Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Summerdreams schreef:Idd je kunt je beter laten horen want die paarden kunnen het niet, voor zichzelf opkomen.
Die kunnen hoogstens alleen hun ongenoegen uiten door te gaan "weven" "kribbebijten" en dat soort "stal ondeugden" (alleen het woord al)
Het is gewoon in en in triest dat die paarden nooit elkaar kunnen kriebelen, opvoeden, samen soezen in de zon. Het is gewoon een vorm van verwaarlozing want je ontneemt je paard zijn complete natuur.
Fitzroy schreef:Dat is toch volstrekt het punt niet? Bovendien denk ik dat er van modderpaddocks op dat soort complexen weinig sprake is.Nou, ik ben het deels wel met haar eens. Je ziet genoeg paarden in een modderige paddock niets doen. Of ze daar nu blij van worden.![]()
Weiland is een ander verhaal, dat ben ik absoluut niet met haar eens.
Fitzroy schreef:Nou, ik ben het deels wel met haar eens. Je ziet genoeg paarden in een modderige paddock niets doen. Of ze daar nu blij van worden.![]()
Fitzroy schreef:Nou, ik ben het deels wel met haar eens. Je ziet genoeg paarden in een modderige paddock niets doen. Of ze daar nu blij van worden.![]()
MarlindeRooz schreef:Fitzroy schreef:Nou, ik ben het deels wel met haar eens. Je ziet genoeg paarden in een modderige paddock niets doen. Of ze daar nu blij van worden.![]()
Je hebt ook mensen die hun kind elke dag afranselen. Dus elke dag een flinke klap is dan een goede optie.
_San87_ schreef:Suggereer je nu dat er nog een gulden middenweg is?Fitzroy schreef:Nou, ik ben het deels wel met haar eens. Je ziet genoeg paarden in een modderige paddock niets doen. Of ze daar nu blij van worden.![]()
Je zegt t alsof dat de enige optie is. Ik zie genoeg paarden op een natte paddock, maar met de mogelijkheid droog te staan, met een slowfeeder en een vriendje erbij, of ernaast. Ik denk dat die paarden prima gelukkig zijn.
Mkango schreef:_San87_ schreef:Suggereer je nu dat er nog een gulden middenweg is?
Je zegt t alsof dat de enige optie is. Ik zie genoeg paarden op een natte paddock, maar met de mogelijkheid droog te staan, met een slowfeeder en een vriendje erbij, of ernaast. Ik denk dat die paarden prima gelukkig zijn.Het is óf 24/7 op stal, verstoken van elke vorm van sociaal contact, óf 24/7 in een paddockje van 3*5 waar ze tot hun knieën in de bagger staan.
pmarena schreef:Ik snap wel dat mensen het eng vinden bij (erg) dure paarden, om die vrij te laten spelen en rollen en doen, bang voor trappen naar elkaar, of een verkeerd uitpakkende sliding ofzo.
Maar het is een PAARD en die hebben het nu eenmaal nodig om met "collega's" lekker te kunnen spelen, kroelen, lummelen, relaties aangaan, lekker even te paneren in het zand, opbakken in het zonnetje, hapje-stapje grazen in de wei.... als je een dier zijn hele natuur wilt ontnemen (ook al is de reden best begrijpelijk) BEGIN er dan gewoon niet aan
Elisa2 schreef:Eng is inderdaad geen goed argument, als die dieren er gewoon aan gewend zijn dan gebeuren er echt geen rare dingen. Ik krijg het idee dat geld meer het argument is, geld is belangrijker dan het welzijn.
Uiteindelijk worden ze door veel vrije beweging alleen maar sterker in het lichaam.
Dus ik vind het goed dat ze er op aangesproken is, al had de manier waarop wellicht anders gekund. Persoonlijk worden is nooit goed.