Jessix schreef:Hilary schreef:Het bos bij Amerongen kan wel gewoon, ik was er gisteren terwijl in Leersum de windhoos overtrok. Bij Amerongen alleen een paar stevige hoosbuien, geen wind.
Het was inderdaad heel plaatselijk. In Doorn (aan de andere kant van Leersum) was ook niets aan de hand. Enkel een plensbui en daarna weer zonneschijn. Ik kreeg een NL alert en werd geappt door vrienden om te vragen hoe de situatie bij mij was. (Heb een groot perceel met o.a. bos) Toen maar even gaan kijken op de diverse media om te zien wat er aan de hand was.
Afschuwelijk voor de mensen die gewond zijn geraakt of schade hebben.
Ik zit momenteel precies halverwege Doorn en Leersum (op een recreatiepark), en hier hebben we net het staartje gehad.
Lang niet zo heftig als Leersum zelf.
Maar wel een stel bomen om, en een aantal chalets (zwaar) beschadigd.
Op 1 ervan zijn zelfs 2 bomen terecht gekomen.
Dus de Kaapse Bossche aan de kant van Leersum zou ik wel nog even mijden als je er niet per se moet zijn.
We hebben hier oa bomen waar de toppen afgebroken zijn, maar die dan nog net -heel wankel- bovenin blijven hangen gesteund door wat takken, en een aantal bomen die heel wankel staan, net op het punt van alsnog omvallen zeg maar.
Ik heb zelf geen schade gelukkig, aan mijn recreatiewoning. Maar 50 meter verderop staat het chalet met 2 bomen erop.
50 meter is niet veel...