Eén week voor de Spelen zit Coronavirus in Olympisch dorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:42

bigone schreef:
Inmiddels een Nederlandse polsstokhoogspringer positief , zou deze week vliegen en twee keer gevaccineerd. Zuur, zegt zich aan alle regels te hebben gehouden maar toch. De bubbel waarschijnlijk wel net iets te groot gehad.

Wat zeggen deze Olympische spelen dan eigenlijk over de medailles he, als kanshebbers thuis moeten blijven om een negatieve test of misschien als geheel land niet mogen afreizen.. Ik snap dus nog steeds niet dat het door moet gaan :n

Anoniem

Re: Eén week voor de Spelen zit Coronavirus in Olympisch dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:45

Niet zoveel, maar het zal vast wel weer een geldkwestie zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:48

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:54

idinn schreef:
Niet zoveel, maar het zal vast wel weer een geldkwestie zijn.

En dat enkel het IOC dit kan, niet de Japanse overheid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:57

We zullen toch weer een keer ons leven op moeten gaan pakken en covid integreren in ons leven. Covid gaat voorlopig nietmeer web. De nieuwe mutaties staan vast al te trappelen van ingevuld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:00

En het kan dus ook zo zijn dat het alsnog afgelast word:

Organisatiecomité sluit niet uit dat Spelen op laatste moment worden afgelast
Bron nu.nl

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:04

pien_2010 schreef:
We zullen toch weer een keer ons leven op moeten gaan pakken en covid integreren in ons leven. Covid gaat voorlopig nietmeer web. De nieuwe mutaties staan vast al te trappelen van ingevuld.

Dan zou ik liever lokale evenementen en het onderwijs weer door zien gaan. Niet internationale evenementen waar mensen uit de hele wereld op elkaar gepakt zitten. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:23

bigone schreef:

Bron nu.nl

Zijn ze mooi op tijd mee. Groot deel van de atleten is daar al.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:05

Er zijn ondertussen nog wat positieve gevallen bijgekomen.
Ik vraag mij af hoe je dit als atleet moet ervaren. Altijd die bijkomende druk dat er iemand van de '' bubbel '' positief kan zijn en de quarantaine waar je dan niet omheen kan.

Eigenlijk is het geen doen zo, maar ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:25

Nee, wat iedereen van te voren al riep en dacht. Maar het kon prima in een bubbel. Maar ja, die bubbel is nú al doorbroken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:33

_San87_ schreef:
bigone schreef:

Bron nu.nl

Ik vermoed dat dat het hele ide is. Ik vermoed dat er financiële belangen vast hangen aan het evenement op zijn minst "opstarten"?
Een land dat om wille van covid in noodtoestand gaat weet prima dat ze het nooit buiten het olympisch dorp kunnen houden. Dus dat ze het op dat punt niet afgeblazen hebben (en het olympisch committee ook niet.) is op zijn minst schandalig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:35

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Ik vermoed dat dat het hele ide is. Ik vermoed dat er financiële belangen vast hangen aan het evenement op zijn minst "opstarten"?

Ik neem aan dat opstarten en vervolgens alsnog niet door laten gaan veel duurder is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:39

Dat hangt er van af. Ik weet niet hoe het geregeld is financieel...

In België heeft pukkelpop bv vol gehouden door te gaan, ze zijn begonnen met de opbouw enz ondanks dat er al heel snel werd geroepen dat het niet door kon gaan. Maar eens de opbouw en ticket verkoop begonnen was, hadden ze recht op en aantal financiële compensaties zeg maar. En moesten ze een aantal andere financiële middelen die ze verkregen hadden niet meer "terug betalen".
Als iets dergelijks ook speelt bij de OS is het logisch dat ze het door hebben laten gaan goed wetende dat de kans van afgelasting groot was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:48

Ayasha schreef:
Dat hangt er van af. Ik weet niet hoe het geregeld is financieel...

In België heeft pukkelpop bv vol gehouden door te gaan, ze zijn begonnen met de opbouw enz ondanks dat er al heel snel werd geroepen dat het niet door kon gaan. Maar eens de opbouw en ticket verkoop begonnen was, hadden ze recht op en aantal financiële compensaties zeg maar. En moesten ze een aantal andere financiële middelen die ze verkregen hadden niet meer "terug betalen".
Als iets dergelijks ook speelt bij de OS is het logisch dat ze het door hebben laten gaan goed wetende dat de kans van afgelasting groot was.

Aah, goed punt. Daar heb ik nog niet op deze manier over gedacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:51

Ben niet zeker of dat met de OS ook zo werkt hè. Maar het is de enige logische reden die ik me kan bedenken waarom Japan nu ineens zo’n risico zou nemen. Ze zijn vrij streng geweest gedurende de hele covid situatie toch? Wb inreizen enz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:12

Ayasha schreef:
Ben niet zeker of dat met de OS ook zo werkt hè. Maar het is de enige logische reden die ik me kan bedenken waarom Japan nu ineens zo’n risico zou nemen. Ze zijn vrij streng geweest gedurende de hele covid situatie toch? Wb inreizen enz.

Volgens mij ligt het al dan niet afblazen van de OS niet bij Japan, maar bij het IOC.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:36

Het leven van een reporter in Tokio :P

Citaat:
ussen quarantaine en kolder, onze man in Tokio getuigt: “Elke dag mag ik vijftien minuten de straat op. Net genoeg om met mijn staart te kwispelen”
Zes covidtesten in acht dagen, geen contact met de Japanse bevolking, elke dag je lichaamstemperatuur doorgeven, een avondklok om 20 uur, verboden op restaurant te gaan en wil de westerse journalist snel een boodschap doen, krijgt hij daarvoor een kwartiertje per dag. Onder strikt toezicht van een kepie met horloge. De Spelen van Tokio gaan straks de geschiedenis in als de grote Corona-Spelen. Waar alles anders is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:42

Dit zijn toch ook geen Olympische spelen meer te noemen, het gaat toch zijn doel voorbij? De Olympische spelen zijn er toch om te kijken wie de beste zijn? Maar nu zijn er al best veel besmettingen dan kun je toch bijna niet meer echt zeggen dat je Olympisch kampioen bent als er concurrenten wegvallen? Natuurlijk een blessure zou je ook door kunnen uitvallen, maar dat komt denk ik toch veel minder voor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:16

moonsparkle schreef:
Dit zijn toch ook geen Olympische spelen meer te noemen, het gaat toch zijn doel voorbij? De Olympische spelen zijn er toch om te kijken wie de beste zijn? Maar nu zijn er al best veel besmettingen dan kun je toch bijna niet meer echt zeggen dat je Olympisch kampioen bent als er concurrenten wegvallen? Natuurlijk een blessure zou je ook door kunnen uitvallen, maar dat komt denk ik toch veel minder voor

Nou er is anders ook al eentje klaar voor het begonnen is ivm hoefbevangenheid.
De OS gaat al lang niet meer over wie het beste is. Wel wie het beste paard en de grootste zak geld heeft. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:18

Ayasha schreef:
moonsparkle schreef:

Nou er is anders ook al eentje klaar voor het begonnen is ivm hoefbevangenheid.
De OS gaat al lang niet meer over wie het beste is. Wel wie het beste paard en de grootste zak geld heeft. ;)

Wie dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:22

De zuid afrikaanse individuele ruiter als ik het juist op gezocht heb. Even terug gezocht; Tanya Seymour.
Stond op de instagram van eurodressage dus zal op eurodressage ook wel te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:23

Ah ok, dat had ik even gemist.. Kittel ook al eruit ivm verstapt paard, zonde.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:15

Lap. Eén van de belgische deelnemers positief getest. Een triatleet denk ik.
Maar hij zou nog niet afgereisd zijn als ik het goed begrepen heb. Maar de individuele
wedstrijd van maandag kan hij natuurlijk wel vergeten.

Edit; lees nu het stukje in de krant. Hij is nu al een eerste keer negatief getest. Bij een 2e negatieve test kan hij maandag alsnog afreizen en aan het team relay deelnemen.

Maar wat een circus is dit aan 't worden toch :+ :x
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 23-07-21 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:17

Bij de nderlanders zijn er meer nu, voor zover ze gistermiddag wisten zaten die allemaal op dezelfde vlucht naar japan, ze vrezen dat er daardoor nog best meer besmettingen komen. En niet alleen bij de nederlanders. Dat was gistervop radio nieuws

Gewoon aardig poep, doe je zo je best wordt je besmet op je vlucht. -O-