Anne Meulendijks trekt Avanti terug voor Olympische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:40

Ik heb totaal niet de intentie om haar af te kraken maar ik vind die eeuwige dooddoener ‘mijn paard staat op nummer 1’ zo flauw worden ondertussen.

Tuurlijk baalt ze maar schrijf dan gewoon eerlijk wat er speelt. Dat je baalt en je op dit moment (helaas) niet voldoende kunt pieken dus daarom weinig tot geen kans maakt om in het team te komen. En daarom besluit om het traject niet verder te vervolgen.

Ik mis gewoon in de topsport de transparantie. Het is altijd met een mooie smoes verpakt. Wees gewoon eerlijk. Niet alleen Anne maar ook andere sporters.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:25

Getup schreef:
Mwah, in n interview van Hoefslag met de bondscoach wordt t beter omschreven. Dat ie nu net even niet dat extra van vorig jaar heeft, en dat er op dit moment tig combinaties zijn, die beter scoren.
En dat je daarom nu niet persé nu op dit moment alles moet gaan doen om hoger te scoren. En dat t natuurlijk nog steeds een heel stoer paard is.

Denk niet dat ze afgekraakt worden. Maar iemand die zich terugtrekt met de reden dat ze het traject omwille van haar paard niet meer aangaat ( heel verstandig hoor), terwijl ze niet eens in de buurt is van n teamplek....

Dit inderdaad. Als zij gewoon eerlijk had gezegd dat ze daarom zichzelf afmeld was het voor velen denk ik goed geweest. Maar nu wordt er eigenlijk een smoes verteld.

koend

Re: Anne Meulendijks trekt Avanti terug voor Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 06:22

Och, kom, het is de manier van communiceren van tegenwoordig. Blijven faken tot je barst. Facebook staat er vol van.
Raketgooiende toptennissers zie je niet meer.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:12

koend schreef:
Och, kom, het is de manier van communiceren van tegenwoordig. Blijven faken tot je barst. Facebook staat er vol van.

Een raket kom je ook niet meer zo makkelijk aan tegenwoordig. :n

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:23

I've said it before and I will say it again; Ik vraag me oprecht af hoe goed je de paarden voor kan bereiden op de temperaturen in Tokyo komende zomer. Ik snap wel dat veel ruiters daar niet op zitten te wachten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:32

Transparantie in de topsport ga je niet vinden, soms ook gewoon met duidelijke redenen vind ik. Dressuur is ook een heleboel psychologie. Als jij eerlijk zegt dat je paard rechtsachter geblesseerd is en hij is weer helemaal genezen en goedgekeurd door de dierenarts dan menen veel mensen rechtsachter iets te blijven zien. Zo werkt dat nu eenmaal...

Anne heeft goed gepresteerd maar is op dit moment niet goed genoeg, ja dan kun je beter de eer aan jezelf houden. Ik denk dat het inderdaad kul is dat ze het voor het paard doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:41

Elisa2 schreef:
Transparantie in de topsport ga je niet vinden, soms ook gewoon met duidelijke redenen vind ik. Dressuur is ook een heleboel psychologie. Als jij eerlijk zegt dat je paard rechtsachter geblesseerd is en hij is weer helemaal genezen en goedgekeurd door de dierenarts dan menen veel mensen rechtsachter iets te blijven zien. Zo werkt dat nu eenmaal...

Anne heeft goed gepresteerd maar is op dit moment niet goed genoeg, ja dan kun je beter de eer aan jezelf houden. Ik denk dat het inderdaad kul is dat ze het voor het paard doet.
Maar bedenk dan een betere smoes dan "hij is al 16, dus OS wordt hem niet," terwijl er andere paarden van dezelfde leeftijd zijn die wel gaan. Het ene paard is het andere natuurlijk niet, maar de onderliggende redenering van "16-jarige paarden zijn te oud om OS-waardig te presteren" is natuurlijk kul.

En het kan natuurlijk zijn dat ze het deels wel voor het paard doet, maar meer in de zin van dat ze weet dat ze niet goed genoeg zijn en dat ze hem ook niet over z'n limiet wil pushen om toch naar de OS te kunnen gaan en in plaats daarvan, ook voor haarzelf, liever naar wedstrijden gaat waar die druk er niet op ligt en ze gewoon lekker kan rijden zoals zij wil. Waar ik haar overigens echt geen ongelijk in kan geven. :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 07:51

marley93 schreef:
koend schreef:

Een raket kom je ook niet meer zo makkelijk aan tegenwoordig. :n

Misschien eens aan die ontsnapte jurgen vragen, dat lukt die vast wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:32

Poekkie _O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:33

_O- _O- _O-