Dressuurpaard Hermes definitief niet naar Olympische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:57

Tango1979 schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind het echt enorm rot voor Dinja.
Maar de schuld alleen op het bordje van de FEI schuiven is imo ook niet correct.

Ja dit dus. De FEI heeft in principe natuurlijk gewoon gelijk. Er is tig keer gecommuniceerd aan de sportbonden dat de registratie januari 2021 correct moest zijn. Het zou goed kunnen dat de KNHS wel de long list paarden voor Tokio heeft gecontroleerd, maar Hermes niet omdat hij toen nog niet in de picture was. Geen idee trouwens of Dinja toen wel in het A of B kader zat.

Dus de schuld bij de KNHS leggen, is ook niet perse terecht. Dan blijft alleen de eigenaar nog over.

Zo wrang voor Dinja.

Maar is dat dan ook niet het risico dat de KNHS neemt door de longlist voor de OS pas na de deadline op te stellen? Is dat gebruikelijk? Want ik vind dat zo gek, want als de deadline voorbij is, maar je weet pas na de deadline dat je op de lijst staat, tja, dan is het onmogelijk om je nog in regel te stellen natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Dressuurpaard Hermes definitief niet naar Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:59

Ik denk dat t in dit geval te maken heeft met weinig wedstrijden i.v.m. corona, veel jonge combinaties dus niet goed weten wat een goede waarde zou kunnen zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:30

Suzanne F. schreef:
Ik denk eerlijk dat de KNHS deze combinatie helemaal niet in het vizier had voor de OS. Het duurde ook even voor ze officieel op de longlist kwam.

Toch reed ze 10 oktober tijdens haar debuut al ruim 72%.

En er stonden paarden op de longlist in januari die uberhaupt nog helemaal geen GP gelopen hadden of ooit gestart waren op dat nivo..........

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:34

Cayenne schreef:
Dat was in het andere topic idd al genoemd.

Ik bedoel met niemand ook niemand van de mensen om Hermes heen :)

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:30

fransje23 schreef:
Even serieus, dit is niemand opgevallen?

[ [url=m/g6IZWO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is het paspoort van Hermes, met stempel van de KNHS..

Gaat dus niet alleen om de database.

Uit een interview met (volgens mij) Alex van Silfhout begreep ik dat deze afkorting in Nederland wel gebruikt wordt voor Geregistreerd. Daarom was het niemand opgevallen. Aangezien het ook niet logisch was dat van Uytert om wat voor reden dan ook de Duitse nationaliteit zou hebben

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:10

Queen123 schreef:
fransje23 schreef:
Even serieus, dit is niemand opgevallen?

[ [url=m/g6IZWO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is het paspoort van Hermes, met stempel van de KNHS..

Gaat dus niet alleen om de database.

Uit een interview met (volgens mij) Alex van Silfhout begreep ik dat deze afkorting in Nederland wel gebruikt wordt voor Geregistreerd. Daarom was het niemand opgevallen. Aangezien het ook niet logisch was dat van Uytert om wat voor reden dan ook de Duitse nationaliteit zou hebben

Waarom zou er überhaupt in een FEI paspoort een Nederlandse afkorting staan?

Niemand heeft er in de afgelopen 3 jaar op gelet.. Dat is nalatigheid die je op dat niveau niet zou verwachten.
Alles zou toch gewoon moeten kloppen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:17

Maar wat ik dan niet snap.. Als je je paard laat registreren, kijk je toch ook of datgene wat geregistreerd is daadwerkelijk klopt? Het is naar mijn mening de fout van meerdere mensen. De FEI heeft het duidelijk fout geregistreerd, maar naar mijn mening is de eigenaar ook verantwoordelijk. Toen ik mijn paard op naam gezet heb en ik het paspoort terug kreeg, heb ik ook gekeken of het juist ingevuld was. En dat was iets onbelangrijks, maar bij zoiets belangrijks kijk je toch of het klopt? Hoe dan ook is het natuurlijk wel erg zuur..

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:44

Was er ook niet iets soortgelijks met een ruiter van Israel die door een administratieve fout met de registratie van zijn paard niet naar de OS mag? Die had ook een appeal gedaan die werd geweigerd door de FEI. Maar geen idee of dat een stagiere was of hunzelf.

Daniel Bluman

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 06:29

Rivano schreef:
Was er ook niet iets soortgelijks met een ruiter van Israel die door een administratieve fout met de registratie van zijn paard niet naar de OS mag? Die had ook een appeal gedaan die werd geweigerd door de FEI. Maar geen idee of dat een stagiere was of hunzelf.

Daniel Bluman

Dat is wat mij betreft toch een hele andere situatie. Die wist dat zijn paard op naam van een papieren bedrijf stond. Het is algemeen bekend dat Hermes in eigendom is van een Nederlander en is dit altijd al geweest.
In de kwestie van Bluman is er meer sprake van het doel van de regel, transparantie. Want wie is nu überhaupt de eigenaar van dat paard?

Hoe meer je je overal in gaat verdiepen, des te meer je de FEI gaat begrijpen ervaar ik persoonlijk.