[OS] Marlies van Baalen naar 71.615% met Go Legend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: [OS] Marlies van Baalen naar 71.615% met Go Legend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:01

Ik vind het paard van Marlies wel oke, maar ik vind haar er zo houterig op zitten. Het is net een pop en die handen staan ook helemaal aan haar lijf vast lijkt het. Met iedere beweging (of niet eigenlijk) trekken die handen aan het paard. Ik vind het beeld niet mooi.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:12

pillow schreef:
Ik vind het paard van Marlies wel oke, maar ik vind haar er zo houterig op zitten. Het is net een pop en die handen staan ook helemaal aan haar lijf vast lijkt het. Met iedere beweging (of niet eigenlijk) trekken die handen aan het paard. Ik vind het beeld niet mooi.

Zo heeft ze als jong meisje leren zitten van haar moeder. Zweepje achter de rug en zitten. Zitlessen. En in Duitsland zijn ze ook streng op het zitten, ze heeft een tijd in Warendorf gezeten onder Johan Hinneman.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:13

Maar dat aan die mond hangen en die benen er af steken, heeft ze in Duitsland niet geleerd

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:17

Marlies is opgeleid met een stok achter haar rug. Vandaar die houterigheid. Geen souplesse en een heel stijve nek. En haar tenen naar het paard toe gedraaid. Ze hangt in de galop ook helemaal achterover. Ik vind haar paard erg leuk maar hij was vaak onregelmatig en ik had het idee dat dat kwam omdat Marlies zo zat tegen te werken. Als ze wat meer met de beweging mee zou gaan en wat minder met haar handen zou doen dan zou het er een stuk fijner uitzien. En zou het paard ook zijn mond wat meer gesloten houden.

edit: SuzanneF. had het ook al over haar opleiding .

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 19:44

Suzanne F. schreef:
pillow schreef:

Zo heeft ze als jong meisje leren zitten van haar moeder. Zweepje achter de rug en zitten. Zitlessen. En in Duitsland zijn ze ook streng op het zitten, ze heeft een tijd in Warendorf gezeten onder Johan Hinneman.

Recht zitten is iets anders dan zo houterig achterover hangen. En iets wat je vroeger hebt geleerd kun je toch ook wel weer afleren?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:05

Ik vond het geen fijn beeld om naar te kijken, zal de spanning geweest zijn denk ik ..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:04

Hmmm ik ben dus gelukkig niet de enige die het geen fijn beeld vond om naar te kijken. Ik heb echt de eerste 2 minuten gezien en ben weggelopen van de televisie... niet om aan te gluren.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:13

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:04

ApplePapple schreef:
Ik heb geen enkele proef gezien maar wel wat stukjes her en der gezien.
Waaronder dit stukje, waar ik me oprecht voor schaam. Aleksandra .... zou ze heten, geen idee maar snap niet dat dit mee rijdt op de OS

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8415936607

Vreselijk, goed voor ruim 63%
Dat dit niet heel hard wordt afgestraft :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 23:51

Engeltje schreef:
ApplePapple schreef:
Ik heb geen enkele proef gezien maar wel wat stukjes her en der gezien.
Waaronder dit stukje, waar ik me oprecht voor schaam. Aleksandra .... zou ze heten, geen idee maar snap niet dat dit mee rijdt op de OS

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8415936607

Vreselijk, goed voor ruim 63%
Dat dit niet heel hard wordt afgestraft :n

Als dit nu nog het ergste was wat er tussen zat of het enige.... :\
Echt.... als dit het beste is dat er is dan moet er heel, heel dringend iets ondernomen worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 00:00

Ja dat is die rus die gediskwalificeerd had moeten worden.

Marlies kan zichzelf met hun academie etc en kennis en mogelijkheden toch een zit leren aanmeten om je vingers bij af te likken? Ik begrijp niet waarom er op olympisch niveau zo gezeten moet worden.