Twee zeldzame sorraia-paarden bewonen nu het Parkbos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 12:59

Art_Ificious schreef:
pien_2010 schreef:
Wat een mooie paarden. Ik had nog nooit van sorraia-paarden gehoord. Wie weet wat meer van dit ras? En waarvoor is er voor gekozen. Ik vind het leuk hoor, maar ik ben nieuwsgierig naar het verhaal erachter.

Je kan eens bevragen bij everland vzw of Het houten hart
Zij hebben een kudde sorraia-paarden (gekruist met konik).

De uitleg van Cambiar voldoet

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:55

nicolanca schreef:
Gefeliciteerd Cambiar!

Thx Nicolanca ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:22

janderegelaa schreef:

Oh waw, is een hengst van Sanna, zelfde vader als Turron uit koniks die via mijn vriendin Leentje zijn verkocht.
Ik had zo graag de mama van deze hengst in de kudde gehad.
2500 euro is wel erg duur voor een halve konik, dit betaal je voor een zuivere sorraia...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:04

Cambiar schreef:
janderegelaa schreef:

Oh waw, is een hengst van Sanna, zelfde vader als Turron uit koniks die via mijn vriendin Leentje zijn verkocht.
Ik had zo graag de mama van deze hengst in de kudde gehad.
2500 euro is wel erg duur voor een halve konik, dit betaal je voor een zuivere sorraia...

Ze heeft er meerdere te koop. Geloof dat ze ook wat merries weg doet wegens inkrimping.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 23:23

Begin was moeilijk omdat de hengst heel heftig reageerde, maar is ondertussen allemaal goed gekomen.
Andere Sorraia fokkers waarschuwden me dat dit niet zou lukken en de hengst apart moet, maar hou het nauw in de gaten, nu zijn ze super gelukkig samen.
Ze zijn alle 3 aan elkaar gewaagd, het zijn zeer sterke, heftige karakters, maar ook ergens heel zachtaardig, het is mooi om te zien hoe ze bij elkaar blijven lopen.
Blij dat alle stress voor mij voorbij is en ik ze samen kan laten.
Hopend op een veulentje (of 2).
De aankoop van zuivere Sorraia merrie's uit Frankrijk is helaas mislukt, ik kijk verder uit voor een mustang/Sorraia merrie.
Ze hebben me gevraagd om begeleidende wandelingen te organiseren met uitleg over paarden in eco grazing projecten, ik hoop op wat sponsering voor het project want het terrein is veel te groot voor 3 paarden en er moeten nog 1 of 2 merrie's bijkomen.

https://myalbum.com/album/6g7h4JQhJzop

https://myalbum.com/album/JG6nwNSirfFt