op z'n minst is gaan stampen? Een stamp van paard tegen je been wil je echt niet hebben. Ookal is het tegen je bovenbeen, je loopt er een week kreupel van.

Of worden die dieren toch met een of ander spul verdoofd?

De meeste paarden zijn veel te verdraagzaam richting mensen, dat weten we toch allemaal?

Art_Ificious

Re: Paard uit Renesse seksueel misbruikt, eigenaren in shock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:47

Die van mij zouden het echt niet toelaten. Zeker niet zodra er nog pijn bij te pas komt. Die willen of vluchten, of vechten terug. En dan mogen ze nog zo lief en verdraagzaam zijn. Maar bij pijn? Nee dan zijn ze echt wel weg.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:42

Als dit bij mijn merries zou gebeuren wist je gelijk wie de dader was, bestraffen hoeft niet meer dan.
Het wordt z'n dood.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:50

Ik heb een soortgelijke situatie van dichtbij meegemaakt. In dit geval was de pony met een touw rond de benen vastgebonden en kon zich dus niet verweren. Deze dader is op heterdaad betrapt.
Mijn pony stond er bij toen dit gebeurde en heeft wel een klein trauma overgehouden aan vast staan. Wellicht is het bij haar ook geprobeerd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:24

astrea schreef:
Als dit bij mijn merries zou gebeuren wist je gelijk wie de dader was, bestraffen hoeft niet meer dan.
Het wordt z'n dood.

Jep, er was 1 merrie waar we dat ook bij dachten. Ik snap dat deze gedachte voor jezelf sussend werkt, dat was het voor mij ook, maar als iemand van slechte wil is en daarbij zonder angst te werk gaat, kan en gebeurt er veel, ook bij dat mensendodende paard.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:35

gohya schreef:
JoyCiej007 schreef:
Wel een heel bijzonder (walgelijk) verhaal dit. Dat "witte spul", neem toch aan dat daar monsters van zijn genomen om igg uit te kunnen sluiten hopelijk, dat het euh, "menselijke lichaamsvloeistoffen" zijn?

@ Pillow: lijkt mij totaal afhankelijk van wat er echt is gebeurd.... Penetratie kan toch behoorlijk pijnlijk en traumatiserend zijn als dat hardhandig met een groot/hard/puntig/scherp object gebeurd, zoals een stok of buis of weet ik veel.... Misschien komt dat zelfs wel vaker voor dan met een menselijk, mannelijk geslachtsdeel....

Dat is hier jaren geleden ook gebeurd met een stok,merrie was van binnen wel beschadigd.De merrie gedroeg zich vreemd,dierenarts kon het niet verklaren omdat we toen nog niet wisten dat ze verkracht was met een stok,dat hoorden we via,via pas jaren later.Dader is toen ook opgepakt,jongetje van toen jaar of 13.Rechtzaak geweest, jongen werd vrij gesproken omdat hij in de jaren erna zich goed had gedragen.
Het dadertje heeft mij zelf verteld wat hij gedaan had en hoe.En Ja,ik heb me ingehouden toen.
De merrie is toen ingeslapen,was van binnen gaan ontsteken.

Grote kans dat bij deze merrie ook een stok of iets gebruikt is.

Dat is weer Nederland, dat ze worden vrijgesproken. Kind of niet, had hem nek omgedraaid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:59

Meerdere grote handafdrukken in een dik wit spul, en zo veel spul in haar genitaliën dat het helemaal onder zit en van haar benen naar beneden druipt. Misschien ben ik te cynisch, maar dat klinkt als vrij veel voor één man, zelfs als die uren de tijd zou hebben. Ik vind het een beetje vreemd klinken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:30

Vjestagirl schreef:
Meerdere grote handafdrukken in een dik wit spul, en zo veel spul in haar genitaliën dat het helemaal onder zit en van haar benen naar beneden druipt. Misschien ben ik te cynisch, maar dat klinkt als vrij veel voor één man, zelfs als die uren de tijd zou hebben. Ik vind het een beetje vreemd klinken.

Dat dacht ik ook, wellicht yoghurt.. Zaad droogt doorzichtig op.. Maar neemt niet weg dat ze van Carona af hadden moeten blijven, van welk paard of pony dan ook.. Eikels.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:49

Yavanna schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat dacht ik ook, wellicht yoghurt.. Zaad droogt doorzichtig op.. Maar neemt niet weg dat ze van Carona af hadden moeten blijven, van welk paard of pony dan ook.. Eikels.

Dàt ben ik helemaal met je eens. Niemand heeft t recht om aan andermans eigendommen te komen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:18

Art_Ificious schreef:
Ik vraag me altijd af... Verdedigen die dieren zich niet eens ze pijn hebben willen ze toch vluchten of terugvechten? Lijkt me toch dat de merrie op z'n minst is gaan stampen? Een stamp van paard tegen je been wil je echt niet hebben. Ookal is het tegen je bovenbeen, je loopt er een week kreupel van.

Of worden die dieren toch met een of ander spul verdoofd?

Mja, ik heb een ruin die gaat er bijna voor staan om rectaal te worden opgevoeld... Sommige paarden maken er schijnbaar niet zo'n punt van zolang het niet met stokken of andere harde/scherpe objecten wordt gedaan. En anders zou je inderdaad verwachten dat de dader het paard suf maakt...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:15

Het moet haast toch wel iemand zijn geweest die ten eerste ervaring heeft met paarden en ten tweede de manege/stal kent, weet hoe die binnen kan komen en welke merrie diegene moet hebben.

Onze merrie is vorig jaar en dit jaar een paar keer gescand en dat gaat thuis hartstikke goed met geduld en als ik haar rustig houd.
Maar geloof me; als een vreemde even denkt haar van achter iets te doen, heb ik de dader gelijk erbij.

Grote kans dat mn ruin of andere merrie het wel toelaten, maar dat moet je dan dus maar net weten.

Hopelijk maakt de politie er wel werk van. Al is het maar omdat er iemand rondloopt die zo een zieke geest heeft en misschien nog gekkere dingen doet/gaat doen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:08

superpony schreef:
Het moet haast toch wel iemand zijn geweest die ten eerste ervaring heeft met paarden en ten tweede de manege/stal kent, weet hoe die binnen kan komen en welke merrie diegene moet hebben.

Onze merrie is vorig jaar en dit jaar een paar keer gescand en dat gaat thuis hartstikke goed met geduld en als ik haar rustig houd.
Maar geloof me; als een vreemde even denkt haar van achter iets te doen, heb ik de dader gelijk erbij.

Grote kans dat mn ruin of andere merrie het wel toelaten, maar dat moet je dan dus maar net weten.

Hopelijk maakt de politie er wel werk van. Al is het maar omdat er iemand rondloopt die zo een zieke geest heeft en misschien nog gekkere dingen doet/gaat doen.

De weides en manege zijn niet afgeschermd door hekwerk. Dus ze kunnen via transferium of via de achterkant zo op het terrein komen.. Maar er hangen wel camera's... Dus je hoeft de manege niet an sich te kennen.. Er zitten enorm veel toeristen in de zomer in Renesse, dus waar moet je zoeken? Dronken toerist? Gefrustreerde perverseling in ieder geval.. Maar die zijn er ook legio.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:55

Oke, geen idee. Best een eng idee.

Maar al die voorgaande jaren nooit gedoe daar?

Iemand moet toch wel verstand hebben van paarden om dit te kunnen.