Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCid schreef:Ik dacht inderdaad dat dit allang bekend was! Daarom zijn er jaren geleden ook al van die "luchdoorlatende" beschermers uitgevonden, wordt het gebruik van bandages afgeraden en heeft een merk als Professionals Choice dit zelfs in de "bijsluiter" van de neopreen beschermers staan en ook speciale VenTech beschermers ontworpen.
EllyC schreef:Wow wat vernieuwend 20/30 jaar geleden is dit al onderzocht en gepubliceerd door Verschie.
Maar we blijven de benen lekker inpakken.
CharleyT schreef:EllyC schreef:Wow wat vernieuwend 20/30 jaar geleden is dit al onderzocht en gepubliceerd door Verschie.
Maar we blijven de benen lekker inpakken.
Bedoel je dr. Van Schie uit Wassenaar? Die had inderdaad al 20 jaar geleden de spreuk: ''Spieren hou je warm, pezen hou je koel".
Dit onderzoek bevestigd gewoon wat hij ook al onderzocht had. Weinig nieuws onder de zon.
troi schreef:De conclusie mbt de verschillen tussen de beschermers is onzinnig. Ze verschilden niet maar de fleecebandages waren het warmste? Dan verschilden ze dus wel..
Klinkt als studenten project met te weinig begeleiding
troi schreef:De conclusie mbt de verschillen tussen de beschermers is onzinnig. Ze verschilden niet maar de fleecebandages waren het warmste? Dan verschilden ze dus wel..
Hilary schreef:troi schreef:De conclusie mbt de verschillen tussen de beschermers is onzinnig. Ze verschilden niet maar de fleecebandages waren het warmste? Dan verschilden ze dus wel..
Er was geen *significant* verschil. Dat betekent niet dat er geen verschil was.
welshfan97 schreef:troi schreef:De conclusie mbt de verschillen tussen de beschermers is onzinnig. Ze verschilden niet maar de fleecebandages waren het warmste? Dan verschilden ze dus wel..
Dit klinkt mij als master student dat de verschillen niet significant waren maar de fleecebandages wel het hoogste uitvielen. Wat significante verschillen zijn is lastig uit te leggen maar een heel gebruikelijk begrip binnen de wetenschap.
Zelf rijd ik in mijn dessuurtraining of tijdens een rustige buitenrit nooit met beenbeschermers, helaas ben ik daarmee wel de uitzondering van de stal. Ik wordt regelmatig raar aangekeken als ik zeg dat ik ze niet vergeten ben maar alijd zo rijd.
troi schreef:welshfan97 schreef:
Dit klinkt mij als master student dat de verschillen niet significant waren maar de fleecebandages wel het hoogste uitvielen. Wat significante verschillen zijn is lastig uit te leggen maar een heel gebruikelijk begrip binnen de wetenschap.
Zelf rijd ik in mijn dessuurtraining of tijdens een rustige buitenrit nooit met beenbeschermers, helaas ben ik daarmee wel de uitzondering van de stal. Ik wordt regelmatig raar aangekeken als ik zeg dat ik ze niet vergeten ben maar alijd zo rijd.
Nou toch juist wel. Namelijk niet-significant betekent dat het gevonden verschil te waarschijnlijk alleen op toeval gebaseerd is. En dus inhoudsloos is en dus niet als noemenswaardig beschouwd mag worden. Als mijn studenten opschrijven dat er een niet-significant verschil is gevonden gaat daar een rode streep doorheen en krijgt diegene het verzoek een extra statistiek cursus te gaan volgen. Een vrij grote interpretatiefout…
troi schreef:Nou toch juist wel. Namelijk niet-significant betekent dat het gevonden verschil te waarschijnlijk alleen op toeval gebaseerd is. En dus inhoudsloos is en dus niet als noemenswaardig beschouwd mag worden. Als mijn studenten opschrijven dat er een niet-significant verschil is gevonden gaat daar een rode streep doorheen en krijgt diegene het verzoek een extra statistiek cursus te gaan volgen. Een vrij grote interpretatiefout…
Rubs schreef:Daarom nooit gehad die dingen. Niet vanwege de hitte en niet vanwege de irritatie want die dingen worden toch vies en er komt zand in. Vooral een modeverschijnsel, de uitzonderingen daargelaten