Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:Je gelooft toch zelf niet dat wanneer er beelden van de politie zijn dat je die komt te zien!
Zijn genoeg beelden van onnodig geweld tegen normale burgers.
Zelfs van een televisieploeg die daar aanwezig was.
loriene schreef:Je gelooft toch zelf niet dat wanneer er beelden van de politie zijn dat je die komt te zien!
Zijn genoeg beelden van onnodig geweld tegen normale burgers.
Zelfs van een televisieploeg die daar aanwezig was.
loriene schreef:Opruiende beelden zijn het niet.
Dit waren geen relschoppers.
Alle beelden zijn de werkelijkheid.
Geweld tegen gewone burgers die demonstreren.
Jorex schreef:Wat hierboven geplaatst is door loriene. Ik vind dat filmpje wel te ver gaan van de ME. Die vent ligt al op de grond, is duidelijk geen gevaar meer. Dan hoeft ie niet nog 10 slagen van een wapenstok te ontvangen, maar doe m in de boeien en zet hem achterin een politiebusje.
Jorex schreef:Dan moet je andere fotos bekijken.. want hij heeft met twee handen de oren van de hond vastIk weet niet wat jij ziet Bloemetje, maar ik zie alleen maar dat zijn armen over zijn hoofd doet om te voorkomen dat ze zijn hoofd raken. Hij raakt de hond met geen vinger aan.
Bloemetje75 schreef:Jorex schreef:Wat hierboven geplaatst is door loriene. Ik vind dat filmpje wel te ver gaan van de ME. Die vent ligt al op de grond, is duidelijk geen gevaar meer. Dan hoeft ie niet nog 10 slagen van een wapenstok te ontvangen, maar doe m in de boeien en zet hem achterin een politiebusje.
Je bedoelt die idioot die vol in de oren van een politiehond hangt?
loriene schreef:
Citaat:De Dagelijkse Standaard (dagelijksestandaard.nl), soms afgekort tot DDS, is een (extreem)rechts-conservatieve clickbait-website die enerzijds artikels met sensationele en hyperbole titels, en anderzijds pseudowetenschap (o.a. ontkenning van de klimaatverandering), hoaxes en haatberichten publiceert. Als bron van informatie is deze website verwerpelijk.
scooby09 schreef:Judass schreef:Goh, misschien als er al uren wordt gevraagd of je je boeltje wilt pakken en weg wilt gaan dat je daadwerkelijk moet vertrekken.
Precies dat... En als je daar geen gehoor aan geeft moet je niet over de gevolgen zeuren.
Citaat:Dan moet je andere fotos bekijken.. want hij heeft met twee handen de oren van de hond vast
Halve informatie geldt twee kanten op he..
Citaat:Hij heeft de hond aan de zijkanten van de kop vast, probeert hem van zich af te duwen.
Jorex schreef:Maar dan nog, zelfs al had ie daarvoor de hond vast, dan doe je hem toch zodra hij los heeft gelaten in de boeien en trap je er niet nog even op los. Ik dacht dat politie en ME juist daarop getraind werd, om kalmte te bewaren in dat soort situaties. Kun je dat niet, dan ben je duidelijk niet geschikt voor je baan. Daarnaast vind ik de inzet van dieren nog altijd twijfelachtig bij de politie als je ziet hoeveel paarden/honden gewond raken. Snuffel/drugs honden prima. Honden getraind op bijten inzetten in dit soort situaties vind ik persoonlijk niet meer kunnen, hetzelfde geldt voor de paarden. Kans dat ze gewond raken is te groot.
Mijn mening is dus dat zowel agenten die nog even 10 trappen na staan te geven als demonstranten die duidelijk zijn gekomen om te rellen beide fout zitten. Ik bedoel nergens te zeggen dat ik voor deze demonstratie was/voor de demonstranten. Ik vind alleen dat de politie assertiever moet omgaan met hun agressieve burgers als deze zich al hebben overgegeven. Weigeren ze zich over te geven, dan mogen ze hun billen wel branden. Maar zodra ze zich hebben overgegeven, sla je ze in de boeien en voer je ze af.