Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Castilja schreef:Ik geloof je direct en ontken het ook niet hns, maar ik blijf erbij dat je jezelf voor je kop mag slaan als je leeft op prestatie van die beesten en dan niet door hebt dat je afhankelijk van ze bent. Ik geloof ook dat het niet bij iedereen even zuiver is wat er behind the scenes gebeurt, maar een zeer succesvol bedrijf met toppaarden kweek je niet wanneer je uit onmacht je paarden op een manier behandelt die op Bokt onder het kopje 'mishandeling' geplaatst wordt. Is niet per se verwant met dit topic, maar vind dat er snel gebrald wordt dat het allemaal dit en dat of zus of zo en niet goed en blabla is terwijl het vanachter een laptopje getypt wordt door mensen die lekker anoniem hun zegje kunnen doen.
anjali schreef:Castilja schreef:Ik geloof je direct en ontken het ook niet hns, maar ik blijf erbij dat je jezelf voor je kop mag slaan als je leeft op prestatie van die beesten en dan niet door hebt dat je afhankelijk van ze bent. Ik geloof ook dat het niet bij iedereen even zuiver is wat er behind the scenes gebeurt, maar een zeer succesvol bedrijf met toppaarden kweek je niet wanneer je uit onmacht je paarden op een manier behandelt die op Bokt onder het kopje 'mishandeling' geplaatst wordt. Is niet per se verwant met dit topic, maar vind dat er snel gebrald wordt dat het allemaal dit en dat of zus of zo en niet goed en blabla is terwijl het vanachter een laptopje getypt wordt door mensen die lekker anoniem hun zegje kunnen doen.
Ik ben niet anoniem want ik heet echt Anjali. Ik zou me nooit verschuilen om een mening te kunnen geven. Alles wat ik op internet plaats sta ik 100% achter en wil ik me ook voor verantwoorden. Zeker zal ik wel eens iets zeggen wat niet klopt en dan word ik graag gecorrigeerd.De kritiek die ik had op de tvbeelden van dit bedrijf was trouwens heel genuanceerd waarbij ik aangaf dat ik niet echt recht van spreken heb omdat ik niet tot de doelgroep behoor. Maar mijn ideaal om het zo te doen zou het niet zijn dus.Ik zou het minder "steriel"willen allemaal.
tita schreef:Ik dacht dat Hennessy verkocht was naar Matt ...zal wel weer verkeerd gelezen hebben.
Op alle niveau’s van paard houden worden paarden verkeerd behandeld en deze paarden zijn niet paarden die halve dagen in de wei kunnen of met soort genootjes los.
Deze paarden hebben een ander leven Sudan standaard en hoeft niet perse slecht te zijn of wat te kort komen
Maar hè dat kon mijn vorige paard ook niet...
Kinke schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar. Als de toppers van Carl Hester en Charlotte Dujardin in de wei kunnen dan kunnen andere dure paarden dat ook
Castilja schreef:Ik geloof je direct en ontken het ook niet hns, maar ik blijf erbij dat je jezelf voor je kop mag slaan als je leeft op prestatie van die beesten en dan niet door hebt dat je afhankelijk van ze bent. Ik geloof ook dat het niet bij iedereen even zuiver is wat er behind the scenes gebeurt, maar een zeer succesvol bedrijf met toppaarden kweek je niet wanneer je uit onmacht je paarden op een manier behandelt die op Bokt onder het kopje 'mishandeling' geplaatst wordt. Is niet per se verwant met dit topic, maar vind dat er snel gebrald wordt dat het allemaal dit en dat of zus of zo en niet goed en blabla is terwijl het vanachter een laptopje getypt wordt door mensen die lekker anoniem hun zegje kunnen doen.
Nikass schreef:Is geen kwestie van niet kunnen dan, maar een kwestie van keuzes omwille van het grote geld
Castilja schreef:It's a numbers game. Paarden die het fysiek of mentaal niet kunnen bolwerken, verdwijnen van het toneel, maar voor hen staan er nog tig andere klaar waar ze een poging mee wagen. Uiteindelijk zijn de paarden die het wel allemaal aankunnen een héél klein percentage van wat er gefokt en verhandeld wordt en omdat laatste succesvol te kunnen doen, heb je vooral goed commercieel inzicht nodig, en dat heeft Helgstrand zonder twijfel.Anjall; de paarden zijn het verdienmodel van die man hè. Denk echt dat hij dondersgoed weet wat 'ie doet. Je kunt je beesten (psychisch) niet goed verzorgen, maar dan loop je stuk omdat ze in die situatie op een gegeven moment niet meer kunnen doen wat je in eerste instantie van ze verwacht. Ik heb verder amper ervaring en kennis van de paardenwereld op dat niveau, maar zo'n enorm goedlopend complex stamp je echt niet zomaar uit de grond. Is gewoon zo simpel om vanachter je laptop op zoek te gaan naar de barstjes![]()
Nikass schreef:Is geen kwestie van niet kunnen dan, maar een kwestie van keuzes omwille van het grote geld
manubres schreef:Was wel verbaasd...Hij heeft "even" 8 miljoen geleend bij de bank, dan vertrouw je wel op je business plan zeg!![]()
Ben benieuwd of Hennesy is verkocht aan Helgstrand. Is toch wel een beetje het boegbeeld van hun bedrijf.
Mkango schreef:It's a numbers game. Paarden die het fysiek of mentaal niet kunnen bolwerken, verdwijnen van het toneel, maar voor hen staan er nog tig andere klaar waar ze een poging mee wagen. Uiteindelijk zijn de paarden die het wel allemaal aankunnen een héél klein percentage van wat er gefokt en verhandeld wordt en omdat laatste succesvol te kunnen doen, heb je vooral goed commercieel inzicht nodig, en dat heeft Helgstrand zonder twijfel.
Gini schreef:Grappig, dat heb ik juist heel vaak bij jouw posts!Mkango schreef:It's a numbers game. Paarden die het fysiek of mentaal niet kunnen bolwerken, verdwijnen van het toneel, maar voor hen staan er nog tig andere klaar waar ze een poging mee wagen. Uiteindelijk zijn de paarden die het wel allemaal aankunnen een héél klein percentage van wat er gefokt en verhandeld wordt en omdat laatste succesvol te kunnen doen, heb je vooral goed commercieel inzicht nodig, en dat heeft Helgstrand zonder twijfel.
Jij kan het altijd precies zo verwoorden zoals ik het in mijn hoofd heb.
anjali schreef:Nikass schreef:Is geen kwestie van niet kunnen dan, maar een kwestie van keuzes omwille van het grote geld
Als je zo veel geld verdient met paarden,dan kun je een deel van dat geld wel investeren in weitjes met een hengstproof omheining.Ik snap best dat je hengsten niet bij elkaar ergens gaat losgooien. Dat kan zeker tot knokpartijen leiden.Maar apart met wel zicht op andere paarden,dat hoort toch wel.Als ze echt nooit even los op een wei mogen,dan vind ik het eigenlijk een vorm van bioindustrie,hoe goed gevoerd en verzorgd ze verder ook zijn.Want zeker zien die hengsten er glimmend er glanzend uit en goed doorgevoerd.Maar iets meer natuur zou toch beter zijn. (Mijn visie hierop).