Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
neetoch schreef:Heel eerlijk gezegd zie ik de opmerking ook als een compliment juist; hij ziet haar als een geduchte tegenstander en hoopte dat hij mazzel zou hebben omdat ze net moeder is geworden.
Leuk juist !
DuoPenotti schreef:Moeders zeggen zelf zo vaak; sinds ik kinderen heb ben ik voorzichtiger geworden.
Leon die in haar een hele sterke concurrent zag had dat stiekem ook gehoopt, maar helaas hij moet voor haar op blijven passen.
Is dat negatief iemand als sterke concurrent zien?
Ibbel schreef:Het is de toon die de muziek maakt imo, en ook op welke voet je met iemand staat. Een goede bekende van mij kan veel meer maken dan iemand die ik niet of nauwelijks ken. De zin die in het artikel staat:"Gelukkig zien blondines de snelste lijn niet altijd in een parcours"
Mag dat ook? Is dat ook een grapje?
Of als dat niet kan, waarom kan dan wel een verwijzing worden gemaakt naar een kind krijgen?
DuoPenotti schreef:Ouderwetser is in mijn beleving niet op elks slak zout leggen. Wat tegenwoordig in is.
Alles is discriminatie en generaliserend en...nou vul maar 100 extra termen in.
Maar gewoon een grapje, kan niet meer, daar moet helemaal uitgeplozen worden en komt dan bij dat uitpluizen nooit tot iets positief.
Ik vind dat een nare ontwikkeling.

IreneK schreef:Dit heet nou mansplaining

Citaat:Mansplaining is een Engelstalig neologisme met als betekenis "het (door een man) op een neerbuigende, bevoogdende manier uitleggen van iets aan een vrouw" Het is een porte-manteauwoord (samentrekking) van de Engelse woorden man en de informele vorm splaining van het werkwoord to explain (uitleggen).