Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:13

zodiacje schreef:
Vraag je aan mij? Want ik was het niet *D
Dit was overigens in een bos en even stil staan kan een ander verhaal zijn dan 5 minuten stil staan.
Het was een retorische vraag. :+ Bos, weg, prairie zou niet uit moeten maken: stilstaan is stilstaan. Voor een stoplicht sta je ook rustig een paar minuten te wachten als je net pech hebt, en ik neem aan dat mensen het ook niet accepteren als paard na 5 minuten op de poetsplaats besluit dat ze wel wat beters te doen hebben en aan de wandel gaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:13

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:14

Een boa is een als een soort politieagent maar dan anders, deze kunnen ook boetes uitdelen en dergelijke :)

tengeltje11

Re: Ruiter rijdt boa bewust omver in bos Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:15

Ok, dank.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:15

tengeltje11 schreef:
Hier een Belg en de enige boa die ik ken is een hele grote, gevaarlijke slang....
Wat is een boa juist?

Een buitengewoon opsporingsambtenaar en in sommige gevallen een buitengewoon onbeschofte ambtenaar. :+

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, een paard is geen auto. Als dat dier schrok, daarom steigerde en ervandoor galoppeerde had de ruiter weinig keuze dan ervandoor te gaan. Een dier van 500 kg zet je niet zomaar stil. Maar uiteraard is het niet netjes dat de ruiter niet is teruggegaan na het wegrennen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:17

Juut schreef:
Zo dan... Zenuwachtig paard of niet: ruiter had al lang zelf contact op kunnen nemen...

Precies. Als paardlief niet goed te controleren was dan bel je toch even de politie zodra je paard in de wei staat en je je handen vrij hebt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:19

Mkango schreef:
zodiacje schreef:
Idd menig paard vertikt het om lang stil te staan mogelijk kwam paard omhoog en durfde de ruiter echt niet opnieuw stil te gaan staan en heeft de ruiter niet door gehad dat de boa zich had bezeerd.
Of ligt de waarheid ergens in het midden
Wat doe je buiten met een paard dat gaat steigeren en er vandoor peert als hij even stil moet staan? Lekker als je voor een stoplicht staat of überhaupt een weg moet oversteken. +:)+

Nu kan Sam braaf stil staan, maar als er een brommer of iets gelijkaardig uit de struiken komt dan denk ik dat ik ook de keuze krijg tussen alleen daar blijven of mee gaan met ‘m. _O-

Op de baan verwacht hij dat soort dingen en kan hij daarmee copen maar in een bos.. :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:22

Alex zou ook weg zijn hoor als er een brommer door de struiken komt en die durf ik eigenlijk wel 100% bomproof te noemen normaal gesproken. En ik heb geen keus dan mee te gaan als hij peert want ik zit dan ook nog eens op een sulky erachter. Maar middenin de stad bij een drukke rotonde met iemand een halfuur staan te kletsen terwijl Alex voor de sulky staat. Geen probleem, pony doet wel een dutje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:45

Wanneer het een elektrische scooter/motor was maakt dat geen lawaai, ik weet dat er vervelende boas rondlopen maar de ruiter heeft blijkbaar geen hulp ingeschakeld. Paard kan ongedurig zijn geworden en voor sommigen is 50 cm van de grond al steigeren maar toch, de ruiter had niet weg moeten rijden. In zoverre had hij zijn paard dus wel onder controle.

Anastasia24

Of de ruiter had even af kunnen stappen als het paard zeneuwachtig is, daarintegen kan ruiter zelf even contact opnemen als paard ervandoor is gegaan vanuit huis, wel zo netjes. Waarom ze met motors door het bos gaan weet ik niet, heb wel een paar keer boswachters met auto's gezien maar motors nooit, mijn haflinger zou het ook niet graag meemaken, motor uit de bosjes. :')

BigOne

Nogmaals , elektrische vervoermiddelen hoor je bijna niet.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:48

Ik wist niet eens dat boa's tegenwoordig op motoren reden.

Maar wat de fuck doet een motor in het bos? Alleen? Ik weet niet hoor maar natuur behoud mogen zij kennelijk wel schenden zonder duidelijke reden? Ik vind het een wederom zeer bijzonder verhaal weer...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:56

De boa's van de gemeente Baarn maken sinds een aantal jaren gebruik van elektrische motoren.

Ik ben goed bekend in dat bos, maar ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit een boa op zo'n ding ben tegengekomen. Anders had ik het vast wel onthouden, ze vallen nogal op zeg maar... en niet vanwege het (eventuele gebrek aan) geluid. }>

https://electricmotorcycles.nl/nieuws/9 ... otorcycles

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:57

Er bestaat in het bos ook nog wegen en fietspaden he!
Het was een elektrische motor volgens AD en NOS.

Het is wel een bijzonder verhaal!

Je hoort en ziet die Boa toch vallen? Zelfs als je paard schrikt keer je toch om om te checken hoe het gaat als het paard weer kalm is? Of je neemt eenmaal veilig terug op stal even contact op.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:57

Je hoort ze niet, die elektrische scooters inderdaad. En Mick is 200% bomproof en kan prima stilstaan, maar ik weet niet wat hij zou doen als er ineens iets uit de struiken zou komen stuiven :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:59

Dat uit de bosjes stuiven is in dit topic bedacht, volgens mij!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:59

Ik hoorde het op het radio nieuws en vond het gelijk al een heel vreemd bericht. Dat de ruiter het paard bewust heeft laten steigeren vind ik zeer onwaarschijnlijk. Dat de BOA geen verstand van paarden had en hierdoor zelf de problemen heeft veroorzaakt komt mij een stuk waarschijnlijker voor. Zoveel mensen die geen idee hebben wat een paard is

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:01

Karin schreef:
De boa's van de gemeente Baarn maken sinds een aantal jaren gebruik van elektrische motoren.

Ik ben goed bekend in dat bos, maar ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit een boa op zo'n ding ben tegengekomen. Anders had ik het vast wel onthouden, ze vallen nogal op zeg maar... en niet vanwege het (eventuele gebrek aan) geluid. }>

[ Afbeelding ]

De valbeugel kwam nu goed van pas :+

(Foute grap, weet ik )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:04

tengeltje11 schreef:
Hier een Belg en de enige boa die ik ken is een hele grote, gevaarlijke slang....
Wat is een boa juist?

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

haha, een gevaarlijke slang ja. Je moet er ook geen ruzie mee krijgen. <dit paard dacht vast ook dat het een slang was.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:10

fransje23 schreef:
Karin schreef:

[ Afbeelding ]

De valbeugel kwam nu goed van pas :+

(Foute grap, weet ik )

Meh weet ik niet of dat zo fout is. Ik heb het niet zo op boa's. Het gross voelt zich iets te "machtig".
Ik had een pup van twaalf weken aan de diarree kon het dus niet oppakken. Boa kwam er aan maakt dikke drama en schreef een boete voor het niet oprapen voor de stront(de diarree was net water) en vervolgens er nog een voor het zogenaamd niet aanlijnen kwam ik later achter (ik woonde destijds aan een kneiter drukke weg en ze is een husky die ging dus echt niet los).

Kreeg ook geen kopie nee ik kon de boete in de brievenbus wel tegemoet zien..

Toen ik het zag viel mijn mond open van verbazing dat ie dat niet aanlijnen er bij had gedaan en heb ik dus bezwaar ingediend met mijn verhaal en kopie van de pup haar paspoort er bij om leeftijd aan te tonen.
Beide boetes werden kwijt gescholden _O-

Ik heb dus iets van een onderbuik gevoel dat dit ook zo een boa is geweest die er een sterk verhaal van probeert te maken om zijn eigen fout goed te lullen.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:13

Dat onderschrift bij de foto ook... “politie, boswachters en gemeentehandhavers op zoek naar de ruiter... “ en dan gewoon een foto waarop geen politie, boswachter of boa te zien is, maar enkel mensen die wandelen in een bos...

Je weet natuurlijk niet hoe lang de boa de ruiter al staande hield. We weten ook niet op welke toon het gesprek gevoerd is. Als een paard al even stil moet staan met een ruiter op z’n rug die een verhit gesprek voert met iemand op de grond, kan ik me voorstellen dat het paard daar onrustig van wordt. Ruiter was beter terug gekeerd, maar soit... er hangt geen kentekenplaat op dus hij zal gedacht hebben: ik neem de gok :D

En alle boa’s over 1 kam scheren: ook een beetje kinderachtig toch?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:16

Loretta schreef:
Ik hoorde het op het radio nieuws en vond het gelijk al een heel vreemd bericht. Dat de ruiter het paard bewust heeft laten steigeren vind ik zeer onwaarschijnlijk. Dat de BOA geen verstand van paarden had en hierdoor zelf de problemen heeft veroorzaakt komt mij een stuk waarschijnlijker voor. Zoveel mensen die geen idee hebben wat een paard is

En dan is het gewoon oké om er vandoor te gaan?
Als de ruiter enig fatsoen in z'n lijf had gehad, had die weet terug om kunnen draaien of hulp in schakelen. Nee iemand gewond laten liggen. Dan ben je goed bezig. Ik hoop dat diegene zo verstandig is zich nog te melden en ook de gevolgen gaat accepteren. En anders hoop ik dat ze hem vinden. Mafkees.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:39

Tigra_ schreef:
Loretta schreef:

Als de ruiter enig fatsoen in z'n lijf had gehad, had die weet terug om kunnen draaien of hulp in schakelen. Nee iemand gewond laten liggen. Dan ben je goed bezig. Ik hoop dat diegene zo verstandig is zich nog te melden en ook de gevolgen gaat accepteren. En anders hoop ik dat ze hem vinden. Mafkees.

Zal die dan door gehad hebben dat die boa gewond was nadat het paard op hol geslagen was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:41

Loretta schreef:
Tigra_ schreef:

Zal die dan door gehad hebben dat die boa gewond was nadat het paard op hol geslagen was.

Het is tijdens het uitschrijven gebeurt dus het gesprek was nog niet klaar dus is het sowieso erg asociaal om dan maar gewoon bewust van door te gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:09

Tigra_ schreef:
Loretta schreef:

Het is tijdens het uitschrijven gebeurt dus het gesprek was nog niet klaar dus is het sowieso erg asociaal om dan maar gewoon bewust van door te gaan.

Als het zo gegaan is. Het is al met al een heel vreemd verhaal. Een paard die iemand op commando aanvalt is vrij merkwaardig. Zo merkwaardig dat ik het bijna niet kan geloven. Daarnaast wordt een BOA in Nederland altijd op zijn woord gelooft. Maar in dit geval is het wel een heel erg wonderlijk verhaal moet ik zeggen. Behalve dat laatste dan. Sat gedeelte van het vluchten. Maar dan vraag ik me serieus af of veel ruiters terug zouden gaan naar iets wat tegenover het paard zeer bedreigend over komt.

Waarom valt een paard een BOA aan door tegen hem aan te steigeren. Ik kan me dat alleen voorstellen als iemand zich zeer bedreigend tegenover het paard gedraagt. Het is gewoon al met al een zeer vreemd verhaal. Maar goed. De BOA heeft altijd gelijk. En heeft de BOA een keer geen gelijk dan heeft hij alsnog gelijk.