Merrie mishandeld regio Veldhoven, politie zoekt getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Merrie mishandeld regio Veldhoven, politie zoekt getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:29

Mocht dit door een “ mens “ zijn veroorzaakt dan hoop ik dat ze hem pakken. Opstapje voor dierenmishandeling naar mensen is maar een dunne scheidslijn. Zie de paardenbeul van Twente , pas gepakt toen hij een zwerver doodstak .

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:31

Babootje schreef:
Ik dacht waar blijven dit soort verhalen dit jaar. Maar het is wel opvallend dat nu het weer mooier en warmer wordt dit soort verhalen toch weer opdoemen/toenemen. Er staan toch ook met minder mooi weer paarden in de wei en dan hoor je ze toch niet zo. "Scherpe voorwerpen in de wei" zijn niet echt weersafhankelijk.

- mensen met niet te begrijpen voorjaar in de bol wel? want er zijn immers niet veel mensen, die in de winter / zeikende regen zoiets willen doen?!
- Of in geval van zelfdoen doen, warmer betekent ongedierte dus eventueel jeuk mugjes ed of door rui jeukende haren?!
Dus imo wel degelijk weersafhankelijk ...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:36

En hormonen waardoor er meer gedoe is in kuddes.

Daarbij die bij ons op stal was van de winter.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:41

Mijn merrie is gewond geraakt toen het flink regende, daarom heeft ze toen ook maar kort buiten gestaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:49

Dit is de 2de merrie die op dezelfde manier mishandeld is in korte tijd.
Ik weet bijna zeker dat dit weer dezelfde paardenbeul is.
Een van mijn merrie's is toendertijd ook in de vulva gesneden met een mes,ze had meerdere sneden.Is ook bevestigd toen door de dierenarts, ook politie is erbij geweest.Merrie stond zonder halster 24/7 op de wei.
Het lijkt erop dat hij weer bezig is/gaat.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:04

Apart toch, altijd merries die mishandeld worden, altijd met een mes, altijd verwondingen rond de vulva, bepaald geen voor de hand liggende plek een paard te pijnigen (hint, waarheen slaan de achterbenen uit? Juist).
[/quote]

Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat dat juist het stukje extra kick is wat diegene eruit haalt. Als het puur om steken rond vulva ging had ie wel een makkelijkere manier gevonden. Waarschijnlijk geeft deze manier, openbaar, los paard, gevaar van de achterbenen etc hem precies de juiste kick. Dit zie je in veel fetisjen terug, de basis is niet voldoende, er zit altijd meer omheen, of het nu een situatie is of een manier van behandelen oid.[/quote]

Dat dus ...
En vulva is ...vagina welke ruinen / hengsten niet hebben...

Zelf heb ik (tig jr) geleden een man betrapt, die iets wilde gaan doen.
Dit was gewoon op een manege in de avond, warm weer en paarden stonden op stal.
Meerdere ingangen (die vanwege warme weer open stonden) om in stallen te komen.
Vluchtte toen ik kwam voeren en ik er stal of 3 vandaan was. Had in die gang al paard of 5 gevoerd maar niets te horen / merken. Hij liet staldeur v paard open staan en voordat ik goed en wel besefte wat ik zag (iets met broek open tijdens vlucht), was vogel natuurlijk gevlogen.
Meteen hulp gehaald (welke ook straten afging), paard na gekeken maar niets..
Politie wel ingelicht ...

Als zo iemand, een paard gewoon rustig benaderd waarom zou het gemiddelde paard dan meteen erop los slaan? Dan zit er ook iets niet juist in de opleiding ve (normaal genomen) paard?
Want hoeveel paarden zijn er nu eigenlijk, die meteen bij een vreemde erop los meppen?

Sorry als dit niet is wat jullie willen lezen maar ik vind het niet raar dat paard niet meteen erop los mept. Tuurlijk zal paard wel reageren als het pijn doet maar dan is het leed al geschied en paarden hebben andere pijngrens dan wij..,
En nee, ik keur dit absoluut niet goed / praat het ook niet goed ...maar mij verbaast het dus niet dat het vaak merries zijn rondom de vulva ..[/quote]

Misschien ging deze beste man gewoon plassen stiekem :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:50

Ach, één van onze eigen merries liep een maand geleden met een bloedig achterwerk rond toen ze hengstig was. We wonen in the middle of nowhere hier op het ijslandse platteland, en die beul weet ons zelfs hier te vinden.... :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 02:26

bigone schreef:
Mocht dit door een “ mens “ zijn veroorzaakt dan hoop ik dat ze hem pakken. Opstapje voor dierenmishandeling naar mensen is maar een dunne scheidslijn. Zie de paardenbeul van Twente , pas gepakt toen hij een zwerver doodstak .

Ik vind dit heel eerlijk gezegd echt erger dan een mens mishandelen. Een mens kan nog alarmeren en terugvechten/wapens gebruiken... En mensen kunnen wreet zijn... Maar dieren niet. Ik vind dat echt walgelijk. Ik zou echt eerder een persoon schoppen dan een dier. Iedereen die niks heeft met dieren vind ik standaard een psychopaat... Als je niet van een onschuldig dier kunt houden wat wel onvoorwaardelijk, zonder ego en zonder stiekem gedoe van jou kan houden.. Nee dan ben je niks imo.