Andrew Kocher tien jaar geschorst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:17

Sandra_H schreef:
Niet dat het wat uitmaakt, maar wat zou je in vredesnaam voor voordeel denken te halen aan zoiets :o?

Ik zie ook niet dat een paard daar beter van zou gaan lopen??

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:20

Sandra_H schreef:
Cayenne schreef:
Hier staat zijn uitleg (of eigenlijk het gebrek aan uitleg :+ ) : https://www.worldofshowjumping.com/en/N ... tions.html

Ik had wel zo'n idee hoe het moest werken idd, maar dan nog. Als ik me voorstel hoe die van mij zou reageren op zoiets.....allesbehalve een springpaard, hij wordt wel met sporen gereden, maar met zoiets zou ik meteen in de plafondbalken hangen en er zeker het eerste jaar niet meer aan hoeven dénken om er ooit weer op te mogen zitten. En terecht! Maar goed, vandaar dat ik me dus afvraag wat het effect is.

Goh, dit soort technieken steunen ook wel op het breken van een paard. Dus er zullen vast wel paarden zijn die eerst in protest gaan, maar als je dag in dag uit ermee gereden wordt en er eigenlijk geen ontkomen aan is, dan komt een stukje learned helplessness om de hoek kijken. Weet ook dat dit soort mensen in het algemeen waarschijnlijk niet zachtzinnig met hun dieren omgaan. Als ze de volgende dag willen opstappen en paard steigert omdat die nog weet heeft van de training de dag voordien, zal het paard vast wel hardhandig bijgebracht worden dat steigeren geen correct antwoord is.

Koekie73

Re: Andrew Kocher tien jaar geschorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:23

Wauw wat erg, elektrische sporen... nooit van gehoord maar wat mij betreft hadden ze deze man voor de rest van zijn leven mogen schorsen. Arm dier :-(

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:27

Gini schreef:
Goh, dit soort technieken steunen ook wel op het breken van een paard. Dus er zullen vast wel paarden zijn die eerst in protest gaan, maar als je dag in dag uit ermee gereden wordt en er eigenlijk geen ontkomen aan is, dan komt een stukje learned helplessness om de hoek kijken. Weet ook dat dit soort mensen in het algemeen waarschijnlijk niet zachtzinnig met hun dieren omgaan. Als ze de volgende dag willen opstappen en paard steigert omdat die nog weet heeft van de training de dag voordien, zal het paard vast wel hardhandig bijgebracht worden dat steigeren geen correct antwoord is.

Tuurlijk, maar dan nog....ook, of juist, in dat geval (gewenning/learned helplesness) kan ik me nog steeds niet bedenken wat dan een gewenst effect zou zijn.

En wordt er in de springsport niet gecontroleerd op verboden uitrusting, of verkeerd gebruik? Zo niet, dan wordt dat misschien eens tijd :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:28

10 jaar, mooi zo, dan is het bijna onmogelijk om op dit niveau terug te komen en kan hij de topsport wel vergeten en terecht. Het houden van paarden had ook nog wel verboden mogen worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:32

Sandra_H schreef:
Gini schreef:

Tuurlijk, maar dan nog....ook, of juist, in dat geval (gewenning/learned helplesness) kan ik me nog steeds niet bedenken wat dan een gewenst effect zou zijn.

Dat ja. Maar die vraag stel ik mezelf bij iedere mishandeling. Wat is het gewenste effect van een paard zodanig strak houden dat een blauwe tong zichtbaar wordt? Wat is het gewenste effect van een paard meerdere zweepslagen dan nodig te geven bij het weigeren van een hindernis?
Nu, ergens zal het wel een effect hebben. Een koe loopt ook sneller door wanneer je een stroomstok hanteert, dus het zal ergens misschien toch wel werken. Maar ethisch is het uiteraard onaanvaardbaar.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:32

Wat een arrogantie ook om dan gewoon hiermee op wedstrijd te verschijnen, de meesten doen dit soort dingen alleen achter de schermen. Goede straf gelukkig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:34

Anna79 schreef:
Wat een arrogantie ook om dan gewoon hiermee op wedstrijd te verschijnen, de meesten doen dit soort dingen alleen achter de schermen. Goede straf gelukkig.

Dan wil je niet weten als hij dit al openbaar durft wat er thuis gebeurt ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:34

En dan heeft hij ook nog een gigantische handelsonderneming met veilingen , vijf grote locaties in Amerika en eentje in Europa. Fokkerij en handelspaarden enz. Zo’n beetje de grootste in de USA.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:36

Relaxed schreef:
En eerder nog dat relletje dat ie paard dat al 3 dagen achter elkaar had gelopen en uiteindelijk gewonnen, de volgende dag nog weer liet lopen in een derby.. Zichtbaar vermoeid over de hindernissen gejaagd :n

Die man zou geen paarden meer moeten hebben :n

Hier was ik toen inderdaad ook echt niet goed van, die man spoort écht niet! Maar met die schorsing mag hij eigenlijk dan nog wel paarden trainen of begrijp ik het nu verkeerd? Die zou echt niet meer in de buurt van dieren mogen komen eigenlijk :(

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:51

Gelukkig dat er goed op wordt getreden tegen dit soort dingen

Walgelijke praktijken, ik hoop ook dat iedereen zijn paarden daar heeft weggehaald

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:13

Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:40

Zo, eindelijk! Fijn dat er eindelijk maatregelen genomen worden, maar de schorsing had levenslang moeten zijn. Ook het feit dat ze er 3 jaar over hebben gedaan om hem überhaupt te schorsen vind ik zacht gezegd idioot.
En het is niet één incident van 3 jaar geleden, hij heeft het herhaaldelijk geflikt.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:44

Kiwiaa schreef:
Relaxed schreef:
En eerder nog dat relletje dat ie paard dat al 3 dagen achter elkaar had gelopen en uiteindelijk gewonnen, de volgende dag nog weer liet lopen in een derby.. Zichtbaar vermoeid over de hindernissen gejaagd :n

Die man zou geen paarden meer moeten hebben :n

Hier was ik toen inderdaad ook echt niet goed van, die man spoort écht niet! Maar met die schorsing mag hij eigenlijk dan nog wel paarden trainen of begrijp ik het nu verkeerd? Die zou echt niet meer in de buurt van dieren mogen komen eigenlijk :(

Hij mag niet meer meedoen aan wedstrijden van de FEI én nationale federaties. Hij mag zelfs niet eens meer aanwezig zijn als toeschouwer.

Het houden en trainen van paarden heeft de FEI niets over te zeggen, dat zal landelijk(of misschien regionaal, aangezien het een Amerikaan is.) geregeld zijn.
Dus hopen dat daar ook nog het een en ander mogelijk is en ingegrepen wordt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:45

Wat mij betreft krijgt zo iemand een levenslang verbod om paarden te houden. Fijn dat hij nu niet meer in sport verschijnt, maar thuis traint hij wellicht gewoon door op deze misselijke manier. Vindt dat degene die deze sporen heeft uitgevonden en op de markt heeft gebracht ook wel eens na mag gaan denken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:46

janderegelaa schreef:
Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.

En dat heb je toen gemeld bij de organisatie neem ik aan?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:12

De "beste" man is toch een professional die weet gerust wat hij doet
Zo een hulpmiddel in handen van amateurs kan niet..
:Y)
Om de geijkte Bokt opmerkingen even op de hak te nemen!

Blij dat de FEI steeds strenger durft te straffen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:28

Allemaal leuk maar hij mag dus wel nog steeds paarden trainen en evt op andere wedstrijden dan FEI uit brengen lijkt mij!?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:50

Die man moet gewoon een levenslang verbod krijgen op het houden en rijden van paarden.
Wat jammer dat die stroomdraden niet op zijn benen gewerkt hebben.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:21

Popstra schreef:
Allemaal leuk maar hij mag dus wel nog steeds paarden trainen en evt op andere wedstrijden dan FEI uit brengen lijkt mij!?

Nee, ook USEF (zeg maar de Amerikaanse KNHS) wedstrijden is hij van uitgesloten.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:41

Lalala12468 schreef:
Daarnaast neem ik aan dat er ook geen persoon gek genoeg is om zijn/haar paarden nog door hem te laten rijden.

Zul je verbaasd om zijn, als er geld en aanzien in het spel is, dan wordt veel goedgepraat. "Ach, hij is een professional en hij wint ermee, zal wel weten hoe je ermee om moet gaan."
"Zo, dat zijn mooie resultaten met die sporen. Handig."

Zelfde met die olympische dressuurruiter in Brazilie die de FEI voor 3 jaar geschorst heeft, toen zijn filmpjes online verschenen en hij van de pensionstal geband werd, gingen de meeste eigenaren gewoon met hun paarden met hem mee naar de andere stal.

Zal met Andrew niet anders zijn. Helaas. Mag dan zelf niet meer op wedstrijd, maar zijn paarden en trainingspaarden wel met een andere ruiter.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:51

Cayenne schreef:
janderegelaa schreef:

En dat heb je toen gemeld bij de organisatie neem ik aan?

Dat was toen helemaal niet zo ongebruikelijk. En ik weet ook zeker dat er nog genoeg mee getraind wordt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:06

Maar even advocaat van de duivel he...En ik weet het ook echt niet...Wat zou erger zijn? Een electrische prikkel tegen de huid of sporen met wieltjes met scherpe punten in de huid?

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:06

Rivano schreef:
Zul je verbaasd om zijn, als er geld en aanzien in het spel is, dan wordt veel goedgepraat. "Ach, hij is een professional en hij wint ermee, zal wel weten hoe je ermee om moet gaan."
"Zo, dat zijn mooie resultaten met die sporen. Handig."

Zelfde met die olympische dressuurruiter in Brazilie die de FEI voor 3 jaar geschorst heeft, toen zijn filmpjes online verschenen en hij van de pensionstal geband werd, gingen de meeste eigenaren gewoon met hun paarden met hem mee naar de andere stal.

Zal met Andrew niet anders zijn. Helaas. Mag dan zelf niet meer op wedstrijd, maar zijn paarden en trainingspaarden wel met een andere ruiter.

Die internationale springruiters gaan vaak van wedstrijd naar wedstrijd, waarbij ze elk weekend vaak wel iets gepland hebben. Zal bij hem vast hetzelfde zijn geweest, gezien zijn prijzenlijstje. Betekend dus dat die paarden ook heen en weer vliegen en hij ze niet eens echt vaak zelf traint. Gaat iets anders dan bij de internationale dressuurruiters(en over het algemeen springruiters met 'echte' toppaarden, die de grote wedstrijden kunnen winnen), die veel meer naar bepaalde wedstrijden toe werken.

Vaak is het doel van die eigenaren, die dergelijke ruiters hun paarden laten trainen, niet om een zo goed mogelijk paard te hebben, maar een paard die veel geld waard is. Die stallen dus hun paarden bij dergelijke figuren voor de resultaten. Dat ze deze methode prima vinden is inderdaad waarschijnlijk het geval. Want het brengt inderdaad resultaten.

Ik neem aan dat er nu een vergrootglas op hem ligt en daarbij dus ook op de ruiters die zijn eventuele trainingspaarden zouden uitbrengen. Waardoor dergelijke praktijken moeilijker worden om toe te passen en hij een 'minder efficiënte trainer' zal worden.

Hoop ik dan. Al zullen ze waarschijnlijk gewoon een ander zoeken met goede resultaten en wellicht twijfelachtige methodes.

In ieder geval goed dat de FEI hard ingrijpt, hopelijk volgt Amerika en mag hij geen paarden meer houden en trainen.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:23

Bizar dat iemand dit verzint en dan ook technisch uitwerkt. :n