En dan bijvoorbeeld hoogstens elke hectare 1.
Niet dat er dadelijk elke 1000m2 wat staat zeg maar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Gewoon met regels wel
En dan bijvoorbeeld hoogstens elke hectare 1.
Niet dat er dadelijk elke 1000m2 wat staat zeg maar.
robert45 schreef:Wij hebben toevallig naast een van onze percelen iemand zitten met een stal erop. Onze percelen zijn omgeven door houtwallen dus voldoende schaduw.
Het begint met een schuilstal, toen kwam er een oude trailer bij te staan die van ellende uit elkaar viel en dus al jaren wegrot in de modder. Toen kwam er nog een overkapping bij voor het hooi. Dat werd vervolgens weer een stalletje voor een paar geiten. Vervolgens maakt men van een stukje weiland een paddock/blubber paradijs. Overal ligt troep etc.
Er zijn in andere oplossingen om dieren schaduw te geven. Je kan denken aan hagen, houtwallen, bomen etc. Voordeel is dat dit ook voor de biodiversiteit een enorme vooruitgang is.
Ik snap dat een heleboel mensen blij worden dat ze schuilstallen mogen bouwen. Mijn punt is dat de ene persoon er echt wat moois neerzet en het netjes houd. De volgende zet er een oude stacaravan neer en sloopt de zijwand eruit. Regels bedenken en handhaven is bijna niet uit te voeren, denk alleen al aan verpauperde panden waar gemeenten jaren aan het procederen zijn om er wat aan te laten doen.
In Nederland hebben we gelukkig duidelijke bestemmingsplannen.
SARINO schreef:Er zijn zat weides met schuilmogelijkheden (lees schuren en stallen)Deze locaties zijn niet voor iedereen betaalbaar .Ze bestaan dus wel.Het lijkt mij niet de bedoeling dat er overal maar bijgebouwd gaat worden en dat op ieder weitje een stal of schuur komt.Dan is de volgende stap dat de paarden zonder toezicht staan en dat er weer een huis bij moet komen en zo raakt ieder stukje groen bebouwd in Nederland.
pmarena schreef:Zo'n soort regeling lijkt me een goed basis-uitgangspunt inderdaad
Ik proef bij dit onderwerp sowieso wel wat teveel "we pleuren onze dieren ergens neer waar het eigenlijk niet zo leuk is, maar het is de schuld van "hogerhand" dat ze niet kunnen schuilen, wordt tijd dat ze er eens iets aan doen zodat onze paarden er niet zo sneu bij staan". En daar vind ik wel wat van....
pmarena schreef:Niemand heeft immers die eigenaar verplicht om die dieren daar neer te zetten, die eigenaar kiest er bewust voor om ze daar te zetten.....wetende dat die dieren geen schaduw hebbenHet moet wat mij betreft niet zo zijn dat mensen overal maar dieren neerpleuren om daarmee af te dwingen dat er wat gebouwd mag worden. (niet dat jij dat zegt hoor)
BOTtraining schreef:Ik voel een gat in de markt voor 'makkelijk' verplaatsbare, passend in de omgeving (qua kleur en vormgeving) schuilstallen.
Je hebt op sommige punten in NL nu eenmaal weilanden naast elkaar met levende have, waarvan elk weiland van een andere eigenaar is. Je kunt mensen moeilijk verplichten om gebruik te maken van elkaars schuilstal of er samen 1 aan te schaffen omdat er anders teveel per 1000m2 staan.
DuoPenotti schreef:Of je kan zeggen helaas hier passen geen weide dieren