Enkele weken voor de OS: noodtoestand in Tokio uitgeroepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:10

Spelen in Tokio beginnen over ongeveer twee weken

Nederlandse olympische turnploeg per direct in quarantaine na positieve test, lees ik vandaag

nu de noodtoestand uitroepen is straks een mooi excuus om de spelen alsnog af te lassen,
slimme marketing??

Elisa2

Re: Enkele weken voor de OS: noodtoestand in Tokio uitgeroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:53

Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nog lekker overal heen kan vliegen. Dat is precies waarom het virus zo wereldwijd verspreid is geraakt. Voelt als dweilen met de kraan open...

Wat ik van de Olympische Spelen moet denken weet ik eerlijk gezegd niet, is het wijs dat het door gaat? Ik denk het niet gezien bovenstaande maar aan de andere kant als iedereen wel overal naar toe vliegt en op vakantie gaat zie ik weinig verschil. Ik vind het wel verstandig dat er geen publiek bij mag zijn, ze kunnen beter zorgen dat alles gewoon goed online te volgen is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:03

Deels om het geld en deels ook willen de Japanners geen gezichts verlies meer lijden. Ze hebben veel te lang gewacht met hun vaccinatie omdat ze eerst zelf een vaccin wilden maken maar dan uiteindelijk tot de conclusie moesten komen dat hen dat niet ging lukken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:13

Elisa2 schreef:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nog lekker overal heen kan vliegen. Dat is precies waarom het virus zo wereldwijd verspreid is geraakt. Voelt als dweilen met de kraan open...

Wat ik van de Olympische Spelen moet denken weet ik eerlijk gezegd niet, is het wijs dat het door gaat? Ik denk het niet gezien bovenstaande maar aan de andere kant als iedereen wel overal naar toe vliegt en op vakantie gaat zie ik weinig verschil. Ik vind het wel verstandig dat er geen publiek bij mag zijn, ze kunnen beter zorgen dat alles gewoon goed online te volgen is.

Dit is niet heeeeelemaal waar. Verschillende landen (waaronder Japan) zitten al maanden op slot, zelfde geldt voor Australië. De gehele discussie over de OS wel of niet door laten gaan was het enigste agendapunt voor de politiek in Japan sinds begin 2020, dat is iets waar de inwoners van (en rondom) Tokyo zich al langere tijd aan storen. Er zijn ontzettend veel issues die gewoon niet opgepakt worden, waaaant de OS zijn heilig en daar moet alle energie/geld/tijd heen en ingestopt worden want stel je voor.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij niks verbaasd. Ik was sowieso al redelijk onder de indruk dat het hoe dan ook klauwen met geld zou gaan kosten en het feit dat ze nu weer een lockdown aankondigen/maatregelen verscherpen is niet echt iets wat niet op het programma stond met het aantal besmettingen wat blijft stijgen.

Persoonlijk zit ik al maanden te wachten op de mogelijkheid om wél weer af te reizen naar Japan want ik heb mijn vriendinnen al bijna 2 jaar niet gezien. Ik ga dit alleen met de huidige risico's niet riskeren (sterker nog; je komt er sowieso niet in) desondanks dat ik én corona al gehad heb én inmiddels gevaccineerd ben. Maar goed; we keep on hoping.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 08:52

Mousmous schreef:
Dit gaat hoe dan ook een hoop kosten. Of het doorgaat of niet. Als je mijn mening zou vragen, zeg ik ook meteen, thuisblijven. Gezondheid gaat altijd voor, dat moge duidelijk zijn.

Als het zo een overduidelijke tweesplitsing zou zijn -ofwel dit ofwel dat- is dat inderdaad een "gemakkelijke" stelling. Echter hangen economie en gezondheid zo aan elkaar vast. Als je een tophonderd-lijstje maakt met beste gezondheidszorg en een tophonderd-lijstje met meeste welvaart, dan zal je meteen iets opvallen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:18

Het is mijn persoonlijke mening dat ik dan zou thuisblijven. De kosten die ik bedoel, is niet alleen de organisatie, maar ook voor de sponsors, de sportbonden, het publiek dat al kaarten heeft gekocht. Die tweesplitsing zal niet gelijk opgaan nee, dat begrijp ik. Doorgaan of niet doorgaan , het gaat geld kosten, hoe de verhouding ligt daar heb ik het niet over. Gaat het door, zullen er misschien ook nog wel combinaties afzeggen. Gaat het niet door, dan is het te hopen dat de paarden nog niet vertrokken zijn. Dat is ook bijv een flinke kostenpost als die voor niets daar in Tokyo aankomen. Gaat het om de gezondheid dan zou de financiele strop voor lief genomen moeten worden en misschien volgend jaar nieuwe kans. Maar denk niet dat dat het zou worden, dan heb je nog maar 2 jaar tot de volgende Spelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:59

Courses schreef:
Elisa2 schreef:

Dit is niet heeeeelemaal waar. Verschillende landen (waaronder Japan) zitten al maanden op slot, zelfde geldt voor Australië. De gehele discussie over de OS wel of niet door laten gaan was het enigste agendapunt voor de politiek in Japan sinds begin 2020, dat is iets waar de inwoners van (en rondom) Tokyo zich al langere tijd aan storen. Er zijn ontzettend veel issues die gewoon niet opgepakt worden, waaaant de OS zijn heilig en daar moet alle energie/geld/tijd heen en ingestopt worden want stel je voor.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij niks verbaasd. Ik was sowieso al redelijk onder de indruk dat het hoe dan ook klauwen met geld zou gaan kosten en het feit dat ze nu weer een lockdown aankondigen/maatregelen verscherpen is niet echt iets wat niet op het programma stond met het aantal besmettingen wat blijft stijgen.

Persoonlijk zit ik al maanden te wachten op de mogelijkheid om wél weer af te reizen naar Japan want ik heb mijn vriendinnen al bijna 2 jaar niet gezien. Ik ga dit alleen met de huidige risico's niet riskeren (sterker nog; je komt er sowieso niet in) desondanks dat ik én corona al gehad heb én inmiddels gevaccineerd ben. Maar goed; we keep on hoping.

Excuse me, dat wist ik niet.
Ik kan me voorstellen dat de inwoners zich daar aan storen..en ook de angst goed begrijpen wbt de verspreidingen. Als het doorgaat dan lijkt het me wijs om het zo geisoleerd mogelijk te houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:22

Pandora2 schreef:

Geld is meestal het antwoord in dit soort situaties.

Ik vindt het schokkender dat de Japanse overheid de spelen niet kan aflasten, enkel het IOC kan dat doen.

Dan kunnen atleten er lang voor getraind hebben, dat is hoe dan ook nooit garantie op deelname. Ook die argumentatie gaat dus eigenlijk mank. Maar wel de mond vol over eerlijke sport, ethisch sporten, etc. waarom valt een pandemie daar dan niet onder?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:05

Er wonen 126,3 miljoen mensen in Japan en ze kondigen de noodtoestand af omdat er 920 "besmettingen" ( lees ( vals) positieven die zijn vastgesteld d.m.v. een test die hier niet geschikt voor is)................. _O- _O- 8)7 8)7 . Dat is minder dan 0,001 % van de totale bevolking.........waar gaat het over. Wat een angst zaaierij weer. En daar wordt een heel evenement voor afgelast? De wereld is echt compleet gek geworden *\%/* en de meeste mensen geloven dit ook nog :o? :o?
Laatst bijgewerkt door ElCid op 09-07-21 15:11, in het totaal 4 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:08

Noodtoestand is een groot woord. Dat is niet zoals in Nederland waar we de boel op laten lopen tot 5000 besmettingen per dag en dan een lullige maatregel afkondigen. Daar doen ze het meteen goed, gelijk de boel inperken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:29

Sporters mogen ook niets anders dan van het hotel naar de training/wedstrijd. Zelfs die mogen op dit moment geen andere sporters aanmoedigen. Ze zijn in een bubbel. Moet het doorgaan ja of nee… Wat ik gelezen heb is dat Japan bang is geen goede zorg aan de sporters te kunnen verlenen wanneer het compleet mis gaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:38

ElCid schreef:
Er wonen 126,3 miljoen mensen in Japan en ze kondigen de noodtoestand af omdat er 920 "besmettingen" ( lees ( vals) positieven die zijn vastgesteld d.m.v. een test die hier niet geschikt voor is)................. _O- _O- 8)7 8)7 . Dat is minder dan 0,001 % van de totale bevolking.........waar gaat het over. Wat een angst zaaierij weer. En daar wordt een heel evenement voor afgelast? De wereld is echt compleet gek geworden *\%/* en de meeste mensen geloven dit ook nog :o? :o?

Japan heeft een snel vergrijzende bevolking. Als die allemaal een ziekenhuisbed nodig hebben, dan liggen binnen de kortste keren de doden in de straten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:29

ElCid schreef:

Dit dus. Drama om niks. Net zoals bij ons

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:59

ElCid schreef:

In relatieven heb je gelijk... maar dan moet je wel de juiste cijfers vergelijken... Je verhoud nu het aantal besmettingen in Tokyo ten opzichte van het aantal besmettingen in heel Japan.

https://www.google.com/search?q=hoeveel ... ngen+japan

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:44

In Tokyo wonen bijna 14 miljoen mensen.................dus dan is het 0.007%.............wow....echt een reden om een noodtoestand uit te roepen!
De getallen raken kant nog wal maar de paniek wordt weer aangewakkerd en dan ook nog d.m.v. malafide testen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:19

ElCid schreef:
In Tokyo wonen bijna 14 miljoen mensen.................dus dan is het 0.007%.............wow....echt een reden om een noodtoestand uit te roepen!
De getallen raken kant nog wal maar de paniek wordt weer aangewakkerd en dan ook nog d.m.v. malafide testen.

Wel fijn dat jij de situatie beter in kunt schatten dan de artsen en autoriteiten daar :j.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:51

Voor de tv- en radioreporters wordt het ook geen plezierreisje :+
Ik hoorde vanmiddag dat ze 2 apps moeten installeren waarmee ze elke meter gevolgd kunnen worden. De enige plekken waar ze zich mogen bevinden, is het mediacenter, de eetgelegenheid en hun kamer.

Ik kan er ook nog steeds met mijn verstand niet bij dat in zo'n gestructureerd land er nog maar zo'n lage vaccinatiegraad is.
Je zou toch denken dat ze al even vooraf wisten dat de O.S in Tokio gingen plaatsvinden en hiernaar ook zouden handelen wat betreft vaccinatie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:46

Pandora2 schreef:
Voor de tv- en radioreporters wordt het ook geen plezierreisje :+
Ik hoorde vanmiddag dat ze 2 apps moeten installeren waarmee ze elke meter gevolgd kunnen worden. De enige plekken waar ze zich mogen bevinden, is het mediacenter, de eetgelegenheid en hun kamer.

Als wij deze onzin blijven pikken zullen wij als Nederlandse burgers dat op een gegeven moment ook moeten. Lekker handig zoveel macht over je volk, als ze het toch blijkbaar geen probleem vinden

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:49

:D

Ik ben blij dat ik in België woon en geen slimme telefoon heb, scheelt een hoop 8-)