FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:52

Plutonium schreef:
Net zoals iedereen, wil ik het graag begrijpen. In de database kan je zien dat het is aangepast door Philippe de Vos. Dat lijkt een jaarlijkse vakantiekracht te zijn.
Zou dit de zoon van Ingmar de Vos, voorzitter FEI, zijn?

waar kun je dat zien??

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:53

Jeetje wat zuur. Ik vond ze van de week, ondanks de foutjes, echr heel fijn om naar te kijken. Zou voor mij echt een plek in het team horen te hebben. En qua score ook, helemaal als de foutjes er niet meer zijn.

Heel bizar dat een fout van een fei medewerker nu ulke gevolgen heeft zonder dat ze proberen te helpen.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:55

DuoPenotti schreef:
Ik heb gelezen hoor.

Maar hij was dan in 2018 abuis verkeerd gezet, maar dat weet/ zie je als ruiter toch ook?!
Niemand die daar eens verder kijkt dan de neus lang is?!
Maar hoe abuis was dat?
Van uytert staat ook als Duits gemeld.

En in Januari wisten ze het toch ook al? Waarom toen geen actie ondernemen, maar nu paar weken van te voren pas?

Maar ze wisten dit niet in januari. Als ze het hadden geweten was dit probleem er niet geweest.
Je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat als je A zegt, ze A noteren. En dat hebben ze blijkbaar niet gedaan?

En ja, je kunt er makkelijk achter komen met wat zoekwerk. Maar waarom zoeken als het ‘goed’ is? Want dat zou het moeten zijn na het wk.

https://data.fei.org/Horse/Detail.aspx? ... DC831F34BE

Hier kun je trouwens de informatie vinden, als je op Joop’s naam bijvoorbeeld. Verder kun je de wijzigingen bij history zien.
Laatst bijgewerkt door Lalala12468 op 03-07-21 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:56

Dit zou heel simpel recht te trekken moeten zijn,en het is aan de fei om hier een boetekleed aan te trekken en de boel corrigeren.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:02

Plutonium schreef:
Net zoals iedereen, wil ik het graag begrijpen. In de database kan je zien dat het is aangepast door Philippe de Vos. Dat lijkt een jaarlijkse vakantiekracht te zijn.

Dit is niet degene die het veranderd heeft geloof ik. Gezien in 2018 de nationaliteit veranderd is. In dat jaar is er alleen iets veranderd door een Nederlandse.

Plutonium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:04

JeanneV schreef:
Plutonium schreef:

waar kun je dat zien??

Via de horses database van de FEI.
https://data.fei.org/Person/detail.aspx ... D=10129539
Helemaal naar rechts scrollen en “history” aanklikken. Dan kan je klikken op wie het heeft aangepast. Inclusief geboortedatum en hoe lang die persoon voor de FEI werkt.

Plutonium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:08

Lalala12468 schreef:
Plutonium schreef:

Dit is niet degene die het veranderd heeft geloof ik. Gezien in 2018 de nationaliteit veranderd is. In dat jaar is er alleen iets veranderd door een Nederlandse.

Dat is niet juist en ook niet hoe een database werkt.
Het is door Philippe de Vos aangepast. De vraag is, wie is hij? Want dat zou mijns inziens voor een groot deel het standpunt van de FEI kunnen verklaren.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:27

Plutonium schreef:
Het is door Philippe de Vos aangepast. De vraag is, wie is hij? Want dat zou mijns inziens voor een groot deel het standpunt van de FEI kunnen verklaren.

Er staat gewoon een datum bij de aanvraag. Die van de vos vond plaats in 2015 toch?
In januari 2017 stond Dinja als eigenaar en joop in september 2017 er als eigenaar, waarbij van uytert als Nederlander omschreven staat. Sinds 2018 Joop met 100% als Duitser.
de eerste wijziging is ingevoerd in 2017, dus ik neem aan dat hij in dat jaar is ingeschreven? Toen stond hij geregistreerd als Nederlander?
Waar is het dan fout gegaan?
Dan is de wijziging in 2018 toch de schuldige, die de nationaliteit van Nederlands naar Duits zag gaan? En niet degene die in 2015 een adres ingevuld heeft?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:30

Plutonium schreef:

Een van de kinderen van Ingmar De Vos heet Philippe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:32

misschien lukt het de knhs nog om "just in time" de aanpassing te corrigeren, fingers crossed
het is wel een mentale dreun voor Dinja lijkt me
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-21 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Plutonium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:33

Lalala12468 schreef:
Plutonium schreef:

Er staat gewoon een datum bij de aanvraag. Die van de vos vond plaats in 2015 toch?
In januari 2017 stond Dinja als eigenaar en joop in september 2017 er als eigenaar, waarbij van uytert als Nederlander omschreven staat. Sinds 2018 Joop met 100% als Duitser.
de eerste wijziging is ingevoerd in 2017, dus ik neem aan dat hij in dat jaar is ingeschreven? Toen stond hij geregistreerd als Nederlander?
Waar is het dan fout gegaan?
Dan is de wijziging in 2018 toch de schuldige, die de nationaliteit van Nederlands naar Duits zag gaan? En niet degene die in 2015 een adres ingevuld heeft?

Nogmaals zo werkt de database niet.
In 2015 is Joop op een Duitse nationaliteit gezet door Philippe de Vos.
Dat heeft niks met de registratie in 2018 te maken. In 2018 is het paard aan deze geregistreerde gekoppeld.

Plutonium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:35

Laurie schreef:
Plutonium schreef:

Een van de kinderen van Ingmar De Vos heet Philippe.

Zou dit dan de reden zijn waarom de FEI niet mee wil werken aan het oplossen van hun fout?!

Boras

Re: FEI houdt Hermes weg van Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:46

Bij dat geval van die Israëliër wierp het weerwoord van de FEI opeens een heel ander licht op de zaak.

In dit geval worden we alleen geïnformeerd door de gedupeerde partij. Eenzijdig dus.

Ik vind het geen doen om partij te kiezen zonder het verhaal van de kant van de FEI te kennen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:01

Boras schreef:
Bij dat geval van die Israëliër wierp het weerwoord van de FEI opeens een heel ander licht op de zaak.

In dit geval worden we alleen geïnformeerd door de gedupeerde partij. Eenzijdig dus.

Ik vind het geen doen om partij te kiezen zonder het verhaal van de kant van de FEI te kennen.

Ik heb het artikel met de reactie van Iris Boelhouwer net gelezen. De FEI wil nog niet inhoudelijk reageren, maar volgens Boelhouwer is gisteren tijdens de mondelinge behandeling wel door de FEI bevestigd dat het om een fout van henzelf gaat. Echter: volgens het FEI reglement ligt de verantwoordelijkheid voor het controleren van de gegevens bij de nationale federatie.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... e_reload=1
Laatst bijgewerkt door Laurie op 03-07-21 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:03

Laurie schreef:
Boras schreef:

Ik heb het artikel met de reactie van Iris Boelhouwer net gelezen. De FEI wil nog niet inhoudelijk reageren, maar volgens Boelhouwer is gisteren tijdens de mondelinge behandeling door de FEI wel bevestigd dat het om een fout van henzelf gaat. Echter: volgens het FEI reglement ligt de verantwoordelijkheid voor het controleren van de gegevens bij de nationale federatie.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... e_reload=1

Ik kan het artikel helaas niet lezen, maar dit is wel heel makkelijk van de FEI :=.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:07

Wat ontzettend erg dit! Niet te bevatten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:07

In principe snap ik dat wel, al is het in dit geval wel heel erg dom en spijtig. Maar als je voor een olympische deelname X, Y en Z in orde moet hebben, dan vind ik het eigenlijk aan de deelnemer en diens entourage zelf om te checken of X, Y en Z volledig in orde zijn. Dan kan je nog zeggen: hé FEI, hier heb je een fout gemaakt, maar dan ruim op tijd en niet op het moment dat je al zo goed als in Tokio zit.
En dat puntje snap ik niet: dat je voor zoiets belangrijks dit soort dingen op zijn beloop laat.
Maar goed, als het echt de fout van FEI is, zou ik het wel schappelijk vinden als ze hier een oogje dichtknijpen. Al snap ik dat ze geen precedent willen scheppen en zo alle deelnemers straks "lui" worden.
Moeilijke situatie, valt voor beide kanten wat te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:11

Als je eigen fout herstellen al een precedent scheppen is...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:15

Gini schreef:
In principe snap ik dat wel, al is het in dit geval wel heel erg dom en spijtig. Maar als je voor een olympische deelname X, Y en Z in orde moet hebben, dan vind ik het eigenlijk aan de deelnemer en diens entourage zelf om te checken of X, Y en Z volledig in orde zijn. Dan kan je nog zeggen: hé FEI, hier heb je een fout gemaakt, maar dan ruim op tijd en niet op het moment dat je al zo goed als in Tokio zit.
En dat puntje snap ik niet: dat je voor zoiets belangrijks dit soort dingen op zijn beloop laat.
Maar goed, als het echt de fout van FEI is, zou ik het wel schappelijk vinden als ze hier een oogje dichtknijpen. Al snap ik dat ze geen precedent willen scheppen en zo alle deelnemers straks "lui" worden.
Moeilijke situatie, valt voor beide kanten wat te zeggen.

Er valt dan ook nog wel iets te zeggen over de KNHS, die hebben toch een hele tijd FEI paspoorten uitgegeven voor paarden van Joop zonder te zien dat hij blijkbaar als Duitser geregistreerd staat?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:23

_San87_ schreef:

Het ding is dat je dan eigenlijk zegt: ach ja, ruiter, je moet je verantwoordelijkheid niet nemen en checken of je aan X, Y en Z voldoet. Je kan alles op zijn beloop laten en als er een probleem is en je bent niet in orde, schuif je de hete patat gewoon naar de FEI.

Dat is toch ook niet hoe we het in de toekomst willen, of wel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:33

Gini schreef:
_San87_ schreef:

Het ding is dat je dan eigenlijk zegt: ach ja, ruiter, je moet je verantwoordelijkheid niet nemen en checken of je aan X, Y en Z voldoet. Je kan alles op zijn beloop laten en als er een probleem is en je bent niet in orde, schuif je de hete patat gewoon naar de FEI.

Dat is toch ook niet hoe we het in de toekomst willen, of wel?

Gewoon even eroverheen stappen dat de foute registratie door de FEI zelf gedaan is, en de ruiter de schuld geven dan maar?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:42

Volgens mij doe je zelfs geen moeite om te begrijpen wat ik bedoel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:45

Gini schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het echter niet met je eens, ik denk namelijk niet dat de FEI 'ach ruitertje...' zegt wanneer zij haar fout herstelt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:46

Maar dit zijn geen zaken die nog geregeld moesten worden, als ik het goed begrijp. Dit waren zaken die al lang en breed gereld waren, op orde waren, en door een fout van de FEI is er iets gewijzigd wat niet gewijzigd had moeten worden. Ik snap wel dat dat niet opgemerkt is, helemaal omdat Dinja van Liere pas relatief laat in beeld kwam voor de Spelen.

Het zou de FEI sieren als ze idd de fout zouden herstellen, desnoods met een waarschuwing erbij dat iedereen de volgende keer wordt geacht ook zelf zijn gegevens te dubbelchecken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:51

_San87_ schreef:
Gini schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het echter niet met je eens, ik denk namelijk niet dat de FEI 'ach ruitertje...' zegt wanneer zij haar fout herstelt.

Maar snap je dat dat de reden kan zijn dat de FEI reageert hoe die doet?
Je hebt schuld en verantwoordelijkheid. Dat kent zijn nuanceverschillen.
Een fout heeft een schuldige, maar dat wilt niet zeggen dat iemand anders ook geen verantwoordelijkheid kan hebben.