Zeedraakje schreef:@ikke: als je niet wilt dat ik een conclusie trek over jouw uitspraak dan kun je dat ook zien als ruimte ter interpretatie die er niet was geweest als je erbij had gezet dat je het daarmee niet goedkeurt, of iets in die strekking. Jij gaf ruimte,ik vatte deze anders op dan jij wellicht bedoelde. Dat gebeurt vaker en vind ik niet zo vreemd, zeker als iedereen typt vanachter een schermpje.
En ik ben inderdaad zo verstandig om geen donuts te rijden (wel eten, jammie!) aangezien ik dat zonde vind van mijn banden/centjes. En ja, mijn bescheiden mening is dat ik 52 procent heel veel vind, ook al zijn er mensen die dat 'logisch' vinden bij cross country. Ik vind het schokkend en dat mag.
Nee, ik veeg feiten bij elkaar; niet meer en niet minder.
Ik stoor me mateloos aan het feit dat jij daaruit meent te moeten insinueren dat wat ik daarvan zou vinden.
Liselot schreef:Ik heb liever een wondje aan de mondhoek dan een oaard wat zo gretig is en daarmee vol in een cross hindernis klapt. Dus ik denk dat je dingen wel in perspectief moet zien.
Neemt niet weg dat 52% wel veel is
Dit bijvoorbeeld.
Besef dat het niveau waar men ernaar keek bepaalt niet het hoogste niveau was.
Er wordt op Bokt altijd zo graag geschermd met: "het paard heeft er niet voor gekozen". Ik ga je teleur stellen, ik ken paarden die fanatieker zijn in hun sport dan hun baas, zelfs op het allerhoogste, internationale niveau. Ik ken er een paar, maar er zijn er veel meer want het zou wel raar zijn als ik precies dat handjevol fanatiekelingen zou kennen terwijl ik hooguit 1% van de toppaarden ken (als het dat al haalt) Dat is ook statistiek.
Om even op de opmerking van Liselot terug te komen: op stal heeft zo'n fanatiek paard gestaan. Die heb ik meerdermalen in galop de dam af zien gaan, dat de groom er op een holletje achteraan kon, nadat ie het hek dicht gedaan had.
Als die man alleen al z'n vrachtwagen startte, stond dat paard te bokken en te steigeren in d'r stal, bang dat ze vergeten zou worden!
En ja, die heb ik ook weleens met verwondingen terug zien komen. Dat paard was niet zuinig op zichzelf. Dwars door een braamstruik denderen omdat rechtdoor de kortste weg is, in plaats van netjes er omheen, dan heb je schrammen op je benen, zo simpel werkt dat.
Dit zijn de feiten; over wat de eigenaar ervan vond, zeg ik niks dus daar zijn ook geen conclusies aan te verbinden!