Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:00

Mousmous schreef:
Ik denk dat er meer passagiervliegtuigen gecrasht zijn dan uit de lucht geschoten. Dus daar heb je ook een risico, zou dan maar helemaal niet meer vliegen als je iets wilt voorkomen. 7 uur scheelt toch behoorlijk veel, ik zou mooi via die route gaan dan.

Paardrijen is qua veiligheid dan ook niet echt een goed idee ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:01

Mousmous schreef:
Ik denk dat er meer passagiervliegtuigen gecrasht zijn dan uit de lucht geschoten. Dus daar heb je ook een risico, zou dan maar helemaal niet meer vliegen als je iets wilt voorkomen. 7 uur scheelt toch behoorlijk veel, ik zou mooi via die route gaan dan. Het wordt ook niet aangemerkt als onveilige route.

Statistisch gezien geven die 7 uren extra vliegen denk ik een hoger risico dan vliegen over Rusland :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:03

996981 schreef:
Uh nee. Oekraïne was op dat moment conflictgebied en vanuit de regering was bekend dat het luchtruim onveilig was.

Er vliegen momenteel dagelijks vliegtuigen van en naar Rusland. Ook mer Europese maatschappijen :)

Ja dat weet ik ook, maar de grap was dat ze sowieso eigen vliegtuigen met eigen mensen niet neer zouden halen. Maar kwam niet goed over. Sorry Y;(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:09

Ibbel schreef:
Lynnepinny schreef:
Beetje gekke reactie, Ibbel.
Japan - Rusland - Nederland is niet zo'n gekke route, die heb ik ook een keer gevlogen. Die is juist vrij snel en voor de hand liggend. Alleen maar fijner voor de paarden zo.

Ik had het niet over de afstand maar over de veiligheid van het Russische luchtruim. Daar valt aan te twijfelen...

De gedachte van Ibbel heb ik dus ook, fijn voor de paarden zolang de Russen geen gekke dingen uit gaan halen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:09

Niobe schreef:
996981 schreef:
Uh nee. Oekraïne was op dat moment conflictgebied en vanuit de regering was bekend dat het luchtruim onveilig was.

Er vliegen momenteel dagelijks vliegtuigen van en naar Rusland. Ook mer Europese maatschappijen :)

Ja dat weet ik ook, maar de grap was dat ze sowieso eigen vliegtuigen met eigen mensen niet neer zouden halen. Maar kwam niet goed over. Sorry Y;(

Snap ik hoor :) ben niet boos! :D
Ik hou alleen niet zo van dat onrust stoken wat hier gebeurt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:11

Gelukkig <3 Nee ik ook niet, daarnaast zal Isabell wel heel zeker van haar zaak zijn, die stuurt de paarden echt niet zomaar ergens heen, alleen maar fijn!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:18

Ibbel schreef:
Nee, dat is het MINST erge. Het ergste is dat er gewoon een raket op losgelaten worden.

Alsof dat zo vaak is gebeurd.. Er vliegen dagelijks nog zoveel vliegtuigen over Rusland en conflictgebieden. Ik heb zelf in de MH17 gezeten een paar maanden voor de ramp, en ook toen gebeurde er (gelukkig) niets.
De kans bestaat natuurlijk dat er wél iets gebeurd (zoals MH17 een paar maanden later...), maar die kans is zo zeer minimaal. Geen reden om paniek te zaaien. In de auto stappen is gevaarlijker.

Anoniem

Re: Dressuurpaarden sneller thuis dankzij Isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:21

Bovendien vloog de MH 17 over Oekraïne waar luchtmaatschappijen al gewaarschuwd voor waren om niet meer daarover te vliegen.

Dat vrachtvliegtuigen niet over Rusland gaan heeft niet te maken met het feit dat ze zo uit lucht geschoten kunnen worden. Passagiersvluchten gaan er wel gewoon over.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:58

een terroristische aanslag die schokt en een jarenlange impact heeft van heb ik jou daar, zal zeker zijn wanneer ze juist dat vliegtuig zouden nemen om neer te halen... van andere landen zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, maar Rusland.... tis eerder gedaan... en die maakt nu nog steeds indruk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:14

speurneusc schreef:
een terroristische aanslag die schokt en een jarenlange impact heeft van heb ik jou daar, zal zeker zijn wanneer ze juist dat vliegtuig zouden nemen om neer te halen... van andere landen zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, maar Rusland.... tis eerder gedaan... en die maakt nu nog steeds indruk

En wat zou ermee gewonnen worden? Wat is het voordeel voor Rusland? Dat ze door heel Europa geboycot gaan worden? Dat ze nóg meer onder een vergrootglas komen m.b.t. MH17?

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:48

Zal wel heel pessimistisch zijn, maar Ibbels reactie schoot ook meteen door mijn hoofd. Ik hoop onterecht.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:01

Kookaburra schreef:
Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

Zeker waar hoor.

Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd. Vandaar dat ik zeg, laat ze maar omvliegen. Niet omdat ik verwacht dat het mis gaat, maar als het mis gaat is het effect wel groot.

En nog even over 'Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd'. Het mag dan wel de veiligste manier van reizen zijn. Ik weet dat er nog wel het 1 en ander aan vliegtuigen kan mankeren. Iets met het zo goedkoop mogelijj produceren van vliegtuigen. Dus ja, de 'bedrijfstak' kan alleen in dat aspect al veiliger.

Even off-topic als dat mag. Mijn Nederlands is redelijk goed durf ik wel te zeggen. Ik heb meerdere scripties geredigeerd, maar het woord ‘gemitigeerd’? Echt nog nooit van gehoord, lees minimaal twee boeken per week en ben het nergens tegengekomen. Even snuffelen op internet leert mij dat het wel degelijk bestaat. Dank je wel, ben altijd blij als ik weer wat nieuws leer. ;-)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:04

truus1957 schreef:
Kookaburra schreef:

Zeker waar hoor.

Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd. Vandaar dat ik zeg, laat ze maar omvliegen. Niet omdat ik verwacht dat het mis gaat, maar als het mis gaat is het effect wel groot.

En nog even over 'Luchtvaart is bij mij een 'bedrijfstak' waarin risico's zoveel mogelijk worden gemitigeerd'. Het mag dan wel de veiligste manier van reizen zijn. Ik weet dat er nog wel het 1 en ander aan vliegtuigen kan mankeren. Iets met het zo goedkoop mogelijj produceren van vliegtuigen. Dus ja, de 'bedrijfstak' kan alleen in dat aspect al veiliger.

Even off-topic als dat mag. Mijn Nederlands is redelijk goed durf ik wel te zeggen. Ik heb meerdere scripties geredigeerd, maar het woord ‘gemitigeerd’? Echt nog nooit van gehoord, lees minimaal twee boeken per week en ben het nergens tegengekomen. Even snuffelen op internet leert mij dat het wel degelijk bestaat. Dank je wel, ben altijd blij als ik weer wat nieuws leer. ;-)

Beroepsdeformatie ;)

Veel plezier met je nieuw geleerde woord :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:06

Ibbel schreef:
Relaxed schreef:
Jullie doen alsof er dagelijks vliegtuigen uit de lucht worden geschoten boven Rusland :')

Nee, maar in dit geval ritselt Isabell iets met iemand die ze kent. Je moet maar hopen dat die dan alle luchtverkeersleiding plus luchtmacht meldt dat dit zo geregeld is en dus mag. Er hoeft maar één officieel memo niet op het goede bureau te belanden en een overijverige luchtmachtofficier denkt goede sier te maken door zo'n vliegtuig als vijandig te bestempelen...

We hebben het wel aan het gezonde verstand van zo'n rus te danken dat we nu niet in de naweeen van een nucleaire oorlog zitten. Ik ben er niet zo bang voor dat die bij de eerste rare oeps gaan schieten.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:05

Niobe schreef:
Gelukkig <3 Nee ik ook niet, daarnaast zal Isabell wel heel zeker van haar zaak zijn, die stuurt de paarden echt niet zomaar ergens heen, alleen maar fijn!

Volgens mij is Isabelle Werth zelfs de enige amazone die meevliegt met de paarden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:17

Ben ik dan de enige die zich af vraagt hoe een Duitse amazone iemand kent in Rusland met die invloed? _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:31

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die zich af vraagt hoe een Duitse amazone iemand kent in Rusland met die invloed? _O-

Misschien heeft ze zijn paard in training gehad of hem een paard verkocht, of een pup, of heeft ze van hem een antieke kast overgenomen. Zal ik nog ff doorgaan??

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:32

Ayasha schreef:

Dat kan ik mij meteen wel inbeelden. Profs komen overal ter wereld om te rijden, maar ook voor clinics en aankoop/verkoop van paarden. Dan leg je volgens mij ook wel speciale contacten.
Neemt niet weg dat het haar op die manier toch maar mooi gelukt is. Blij voor de paarden en degenen die eventjes 7 uur minder moeten vliegen :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:35

Ayasha schreef:

Het topsportwereldje is klein :j
Edit: wat onhandig verwoord denk ik. Maar mensen die zich bezighouden met topsport hebben over het algemeen een interessant (wereldwijd) netwerk.
Zeker bij iemand als Isabell Werth kan ik me voorstellen dat ze al de nodige mensen heeft ontmoet.
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 29-07-21 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 14:39

Balenciaga schreef:
Ayasha schreef:

Het topsportwereldje is klein :j

En in landen als Rusland zijn het vaak ook mensen met een flinke vinger in de overheidspap die zakendoen met de topruiters in Europa. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 15:45

truus1957 schreef:
Ayasha schreef:

Misschien heeft ze zijn paard in training gehad of hem een paard verkocht, of een pup, of heeft ze van hem een antieke kast overgenomen. Zal ik nog ff doorgaan??

Graag als je het perse zo zuur wil opvatten.

Vind het een beetje grappig/ironisch dat een amazone klaar krijgt wat een hele organisatie kennelijk niet geregeld kreeg. Niets meer, niet minder. In die bonden zitten hogerop vaak toch ook mensen met politieke invloed/macht.
Maar hun ruiter moet het voor ze doen. :+ terwijl ze ook de OS rijdt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:32

Ayasha schreef:

Vind het een beetje grappig/ironisch dat een amazone klaar krijgt wat een hele organisatie kennelijk niet geregeld kreeg. Niets meer, niet minder. In die bonden zitten hogerop vaak toch ook mensen met politieke invloed/macht.
Het is een complot. :j :))

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:37

[/quote]
Misschien heeft ze zijn paard in training gehad of hem een paard verkocht, of een pup, of heeft ze van hem een antieke kast overgenomen. Zal ik nog ff doorgaan??[/quote]

Maar hun ruiter moet het voor ze doen. :+ terwijl ze ook de OS rijdt. :=[/quote]

Waarom nou weer zuur? Het was grappig bedoeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:05

Zo was het op mij niet over gekomen. Mijn excuses dan Truus1957. :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:09

Mkango schreef:
Ayasha schreef:

Het is een complot. :j :))

Hmmmm….

Bella Rose, Bellarose, Bellaros, Bellarus, Belarus is Wit Rusland en zonder Wit is dat omg Rusland :oo :oo