Sjef Janssen: ‘Mijn manier leverde gefronste wenkbrauwen op'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Sjef Janssen: ‘Mijn manier leverde gefronste wenkbrauwen op'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:02

BigBen, heb je dit van horen zeggen, of heb je dit meegemaakt. Het zijn behoorlijk heftige beschuldigingen. Die mag je niet zomaar spuien.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 13:08

Ik vind het echt veel te ver gaan BigBen, wat jij beweert is gewoon smaad en laster.
Durf dan ook jouw echte naam erbij te zetten, ik vind het echt laf om zulke uitspraken anoniem op een forum te doen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:01

Geen nagel om aan zijn kont te krabben? In de jaren 80 reed hij zelf europese kampioenschappen en haalde nog een medaille. Toen was Anky 16 jaar. Anky reed op haar 20ste dacht ik Grand Prix met Prisco daar kwam Sjef pas in beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:25

Wouh BigBen, dit is wel van een heel laag niveau

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:24

Leven jullie in een andere wereld of zo ?

Sjef Janssen had twee scheidingen achter de rug toen hij een relatie met Anky begon. Hij was 18 jaar ouder dan Anky, en had een dochter die een paar jonger was dan Anky. Wat dacht je, dat de familie van Grunsven hem graag zag komen ?

Hij handelde in paarden en zijn naam werd regelmatig genoemd in dubieuze zaken. Meestal bleef dat bij geroddel, maar af en toe kwam er iets boven water. In 2010 werd hij op de WEG in Kentucky aangesproken door US marshals op een schuld van $500.000 waartoe hij in 2001 al veroordeeld was. Nooit betaald. De schuld had te maken met een paard dat hij op commissie had verkocht. Alleen had hij veel meer geïncasseerd dan hij aan de eigenaar had gemeld. Met verwijlinteresten was de boete ondertussen opgelopen tot $900.000.

En dan was er nog het verhaal rond Idool, waarvoor opa van Aalderen €400.000 betaalde. Idool werd twee maand na de verkoop dood gevonden op de weide (bij A&S), maar uiteindelijk kwam er een schikking tussen Sjef en de familie van Aalderen.

Sjef wist perfect hoe hij juryleden kon intimideren en manipuleren. Ik heb hem eens bezig gezien in Amsterdam en ieder ander mens hadden ze toen al tien keer buiten gegooid. Op de OS van 2008, toen de ruitersport in Hong Kong zat, voerde Sjef een soort open oorlog met het jurycorps. Zodat zelfs zijn eigen teamruiters zich vragen begonnen te stellen.

Smaad en laster ? Laat me niet lachen zeg. Sjef was het soort gast waarmee je je goed kon amuseren op de tribune, maar een paard bij hem kopen, nee, dat was mss minder verstandig.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:02

Idool is gestorven aan een hartstilstand. Dat is ook bewezen. Alsof je daar wat aan kan doen. En was opa van Aalderen dan zo'n lieverdje?

Hij heeft er trouwens nooit een geheim van gemaakt dat Anky's familie niet zo blij met hem was

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:11

Mousmous schreef:
Idool is gestorven aan een hartstilstand. Dat is ook bewezen.

Iedereen sterft aan een hartstilstand.

Mousmous schreef:
Hij heeft er trouwens nooit een geheim van gemaakt dat Anky's familie niet zo blij met hem was

Dat zeg ik ook niet. Maar waarom is het hier dan plots smaad en laster ?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:22

Sjef Jansen of Van Aalderen hebben in ieder geval niet voor die hartstilstand gezorgd.
Maar vind jouw complete reactie wel te ver gaan. Daarbij is het makkelijk om anoniem maar eventjes van alles te roepen. Dat Sjef Jansen een boefje is/was is geen geheim. Maar ik zou dan wel graag even een verwijzing naar berichten willen die daadwerkelijk aangeven dat het waar is wat je zegt. En dan ook niet over Hong Kong, dat is in die tijd in de bladen al uitgemeten.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:28

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:49

Ik verbaas mij hier over hoe het gedrag van Sjef Janssen goed gepraat wordt. Bigben ik ben het helemaal met je eens. Ik heb verhalen uit eerste hand gehoord waar werkelijk je maag van omdraait. Deze man is geen paarden waard.
Slof en stang en trens en dan van bakrand tot bakrand rammen want ‘paarden moeten eerst gebroken worden voordat ze kunnen luisteren’. Bamboo stokken op een paard kapot slaan om te laten piafferen. Ruiter na ruiter op een paard zetten (uren lang) totdat het paard mentaal en fysiek helemaal naar de klote is.
Filmpjes zijn hier ooit al eens op bokt gezet waarbij Sjef op een paard zit. Uiteraard stiekem gefilmd want zelfs als je een paard kwam kijken mocht de camera niet mee. Het was uiterst verboden om binnen de hekken te filmen.

Als Sjef echt zo goed was zouden zijn leerlingen nu ook presteren. Kunnen jullie er 1 opnoemen die bovenin mee rijdt? Ik ben blij dat hij zo langzamerhand aan het verdwijnen is. De wereld is te mooi voor dit soort mensen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:55

Bedankt voor de link bigben. Bewijst toch wel, al was het niet onbekend, wat een boef hij is/was

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:07

xmarliez, ik weet niet of hij nog leerlingen heeft. Hij is het rustiger aan gaan doen na zijn hersentumor en is geopereerd aan zijn hart. Inmiddels 71 jaar, zou best kunnen dat ie niet eens meer ruiters traint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:11

dan waren Anky, Bonfire en Salinero wel van uitzonderlijke klasse als ze dat allemaal overleeft hebben

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:14

Hij traint zeker nog wel mensen. Sowieso Jazmin Tom-Tov en Anne Meulendijks.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:16

MCE schreef:
dan waren Anky, Bonfire en Salinero wel van uitzonderlijke klasse als ze dat allemaal overleeft hebben

Klopt. 95% ging ook via de achterdeur weg en hoorde je niks over. Bonfire is niet volledig door Sjef getraind en Salinero heeft laten zien een bijzonder meegaand paard te zijn.
Maar goed ik ben hier niet om mensen te overtuigen ik ben alleen enorm verbaasd dat er nog zo veel mensen zijn die wel achter zijn keuzes staan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:24

Ik vind het bijzonder dat hij het heeft over de toekomst in de paardensport en de publieke opinie daarover. Ik heb namelijk zelf het idee dat hij daar een groot aandeel in heeft met zijn omstreden trainingsmethodes

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:13

Voor alle duidelijkheid: ik sta nergens achter, want daarvoor weet ik er te weinig van.
Maar probeer wel de nuance terug te brengen. Want niks makkelijker dan anoniem met modder gooien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:29

Kendra schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik sta nergens achter, want daarvoor weet ik er te weinig van.
Maar probeer wel de nuance terug te brengen. Want niks makkelijker dan anoniem met modder gooien.

Nou, precies.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:05

BigBen schreef:

Ik vind dit toch wel een hele discutabele uitspraak moet ik zeggen.
Sjef zou het paard voor flink wat meer hebben verkocht dan hij de kopers had voorgespiegeld.
De verkopers vonden zelf dat hun paard 5 ton waard was. Sjef heeft de verkopers gezegd dat er 312 geboden was voor het paard. Daar zijn de verkopers mee akkoord gegaan. Paard is verkocht en geleverd en vervolgens betaald. Vervolgens 'vernamen' de verkopers dat net paard verkocht is voor 480 en beginnen een rechtszaak
Sjef wordt in 1 zitting bij verstek veroordeeld voor om een schade te betalen van 250.000 en nog eens 250,000 voor het onnoemelijk leed dat de verkoper is berokkend zoals in Amerika gebruikelijk is.
Ik lees nergens dat het bewijs dat het paard voor meer dan de afgesproken prijs is verkocht ook daadwerkelijk op tafel heeft gelegen. Dat zal ook wel niet, want als er meer is betaald, dan gaat dat vrijwel nooit 'op papier'.
Het is vrijwel uitgesloten dat een NL rechter tot een dergelijke uitspraak zou zijn gekomen.

Dit is niets meer dan 1 kant van het verhaal. Waarmee ik zeg dat Sjef als paardenhandelaar volledig te vertrouwen is geweest; dat is ook niet verbazend want dat is er niet 1.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 28-06-21 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:17

xmarliez schreef:
Ik verbaas mij hier over hoe het gedrag van Sjef Janssen goed gepraat wordt. Bigben ik ben het helemaal met je eens. Ik heb verhalen uit eerste hand gehoord waar werkelijk je maag van omdraait. Deze man is geen paarden waard.
.

En dat zijn het dan. Verhalen uit de eerste hand van mensen waarbij je moet afvragen wat voor motief ze hebben om die verhalen te vertellen. Je bent er niet zelf bij geweest, dus het is goed om dat in gedachte te houden.

Als er nu iemand is die werkelijk met dr neus overal bovenop heeft gestaan, is het Anky zelf. Ik heb Anky vrij hoog staan; ik vind haar heel correct met haar paarden. Ik kan me niet voorstellen dat zij het met dit soort praktijken eens zou zijn geweest. Of haar ogen ervoor zou hebben gesloten.
Waar rook is, is vuur maar ik denk dan maar dat het een minder grote brand is dan mensen soms denken.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:27

Babootje schreef:
Dit is niets meer dan 1 kant van het verhaal.

Het is een vonnis van een rechtbank. En Sjef heeft het verhaal nooit tegengesproken. Zijn enige verdediging was dat de Amerikaanse rechtspraak niet op hem van toepassing was.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:32

Babootje schreef:
xmarliez schreef:
.

En dat zijn het dan. Verhalen uit de eerste hand van mensen waarbij je moet afvragen wat voor motief ze hebben om die verhalen te vertellen. Je bent er niet zelf bij geweest, dus het is goed om dat in gedachte te houden.

Als er nu iemand is die werkelijk met dr neus overal bovenop heeft gestaan, is het Anky zelf. Ik heb Anky vrij hoog staan; ik vind haar heel correct met haar paarden. Ik kan me niet voorstellen dat zij het met dit soort praktijken eens zou zijn geweest. Of haar ogen ervoor zou hebben gesloten.
Waar rook is, is vuur maar ik denk dan maar dat het een minder grote brand is dan mensen soms denken.

Ik hoef jou gelukkig ook niet te overtuigen. Wat ik al zei, het verbaasd mij dat er nog zoveel mensen zijn die achter zijn ‘methode’ staan.
Daarnaast, geld heeft meer macht dat welke emotie dan ook. Mensen gaan over lijken als het draait om (veel) geld. Kan iemand nog zoveel fatsoen hebben dat fatsoen is ook weer heel snel weg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:58

Nee dat hoeft inderdaad niet. Op dit ogenblik zie ik wel een duidelijk onderscheid tussen de Anky stijl ) en de HP/Gal stijl waarbij ik de Anky stijl het meest harmonieus vindt en mij het meest aanspreekt. En aangezien Sjef Anky heeft getraind heeft hij in ieder geval "iets" goed gedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:01

BigBen schreef:
Babootje schreef:
Dit is niets meer dan 1 kant van het verhaal.

Het is een vonnis van een rechtbank. En Sjef heeft het verhaal nooit tegengesproken. Zijn enige verdediging was dat de Amerikaanse rechtspraak niet op hem van toepassing was.

En dat snap ik. Het is een heel discutabele uitspraak met achterlijke schadebedragen op zijn Amerikaans. In een heel conservatieve Amerikaanse staat, waar alles wat buitenlands is op voorhand al niet deugt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:04

GJ van Olst heeft een tijdje terug toch ook zo’n akkefietje gehad. Heeft hij hier bij de rechtbank gewoon gewonnen.