[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:43

Babootje schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb de proef nu gezien, weer die verschrikkelijke strakke en hoge linkerhand.
Arm paard, meer kan ik er niet over zeggen.
Als hij te jong is om dit niveau te lopen, laat hem dan thuis....
Maar dat is het probleem, dit is zijn manier van rijden, nooit anders geweest.
Hier word ik echt verdrietig van om te zien.....

Dat zeg ik niet. Hij is niet te jong om dit niveau te lopen. Anders zou Edward m wel thuis laten. Maar om te winnen dat is natuurlijk een ander verhaal. Daar zijn de 14 en 17 jarige paarden gewoon in het voordeel. Met zoveel ervaring. Dit paard moet ook ervaring krijgen op zo'n concours als dit.
Geef ze nog een paar jaar en kom dan nog eens met je commentaar.

Ja doe ik, tot nu toe heb ik helaas nog steeds hetzelfde commentaar gegeven.
Lingh, gribaldi, om te huilen.
En ja ook Totilas.
Wat had dat paard nog veel beter kunnen lopen bij een Jessica.
Wat een goedzak was, dat, veel te lief.
Maar dat mag je niet zeggen, want ohjee, Gal en Totials, op een voetstuk, onterecht, verschrikkelijk rijden van een veel te goed paard.

Hopelijk gaat team NL, maar ook het publiek zien hoe het ook kan en moet.
En dat is niet met 100 kg aan die linkerhand trekken met de hand omhoog, wat voor druk er dan op de stang staat.... ;(

Maar misschien gebeuren er wonderen...hopelijk kan ik dan zeggen, wat fijn die verandering :j

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:50

Mijn favoriet was Sabine Schut met Sanceo. Van Nederland was Hans Peter Minderhoud erg vriendelijk in t rijden. Over t algemeen heb ik alles maar een beetjew half gevolgd, vaak tenend krommend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:56

DuoPenotti schreef:
Ik heb de proef nu gezien, weer die verschrikkelijke strakke en hoge linkerhand.
Arm paard, meer kan ik er niet over zeggen.
Als hij te jong is om dit niveau te lopen, laat hem dan thuis....
Maar dat is het probleem, dit is zijn manier van rijden, nooit anders geweest.
Hier word ik echt verdrietig van om te zien.....

Babootje schreef:
Dat zeg ik niet. Hij is niet te jong om dit niveau te lopen. Anders zou Edward m wel thuis laten. Maar om te winnen dat is natuurlijk een ander verhaal. Daar zijn de 14 en 17 jarige paarden gewoon in het voordeel. Met zoveel ervaring. Dit paard moet ook ervaring krijgen op zo'n concours als dit.
Geef ze nog een paar jaar en kom dan nog eens met je commentaar.

DuoPenotti schreef:
Ja doe ik, tot nu toe heb ik helaas nog steeds hetzelfde commentaar gegeven.
Lingh, gribaldi, om te huilen.
En ja ook Totilas.
Wat had dat paard nog veel beter kunnen lopen bij een Jessica.
Wat een goedzak was, dat, veel te lief.
Maar dat mag je niet zeggen, want ohjee, Gal en Totials, op een voetstuk, onterecht, verschrikkelijk rijden van een veel te goed paard.

Hopelijk gaat team NL, maar ook het publiek zien hoe het ook kan en moet.
En dat is niet met 100 kg aan die linkerhand trekken met de hand omhoog, wat voor druk er dan op de stang staat.... ;(

Maar misschien gebeuren er wonderen...hopelijk kan ik dan zeggen, wat fijn die verandering :j

Ik vraag me echt af of je uberhaupt een idee hebt wat je zegt. Gribaldi heeft goede paarden gegeven, maar was zelf best traag voor de topsport. Uiteindelijk overleden aan een scheurtje in de aorta. Gewoon pech.

Lingh heeft zich geblesseerd. Daarna verkocht naar Amerika en heeft daar nog in de sport gelopen. Daarna nog als dekhengst dienst gedaan en 27 jaar geworden. Totilas daarvan denk jij het verhaal te kennen, maar misschien ligt dat toch ook anders. Ben jij erbij geweest? Vast niet.

Ik kan je zeggen dat ik ook best pech gehad heb met paarden. Dat ik er ook een aantal heb moeten laten inslapen voordat "het hun tijd was" om het zo maar even te zeggen. Gewoon pech is een factor. Kan ook bij topsport.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:57

EEuh, waar heb ik het over de blessures van de paarden? Nergens toch?
Ik heb het over zijn manier van rijden.
Dus ik begrijp niet wat je nu allemaal aan het zeggen bent eigenlijk.
En hoef voor het rijden te zien niet op stal daar te komen.... liever ook niet eigenlijk....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:59

Qwillion schreef:
Mijn favoriet was Sabine Schut met Sanceo. Van Nederland was Hans Peter Minderhoud erg vriendelijk in t rijden. Over t algemeen heb ik alles maar een beetjew half gevolgd, vaak tenend krommend.

Dat vond ik zo'n mooie combinatie!!! Echt van genoten!!!

Ook die Portugees met z'n schimmel vond ik fijn trouwens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:01

Babootje schreef:
AnnoNiemand schreef:
Enig idee waar alles teruggekeken kan worden?

Ik zie op horses alleen Gal voorbij komen. Stukje teruggekeken maar niet mijn ding. Ben benieuwd naar de kur van Jessica.

Wat mij opvalt in de uitgestrekte draf bij Total US: Hij verruimt bar weinig. Hij stapt niet eens over zijn voorafdruk. Dat mag je toch geen uitgestrekte draf noemen?

Als je alles had gezien van de OS dan snap je waarom de eerste 10-15 daar staan waar ze staan. Ik heb ook echt heel slechte combi's gezien, waarvan je echt denkt: "Wat doen die hier op de OS?

En als je de stang verbied en op het gehele plaatje gaat letten zouden ze er nog maar met een 8tal staan. :x

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:16

Qwillion schreef:

Ik heb enkel vandaag Hans zien rijden maar vond het eigenlijk geen fijn beeld. De open mond en het zwiepen van de staart stoorden mij echt erg.
Ik weet er niet superveel vanaf maar zo zou ik niet willen dat mijn paard eruitziet om heel eerlijk te zijn.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:31

Qwillion schreef:

Zij is ook echt mijn favoriet! De special gister van haar vond ik bijna ontroerend. Haar kur vond ik qua stijl niet zo, maar wel weer zo vriendelijk!
Allebei het terugkijken waard!!

Sowieso genoten van de top 3. Dit is echt dressuur zoals het hoort. Ook HP en en EG lijken met meer lossigheid (proberen) te rijden. Hopelijk zet die trend door!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:06

Change3x schreef:
Ik vond de proef niet zo dramatisch. Kan het beter? Ja, tuurlijk, maar daarvoor is het ook een 9-jarige. Het is allemaal niet zo maakbaar en makkelijk. Ik vond het knap gereden. En de winnaar was ook zeker terecht.

[b]Enneh, als je echt slecht of sneu wil zien dan moet je de Russen even terug kijken.[/b] ;)

Nou ben ik toch wel zó enorm benieuwd; iemand enig idee waar (gratis) terug te kijken, of een linkje of iets?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:29

Ik wil ook de kür van de Russen en Jessica terug kijken dus als iemand daarvan een linkje heeft, graag!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:35

Change3x schreef:
Aranel schreef:
De rit was fenomenaal? Ik kon zelf amper ademen als ik zag met hoe weinig halslengte dat paard gereden wordt. Zo zonde want jeetje wat een talentvol dier.

Wat dacht je van dat zoiets moet komen met de ervaring.. Meedoen op de OS is al een hele prestatie voor zo’n jong paard. Je ziet het paard door de tijd heen steeds beter, sterker, worden. Meer lengte in de hals komt nog wel, daarvan ben ik overtuigd. Net zoals dat wij gewone ruiters ook niet alles in 1 keer perfect kunnen. :)

Wat dacht je ervan dat er geen excuus is om welk paard dan ook zo kort in de hals te rijden.
En de dooddoener dat wij amateur ruiters (hoewel ik niet in wij maar spreken aangezien ik zelf niet meer rij) het ook niet perfect kunnen, tsja..

Even ter nuancering, ik ben echt enorm fan en bewonderaar van Gal en hoe hij paarden kan laten bewegen vind ik echt fantastisch. Zijn ritten met Totilas hebben me echt tot tranen geroerd.
Met zijn huidige paarden bevalt mij persoonlijk zijn stijl van rijden me minder. Zo gericht op spektakel in de benen maar gewoon niet los in de hals en rug.
Maar ik zal er wellicht te zwaar aan tillen want hij scoort niet voor niets dik 84%.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:38

MarjanB

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:48

Ik heb die van gal net gekeken en ik vind t nog steeds niet een proef die zo hoog hoort te scoren. Niet van achter naar voor gereden, je ziet hem gewoon verlengen in de rug in plaats van bollen.

Doe mij de Amerikaanse maar met die knappe langbenige donkere hengst.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:26

Wat mij stoort aan EG met Total US is het op en neer knikken met het hoofd van Total in draf. Dream Boy van HP doet het trouwens ook maar wat minder. Met welk idee is dat geintroduceerd :?

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:35

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:46

Change3x schreef:
Aranel schreef:
De rit was fenomenaal? Ik kon zelf amper ademen als ik zag met hoe weinig halslengte dat paard gereden wordt. Zo zonde want jeetje wat een talentvol dier.

Wat dacht je van dat zoiets moet komen met de ervaring.. Meedoen op de OS is al een hele prestatie voor zo’n jong paard. Je ziet het paard door de tijd heen steeds beter, sterker, worden. Meer lengte in de hals komt nog wel, daarvan ben ik overtuigd. Net zoals dat wij gewone ruiters ook niet alles in 1 keer perfect kunnen. :)

Nee bij niemand gaat het perfect. En nee ik kom bij lange na niet op dat niveau maar ik vraag me wel af of het paard van hem lang heel blijft. Ik vond het verre van een happy athlete. En wat een verschil met Duitsland zoveel losser dat die paarden lopen meer met de neus eruit en minder benen gezwaai.
En heel eerlijk vond ik de punten nog best hoog voor wat ik gezien heb. Zeker bij de landenwedstrijd zag ik best nog een getrek van hem voor hij de ring in ging. Hij is niet echt subtiel met de handen.

Maar de top 3 heeft het dik verdiend.
Ik hoop echt dat ze de volgende spelen eens de kans geven aan andere ruiters. Frisse wind erdoor.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:57

Volgens mij kan je niet zomaar allerlei proeven (muv de Nederlandse denk ik?) gratis terugkijken, alleen betaald op bijv. Discovery+.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:06

Een slap excuus dat total us nog jong en onervaren is. Gio mag dan 1 jaartje ouder zijn maar had maar 1 x grand prix gestart voor hij naar de spelen vertrok. Van weinig ervaring gesproken. En charlotte D. Kon er toch brons mee halen. Dus het kan wel. Maar ik hoop echt dat ze gaan zoeken naar verfijning in de uitvoering. Als wij dit allemaal zien dan moeten ze daar zelf toch ook eens over nadenken zou ik denken. Of zijn ze daar echt zo hardleers in?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:06

Shalimar schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ef=m_notif

Hier een klein stukje Russisch dressuurgeweld in de naarste zin des woords.

Ze weten daar in Rusland niet dat je de neusriem gewoon heel strak aan moet snoeren dan doet het paard zijn mond al een stuk minder ver open 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:59

kitobeer schreef:
Een slap excuus dat total us nog jong en onervaren is. Gio mag dan 1 jaartje ouder zijn maar had maar 1 x grand prix gestart voor hij naar de spelen vertrok. Van weinig ervaring gesproken. En charlotte D. Kon er toch brons mee halen. Dus het kan wel. Maar ik hoop echt dat ze gaan zoeken naar verfijning in de uitvoering. Als wij dit allemaal zien dan moeten ze daar zelf toch ook eens over nadenken zou ik denken. Of zijn ze daar echt zo hardleers in?

Charlotte stond voor de OS op de wereldranglijst met Gio op 109 en Edward met Total US op 594. Marlies daar net boven.

Dus daar is duidelijk een verschil in wedstrijdervaring.

En verschil in karakter. Everdale is bijv. ook een heethoofd.

Uiteindelijk was het verschil niet eens zo groot, 3 plaatsen maar. Als ik het commentaar soms lees, had Nederland uitgebeld moeten worden :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 00:24

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:00

Electra63 schreef:
Uiteindelijk was het verschil niet eens zo groot, 3 plaatsen maar. Als ik het commentaar soms lees, had Nederland uitgebeld moeten worden
}> Grapje is leuk.

Alleen dat beetje dat ik er van heb gezien, vond ik Minderhout van de drie het prettigste ogen en toen hij klaar was zei ik tegen mijn man→ ik hoop dat hij dicht bij de 80% zit(76% dus ik zat wat te hoog), van Balen toen ze klaar was zei ik tegen mijn man→ "ik hoop dat ze nog net boven de 70% uitkomt en dan mag ze in haar handjes klappen (71 % kreeg ze→ dus dat had ik goed gezien, ik vond dat ze bofte) en ik heb een stukje van die Jessica gezien. BIJ deze laatste zat ik op het puntje van mijn stoel, zo gaaf.........
Ik volg het allemaal niet meer zo, maar Jessica heb ik ook een stukje van gezien en dan dat verschil met onze mensen is wel heel heel erg groot hoor. Voor mij gaat dat verder als het excuus dat er met jonge paarden gereden wordt. Want ook een jong paard kan soepel door de baan gaan ondanks wat balans cq takt foutjes nog af en toe. Ik vind het allemaal strak en streng ogen bij de Nederlanders Coby, niet soepel en vanzelfsprekend fijn gereden zoals bij Jessica. Voor mij zat het veel meer in het rijden in het algemeen.
Ik vind het dus goed zoals de jury heeft gejureerd. Zo heb ik het ook gezien.
Die rus kan ik niet zien want ik heb geen facebook.

De kür van Rebecca zou ik graag in zijn geheel terug zien. Dus als iemand een link heeft? Graag.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:18

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er zou gebeuren als alle NL ruiters bij Rien van der Schaft zouden gaan trainen.
Terug naar de basis, van achter naar voren en je paard in de hand laten lopen in plaats van erin trekken.

Ik heb veel stuwen gezien en weinig dragen. :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:34

Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:34

Pfff .. ik vind dat het allemaal wel gedramatiseerd wordt. Ik had echt verwacht een verschrikkelijke kür te zien op basis van de commentaren, maar dat is echt niet het geval imo. Hij zit wel met zijn linkerhand wat te hoog, maar om nou te zeggen dat hele beeld geen happy athlete is gaat me echt te ver.