Vrachtwagenchauffeur geeft gas bij: amazones en paard gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:24

Kabayo schreef:
Dat is toch hetzelfde?

In jouw ogen is er geen verschil tussen omdraaien en geraakt worden door een vrachtwagen en er tegenaan springen? :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:25

Ik wel dan zal ze je geblokt hebben. Heb inmiddels ook gereageerd . Ben benieuwd, zal ook wel een blok krijgen.

Triest om een chauffeur zo door het slijk te halen terwijl feitelijk gezien háár paard de schade veroorzaakt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:29

Shae schreef:
Kabayo schreef:
Dat is toch hetzelfde?

In jouw ogen is er geen verschil tussen omdraaien en geraakt worden door een vrachtwagen en er tegenaan springen? :?

Beide keren raakt haar paard de truck toch? Dus nee zie geen verschil.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:33

c_alsemgeest schreef:
klopt... hoe vervelend ook, maar chauffeur had er ook voor kunnen kiezen om achter het paard te blijven rijden.
Duurt inderdaad een paar minuten langer, maar dan was er geen enkel risico geweest.

Het afremmen op de motor klinkt inderdaad ook hard, kan verward worden met gas bij geven.
Maar doorrijden na zo'sn gebeurtenis is niet goed te praten... dan hoop ik maar dat de chauffeur het niet gemerkt heeft.

[edit vreemde typo :') ]

In het artikel staat dat de meiden in de berm zijn gaan staan met de paarden, dan is het niet zo gek dat hij ze vervolgens gepasseerd heeft.

Shae schreef:
Op de foto kan je ook zien dat de weg niet heel breed is, maar dat is in dit geval toch niet zo relevant? Het voegt ook gewoon niet zoveel toe aan het verhaal. Het gaat erom dat de chauffeur zich niet aangepast lijkt te hebben aan die omstandigheden, schade heeft veroorzaakt en is doorgereden.

Al rij je op de smalste weg van het land, als er iets gebeurt dan stop je.

Ik vind het wel relevant omdat ik denk dat er helemaal niemand is die dit soort ongelukken wil. Natuurlijk dienen andere weggebruikers rekening met je houden, maar soms moet je je misschien ook afvragen of je jezelf en je paard in een dergelijke situatie wil brengen. Zeker met een jong en onervaren dier.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:36

Jolliegirl schreef:
Ik wel dan zal ze je geblokt hebben. Heb inmiddels ook gereageerd . Ben benieuwd, zal ook wel een blok krijgen.

Triest om een chauffeur zo door het slijk te halen terwijl feitelijk gezien háár paard de schade veroorzaakt.

Dat is het fijne aan fb he, iedereen die je niet 100% naar de mond praat kan je blokken en hun post verwijderen. Gevaarlijk systeem helaas, want zo krijg je wel een heel gekleurd groepen die niet meer kunnen relativeren.

Ik vind je post 100% correct en eerlijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:38

Poekkie schreef:
Jolliegirl schreef:

Dat is het fijne aan fb he, iedereen die je niet 100% naar de mond praat kan je blokken en hun post verwijderen. Gevaarlijk systeem helaas, want zo krijg je wel een heel gekleurd groepen die niet meer kunnen relativeren.

Ik vind je post 100% correct en eerlijk.

Ik kan hem niet meer lezen :')

Jolliegirl

Re: Vrachtwagenchauffeur geeft gas bij: amazones en paard gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:41

Kabayo dit is wat ik gezegd heb:

Wat iedereen hier even vergeet en wat de schrijfster niet meld, want het is in haar nadeel. Is dat aan die weg gewerkt word.. Dit is een zeer smalle weg, waar personenauto's elkaar al nauwelijks kunnen passeren!
Daar ga je niet met een niet-verkeersmak paard lopen.
Tevens draait HAAR paard de weg op, de chauffeur is niet naar haar toegekomen. Dus feitelijk ligt de ''schuld'' bij haar en is zij aansprakelijk voor de schade aan de vrachtwagen.
Het verhaal word op een andere manier neergezet zodat we lekker met zn allen kunnen vallen over de chauffeur.
Denk je echt dat iemand in zo'n wagen van tonnen gewicht een tikje van een paard voelt??
En dat gas geven, was dat niet de motorrem, ontluchting?
Het feit is dat jouw paard zich gedraaid heeft en niet de chauffeur die naar jou toegestuurd heeft.
Een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden, ik wens je veel sterkte met het herstel van je dier en ik hoop dat je deze reactie laat staan en mij niet blokkeerd zoals bij anderen gedaan is die een soortgelijke reactie met feiten gaven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:45

Jolliegirl schreef:

Dat is de vraag. De chauffeur had het wellicht niet door. Dat kan. Een feit is dat er met zijn vrachtauto twee amazones en een paard gewond is geraakt. Puur objectief, dat is wat er gebeurt is. Dat is heel naar . In het normale communicatie verkeer, stop je als chauffeur en ga je gesprek aan cq hulp verlenen. Simpel zat.
Mocht de chauffeur het niet gemerkt hebben dan is het goed dat hij gezocht wordt en hopelijk opgespoord wordt.
Wij hebben ooit meegemaakt, dat een vrachtwagen onze aanspanning passeerde en inderdaad ook flink sissend geluid maakte . Zelfs onze koelekikker sprong een gat in de lucht van de schrik. Dus wij zijn met de aanspanning gelijk rechtdoor gereden naar Galder waar dat bedrijf zat om eventjes een babbeltje te doen met de chauffeur. De goede man had er inderdaad glad geen erg in gehad, hij gaf aan dat hij voortaan bij passeren van ruiters en aanspanningen die handeling niet meer zou doen bij het passeren en met een hand namen we afscheid van elkaar.
De keer daarop toen we elkaar tegen kwamen (tja we moesten nu eenmaal over die 60 km weg om weer thuis te komen), konden we wel het fietspad op, en kregen we daarvoor de tijd en met de handen omhoog groette we elkaar.

Dus het is vaak geen erg in hebben, maar het is altijd goed om te gaan babbelen. In dit soort zaken zijn er vaak geen schuldigen en om nu de slachtoffers de schuld te geven vind ik echt niet netjes en totaal ongepast! Want jij weet net als ik niet of "haar paard de schuld was van dat ongeluk"! EN, zo ga je niet met slachtoffers om, nooit!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:51

Je geeft aan dat je dan stopt, maar als jij niets in de gaten hebt gehad, stop je niet.
Dit kan hij ook prima aangeven als hij gevonden zou worden, echter vind ik een klopjacht op een chauffeur/bedrijf niet passend via de media. De politie is er ook mee bezig begrijp ik.
Er worden tevens foto's gedeeld van een oplegger van een vlaams bedrijf wat ik ken. Niet netjes, want die hebben hier niets mee te maken.
Die dame is gewoon niet correct bezig, losstaand van wat er gebeurt is.

Zeg wat goed dat je dat gemeld hebt! En wat fijn ook dat de chauffeur het begreep en er rekening mee gaat houden. Echter heb je het niet altijd zelf in de hand, zeker bij de automaten niet. De schakelen nou eenmaal zelf terug en dat maakt geluid.

En mee eens dat hier alleen maar slachtoffers zijn.
Ik baseer mijn reactie op het feit dat er ergens in de reacties van haarzelf staat: Mijn paard draaide zijn kont naar de wagen toe.

Dan kom je dus op het feitelijke gedeelte en dat is dat zij aansprakelijk is voor de schade aan de wagen. En niet andersom.
Maakt het natuurlijk niet minder erg he, begrijp me niet verkeerd.

Zo is er hier een dame geweest die ook een verhaal vol leugens had over een ongeval waarbij haar paard gewond is geraakt. terwijl zij op dat moment zelf op de hoofdbaan reed ipv de paralelbaan. En dan een chauffeur de schuld geven omdat háár paard schrok en tegen de wagen aan dook....

tevens stonden er in FB berichten toendestijds van haar letterlijk dat ze het paard verkeersmak aan het maken was en hij gelukkig al veel minder op hol sloeg.

Dan ga je de weg toch niet op???
(Dit staat los van dit topic verhaal natuurlijk...)

Dat soort ongein in de media gebeurt me net even iets te vaak.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:55

Ik mis even hoe de dames gewond zouden zijn geraakt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:58

Poekkie schreef:

Mentaal.
Traumatische schade.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:01

Jolliegirl schreef:
Poekkie schreef:

Mentaal.
Traumatische schade.

Is dit serieus?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:56

Zo zie je maar weer dan een verhaal vaak meerdere kanten heeft.

Zo ooit op een heel druk kruispunt in Serooskerke zo ingehaald en afgesneden dat alleen een stop en gelijk terug springen een ongeluk voorkomen is door Hercule. Die Duitse gast had alleen pech dat de politie het gezien had en toen we de man die een bekeuring kreeg passeerden heb ik de kinderen echt toe moeten spreken dat we in doodse stilte zouden passeren en alleen van binnen zouden lachen. Ik heb alleen mijn zweep als groet dwars gehouden en de agenten knikten terug.
Het leedvermaak was zeer groot, de eikel.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:27

Jolliegirl schreef:
Joh en even heel eerlijk als vrouw van een chauffeur zijnde... Je voelt een tikje aan je wagen echt niet hoor... Heel vervelend maar wel een feit.
Een busje schampen is een ander verhaal.. Maar een dier wat tegen je wagen springt merk je echt niet altijd.

Je voelt het ook niet als je een halve silo achter je vrachtauto aansleurt.
Even een foto erbij zodat je ziet wat ik bedoel.

Afbeelding
Daar waar de trekker onderstaat, daar haakte het uiteinde van mijn vrachtauto even vast....
Ik kreeg het pas in de gaten toen ik kabaal hoorde... Maarja toen had ik hem al kapot gescheurd....

Ik heb vanmorgen haar bericht gelezen voor zover mogelijk op Facebook.

Wat mij opvalt is dat ze met een jong paard op een druk stuk is gaan wandelen.
En dit is gewoon niet slim.
Dan kun je hoog en laag springen, maar wat doe je daar.
En als je in de middenberm staat.
Dan betekend dit idd kijk ik maak ruimte ga maar aan ons voorbij.
En de rest is geschiedenis

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:40

Wat ik bijzonder vind, is dat er bij voorbaat al vanuit gegaan wordt dat alles opzij moet gaan voor de hobby, en dat bij voorbaat al de schuld niet bij de ruiter ligt..
Dat groot verkeer moet omrijden over een supersmal weggetje, zou voor mij een reden zijn om dat ook met een doodbraaf paard te vermijden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:45

Je ziet dat het een smalle weg is, er zullen wel vaker auto,s en vracht auto s rijden. Waarom ga je daar dan lopen met je paard?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:10

hagelslag schreef:
Jolliegirl schreef:
Joh en even heel eerlijk als vrouw van een chauffeur zijnde... Je voelt een tikje aan je wagen echt niet hoor... Heel vervelend maar wel een feit.
Een busje schampen is een ander verhaal.. Maar een dier wat tegen je wagen springt merk je echt niet altijd.

Je voelt het ook niet als je een halve silo achter je vrachtauto aansleurt.
Even een foto erbij zodat je ziet wat ik bedoel.

[ [url=m/wZgvSg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar waar de trekker onderstaat, daar haakte het uiteinde van mijn vrachtauto even vast....
Ik kreeg het pas in de gaten toen ik kabaal hoorde... Maarja toen had ik hem al kapot gescheurd....

Ik heb vanmorgen haar bericht gelezen voor zover mogelijk op Facebook.

Wat mij opvalt is dat ze met een jong paard op een druk stuk is gaan wandelen.
En dit is gewoon niet slim.
Dan kun je hoog en laag springen, maar wat doe je daar.
En als je in de middenberm staat.
Dan betekend dit idd kijk ik maak ruimte ga maar aan ons voorbij.
En de rest is geschiedenis

How :oo

Maar ik geloof het best hoor. Hier eens met de voorlader van ocharme een 24 pk minitractorje aan stapsnelheid tegen een hardhouten paal geschampt. Paal diepe kras in, had zeker gebroken geweest als dat mens/dier was (logisch ook, zo’n stalen hoekpunt). En ik was ongelofelijk verbaasd dat ik eigelijk niets had gevoeld. Dus met zo’n grote trekkers of camions... ik geloof best dat je het echt niet voelt als iets tegen de zijkant botst.

Uit het artikel kan ik ook niet halen of de camion er tegen is gereden of dat het paard tegen de camion sprong toen de cabine van de bestuurder al voorbij was zeg maar. In dat laatste geval heeft die mens wss echt geen idee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:14

Poekkie schreef:
Is dit serieus?

Blijkbaar... Dit zeggen zij zelf op facebook.

Nu kan ik natuurlijk niet oordelen hoe iemand zich ergens bij voelt.. Maargoed.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:19

Jolliegirl schreef:
Poekkie schreef:
Is dit serieus?

Blijkbaar... Dit zeggen zij zelf op facebook.

Nu kan ik natuurlijk niet oordelen hoe iemand zich ergens bij voelt.. Maargoed.

Sorry, maar haar paard is zelf opzij gesprongen. Dat is verschrikkelijk en dat het een naar beeld is geloof ik zeker, maar dit als schade / letsel omschrijven en de vrachtwagenchauffeur ten laste willen leggen is absoluut niet terecht. Als ruiter en paardenbestuurder hebben we ook nog een verantwoordelijkheid.

Bij eerdere verhalen hier waarbij paarden opzettelijk werden over de zeik gejaagd kan ik mee gaan in emotionele schade. Maar hier... in een dom ongeluk... als je met je auto botst, wordt de andere bestuurder ook niet voor emotionele schade aangeklaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:24

Mijn vriendin ging ooit half voorsorteren voor een vrachtwagen bij een stoplicht en haar idee was om dan snel op te trekken en voor de vrachtwagen langs te kunnen (ze stond in de verkeerde baan voor het stoplicht) Vervolgens liet ze bij groen haar auto afslaan, maar ze stond al met haar neus half voor de vrachtwagen. Deze trok op en reed weg en duwde haar daarbij dus aan de kant. Zij helemaal boos dat ie zomaar doorreed en niet stopte.
Mijn ex zat erbij toen ze dat vertelde (vrachtwagenchauffeur) en heeft haar maar even uitgelegd dat de chauffeur haar niet heeft gezien (vlak voor de vw is immers dode hoek voor de chauffeur en daarbij, wie verwacht haar actie nou daar.. :') ) en dat hij het ook niet heeft gemerkt dat ie een kleine personenauto aan de kant heeft geduwd.. Domweg omdat hij dat niet zal voelen en/of merken..

Daarom pleit ik al jaren ervoor dat een vrachtwagenles onderdeel van het autorijbewijs zou moeten zijn. Dan begrijp je zoveel meer van wat een vrachtwagenchauffeur wel/niet ziet/voelt/merkt.. (en ook hoe verschrikkelijk automobilisten zich gedragen tov vrachtwagens..)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:28

Vrachtwagenles niet per se, maar eens een keer verplicht moeten meerijden en opletten hoe weinig zicht je maar hebt en hoe veel remafstand zo’n gevaarte heeft zou wel een heel goed idee zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:29

Zo enorm eens relaxed.

Ja en dan met paarden op de weg. Ja het mag dan wel. Maar op sommige momenten wil je ook gewoon niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:29

Poekkie, ben het met je eens hoor.
Ik heb ook op fb al gezegd dat ze in deze weinig kans maakt in een letselschadezaak...

En verplicht met rijles een half uur mee in een vrachtwagen zou een goede zijn.je zult je verbazen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:30

Poekkie schreef:
Vrachtwagenles niet per se, maar eens een keer verplicht moeten meerijden en opletten hoe weinig zicht je maar hebt en hoe veel remafstand zo’n gevaarte heeft zou wel een heel goed idee zijn.

Ja in welke vorm maakt idd niet uit, maar een ritje mee in de vrachtwagen schept al heel veel duidelijkheid.. Ik verbaasde me er met mijn ex iedere keer weer over..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:35

@poekkie
Aan 't einde van mijn vrachtauto zit zo'n soort Geländer.
En die had zich precies vastgehaakt.
Heb de silo niet omgetrokken maar de trechter aan de onderkant was ehh compleet verscheurd...
Afbeelding

En 410 PS trekt dat ook nog met 2 wielen in de neus weg

@relaxd, mijn god dat was geen handige actie van die vriendin van je.
Even snel voor de vrachtauto op willen trekken.
Echt zulke dingen maken ons beroep er niet leuker op.

Oh en 1 ding wat mij toen op de eerste dag van de opleiding geleerd is,
Kun jij ermee leven dat hoe dan ook, je altijd en eeuwig schuldig bent zodra als dat jij in de vrachtauto stapt.
Het maakt niet uit of je wel of niet schuldig bent. Maar je zult altijd de boeman zijn.

En dat is daadwerkelijk zo, je bent de boeman maar moet wel een diensttijd van 13 tot 15 uur maken.
Nu heb ik een "normaal" bedrijf qua werktijden maar alsnog