Sandra_H schreef:Niet dat het wat uitmaakt, maar wat zou je in vredesnaam voor voordeel denken te halen aan zoiets
Ik zie ook niet dat een paard daar beter van zou gaan lopen??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandra_H schreef:Cayenne schreef:Hier staat zijn uitleg (of eigenlijk het gebrek aan uitleg) : https://www.worldofshowjumping.com/en/N ... tions.html
Ik had wel zo'n idee hoe het moest werken idd, maar dan nog. Als ik me voorstel hoe die van mij zou reageren op zoiets.....allesbehalve een springpaard, hij wordt wel met sporen gereden, maar met zoiets zou ik meteen in de plafondbalken hangen en er zeker het eerste jaar niet meer aan hoeven dénken om er ooit weer op te mogen zitten. En terecht! Maar goed, vandaar dat ik me dus afvraag wat het effect is.
Gini schreef:Goh, dit soort technieken steunen ook wel op het breken van een paard. Dus er zullen vast wel paarden zijn die eerst in protest gaan, maar als je dag in dag uit ermee gereden wordt en er eigenlijk geen ontkomen aan is, dan komt een stukje learned helplessness om de hoek kijken. Weet ook dat dit soort mensen in het algemeen waarschijnlijk niet zachtzinnig met hun dieren omgaan. Als ze de volgende dag willen opstappen en paard steigert omdat die nog weet heeft van de training de dag voordien, zal het paard vast wel hardhandig bijgebracht worden dat steigeren geen correct antwoord is.
Sandra_H schreef:Gini schreef:Goh, dit soort technieken steunen ook wel op het breken van een paard. Dus er zullen vast wel paarden zijn die eerst in protest gaan, maar als je dag in dag uit ermee gereden wordt en er eigenlijk geen ontkomen aan is, dan komt een stukje learned helplessness om de hoek kijken. Weet ook dat dit soort mensen in het algemeen waarschijnlijk niet zachtzinnig met hun dieren omgaan. Als ze de volgende dag willen opstappen en paard steigert omdat die nog weet heeft van de training de dag voordien, zal het paard vast wel hardhandig bijgebracht worden dat steigeren geen correct antwoord is.
Tuurlijk, maar dan nog....ook, of juist, in dat geval (gewenning/learned helplesness) kan ik me nog steeds niet bedenken wat dan een gewenst effect zou zijn.
Relaxed schreef:En eerder nog dat relletje dat ie paard dat al 3 dagen achter elkaar had gelopen en uiteindelijk gewonnen, de volgende dag nog weer liet lopen in een derby.. Zichtbaar vermoeid over de hindernissen gejaagd![]()
Die man zou geen paarden meer moeten hebben
Kiwiaa schreef:Relaxed schreef:En eerder nog dat relletje dat ie paard dat al 3 dagen achter elkaar had gelopen en uiteindelijk gewonnen, de volgende dag nog weer liet lopen in een derby.. Zichtbaar vermoeid over de hindernissen gejaagd![]()
Die man zou geen paarden meer moeten hebben
Hier was ik toen inderdaad ook echt niet goed van, die man spoort écht niet! Maar met die schorsing mag hij eigenlijk dan nog wel paarden trainen of begrijp ik het nu verkeerd? Die zou echt niet meer in de buurt van dieren mogen komen eigenlijk
Lalala12468 schreef:Daarnaast neem ik aan dat er ook geen persoon gek genoeg is om zijn/haar paarden nog door hem te laten rijden.
Cayenne schreef:janderegelaa schreef:Die dingen heb ik ook wel eens bij een bekende dressuurruiter gezien op het NK. Al wel wat jaren terug maar ze waren er wel.
En dat heb je toen gemeld bij de organisatie neem ik aan?
Rivano schreef:Zul je verbaasd om zijn, als er geld en aanzien in het spel is, dan wordt veel goedgepraat. "Ach, hij is een professional en hij wint ermee, zal wel weten hoe je ermee om moet gaan."
"Zo, dat zijn mooie resultaten met die sporen. Handig."
Zelfde met die olympische dressuurruiter in Brazilie die de FEI voor 3 jaar geschorst heeft, toen zijn filmpjes online verschenen en hij van de pensionstal geband werd, gingen de meeste eigenaren gewoon met hun paarden met hem mee naar de andere stal.
Zal met Andrew niet anders zijn. Helaas. Mag dan zelf niet meer op wedstrijd, maar zijn paarden en trainingspaarden wel met een andere ruiter.