Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nog lekker overal heen kan vliegen. Dat is precies waarom het virus zo wereldwijd verspreid is geraakt. Voelt als dweilen met de kraan open...
Wat ik van de Olympische Spelen moet denken weet ik eerlijk gezegd niet, is het wijs dat het door gaat? Ik denk het niet gezien bovenstaande maar aan de andere kant als iedereen wel overal naar toe vliegt en op vakantie gaat zie ik weinig verschil. Ik vind het wel verstandig dat er geen publiek bij mag zijn, ze kunnen beter zorgen dat alles gewoon goed online te volgen is.
Mousmous schreef:Dit gaat hoe dan ook een hoop kosten. Of het doorgaat of niet. Als je mijn mening zou vragen, zeg ik ook meteen, thuisblijven. Gezondheid gaat altijd voor, dat moge duidelijk zijn.
Courses schreef:Elisa2 schreef:Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nog lekker overal heen kan vliegen. Dat is precies waarom het virus zo wereldwijd verspreid is geraakt. Voelt als dweilen met de kraan open...
Wat ik van de Olympische Spelen moet denken weet ik eerlijk gezegd niet, is het wijs dat het door gaat? Ik denk het niet gezien bovenstaande maar aan de andere kant als iedereen wel overal naar toe vliegt en op vakantie gaat zie ik weinig verschil. Ik vind het wel verstandig dat er geen publiek bij mag zijn, ze kunnen beter zorgen dat alles gewoon goed online te volgen is.
Dit is niet heeeeelemaal waar. Verschillende landen (waaronder Japan) zitten al maanden op slot, zelfde geldt voor Australië. De gehele discussie over de OS wel of niet door laten gaan was het enigste agendapunt voor de politiek in Japan sinds begin 2020, dat is iets waar de inwoners van (en rondom) Tokyo zich al langere tijd aan storen. Er zijn ontzettend veel issues die gewoon niet opgepakt worden, waaaant de OS zijn heilig en daar moet alle energie/geld/tijd heen en ingestopt worden want stel je voor.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij niks verbaasd. Ik was sowieso al redelijk onder de indruk dat het hoe dan ook klauwen met geld zou gaan kosten en het feit dat ze nu weer een lockdown aankondigen/maatregelen verscherpen is niet echt iets wat niet op het programma stond met het aantal besmettingen wat blijft stijgen.
Persoonlijk zit ik al maanden te wachten op de mogelijkheid om wél weer af te reizen naar Japan want ik heb mijn vriendinnen al bijna 2 jaar niet gezien. Ik ga dit alleen met de huidige risico's niet riskeren (sterker nog; je komt er sowieso niet in) desondanks dat ik én corona al gehad heb én inmiddels gevaccineerd ben. Maar goed; we keep on hoping.
Pandora2 schreef:
. Dat is minder dan 0,001 % van de totale bevolking.........waar gaat het over. Wat een angst zaaierij weer. En daar wordt een heel evenement voor afgelast? De wereld is echt compleet gek geworden
en de meeste mensen geloven dit ook nog
ElCid schreef:Er wonen 126,3 miljoen mensen in Japan en ze kondigen de noodtoestand af omdat er 920 "besmettingen" ( lees ( vals) positieven die zijn vastgesteld d.m.v. een test die hier niet geschikt voor is).................![]()
![]()
![]()
. Dat is minder dan 0,001 % van de totale bevolking.........waar gaat het over. Wat een angst zaaierij weer. En daar wordt een heel evenement voor afgelast? De wereld is echt compleet gek geworden
![]()
ElCid schreef:Er wonen 126,3 miljoen mensen in Japan en ze kondigen de noodtoestand af omdat er 920 "besmettingen" ( lees ( vals) positieven die zijn vastgesteld d.m.v. een test die hier niet geschikt voor is).................![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ElCid schreef:In Tokyo wonen bijna 14 miljoen mensen.................dus dan is het 0.007%.............wow....echt een reden om een noodtoestand uit te roepen!
De getallen raken kant nog wal maar de paniek wordt weer aangewakkerd en dan ook nog d.m.v. malafide testen.
.
Pandora2 schreef:Voor de tv- en radioreporters wordt het ook geen plezierreisje![]()
Ik hoorde vanmiddag dat ze 2 apps moeten installeren waarmee ze elke meter gevolgd kunnen worden. De enige plekken waar ze zich mogen bevinden, is het mediacenter, de eetgelegenheid en hun kamer.