Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:50

Je gelooft toch zelf niet dat wanneer er beelden van de politie zijn dat je die komt te zien!
Zijn genoeg beelden van onnodig geweld tegen normale burgers.
Zelfs van een televisieploeg die daar aanwezig was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:55

loriene schreef:
Je gelooft toch zelf niet dat wanneer er beelden van de politie zijn dat je die komt te zien!

En dat is nou het jammere van die eenzijdige communicatie.
Maar je moet gewoon luisteren. Als je al vele malen is verzocht om te vertrekken en je doet het niet, dan moet je ook niet gaan janken als je een paar klappen krijgt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:56

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:56

loriene schreef:

En ook genoeg voorbeelden van onnodig geweld tegen politie en andere huplverleners

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:57

Een paar klappen!!!
Dan zou ik je aanraden om toch eens wat beter te kijken naar de beelden.
Dat jij dit normaal vindt!!
Dat er mensen zijn die dit normaal en terecht vinden!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:59

loriene schreef:
Een paar klappen!!!
Dan zou ik je aanraden om toch eens wat beter te kijken naar de beelden.
Dat jij dit normaal vindt!!
Dat er mensen zijn die dit normaal en terecht vinden!!

Ik heb er geen mening over aangezien ik alleen het opruiende beeld zie van de relschoppers. Niet van de politie

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:01

en dat omdat er een idioot is geweest die na afwijzing om te demonstreren plaatst dat ie ff gaat koffie drinken op malieveld....dat is de aanstichter, die moet eens aangepakt worden met opruiende berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:02

Opruiende beelden zijn het niet.
Dit waren geen relschoppers.
Alle beelden zijn de werkelijkheid.
Geweld tegen gewone burgers die demonstreren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:03

speurneusc schreef:
en dat omdat er een idioot is geweest die na afwijzing om te demonstreren plaatst dat ie ff gaat koffie drinken op malieveld....dat is de aanstichter, die moet eens aangepakt worden met opruiende berichten

Beter laten informeren!!
Demonstratie was goedgekeurd

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:04

Het was volgens mij al lang bekend dat een deel van die 'demonstranten' gewoon voetbal hooligans zijn die daarheen gaan om te rellen.
Mensen die zich niet aan de regels houden en zich tegen de politie keren mogen ze van mij heel wat harder aanpakken, ik zie echt niks schokkend op die beelden. Je weet de aanleiding niet, maar ga er maar vanuit dat die relschoppers echt niet zo schijnheilig zijn als dat ze zich voordoen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:04

Wat hierboven geplaatst is door loriene. Ik vind dat filmpje wel te ver gaan van de ME. Die vent ligt al op de grond, is duidelijk geen gevaar meer. Dan hoeft ie niet nog 10 slagen van een wapenstok te ontvangen, maar doe m in de boeien en zet hem achterin een politiebusje.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:09

Loriene, ondanks dat ik het met je eens ben is Er op Bokt geen ruimte voor deze mening. Er wordt met man en macht verdedigd dat alles heel goed gaat en dat we de regels moeten volgen.

Een ander geluid wordt niet getollereerd.

Het is onwaarschijnlijk en diep triest dat een demonstratie überhaupt wordt verboden als alles vredelievend en rustig verloopt en dan maakt het mij niet uitwaar voor wordt gedemonstreerd. Het is een grondrecht en de politie is er niet alleen om te handhaven maar vooral ook om ons te beschermen tegen machtsmisbruik van de overheid.

En wie nog niet vindt dat de overheid haar macht misbruikt moet zich vooral verder modder in de ogen laten smeren.

aadburg

loriene schreef:
Opruiende beelden zijn het niet.
Dit waren geen relschoppers.
Alle beelden zijn de werkelijkheid.
Geweld tegen gewone burgers die demonstreren.

Precies, de politie hoort ten alle tijde de escalerend te handelen. Zeker bij een demonstratie die op zich rustig verloopt ga je niet zo te keer. Als ik die agenten in burger die ME bus uit zie stuiteren als een stel opgefokte hooligans weet je al wat er gaat gebeuren. Begrijp me niet verkeerd: zodra demonstreren word misbruikt om bijvoorbeeld te gaan plunderen mogen ze van mij nog veel harder ingrijpen. Als je al aan de grond ligt en met moeite een politiehond van je af weet te houden vind ik dat ongecontroleerd doormeppen nergens op slaan. Dit lokt alleen maar geweld uit op zo’n manier.

Bloemetje75

Jorex schreef:
Wat hierboven geplaatst is door loriene. Ik vind dat filmpje wel te ver gaan van de ME. Die vent ligt al op de grond, is duidelijk geen gevaar meer. Dan hoeft ie niet nog 10 slagen van een wapenstok te ontvangen, maar doe m in de boeien en zet hem achterin een politiebusje.

Je bedoelt die idioot die vol in de oren van een politiehond hangt?

Ik begrijp die hondenbegeleider heel goed dat hij door gaat met slaan op die idioot totdat hij de hond los laat....

Er was voor 200 man op 1,5 meter toestemming. Als je dan met 1000 man of meer komt en niet vertrekt als het je gevraagd/gezegd/opgedragen wordt. Heb je pech en kun je maatregelen/consequenties verwachten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:14

Ik weet niet wat jij ziet Bloemetje, maar ik zie alleen maar dat zijn armen over zijn hoofd doet om te voorkomen dat ze zijn hoofd raken. Hij raakt de hond met geen vinger aan. En op het moment dat een burger dat doet, dan ga je er met 2 man bovenop zitten en sla je hem in de boeien. Dan geef je m niet nog 10 schoppen en slagen én laat je de hond hem bijten.
Nee, ik keur dit soort demonstraties ook niet goed, maar bij buitensporig geweld zoals dat mogen er wel eens mensen non-actief gesteld worden bij de politie. Buitensporig geweld is nooit goed, bij beide kanten niet.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-03-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:15

Zouden we niet allemaal zo reageren als je hond gegrepen word door iets of iemand?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:16

Jorex schreef:
Ik weet niet wat jij ziet Bloemetje, maar ik zie alleen maar dat zijn armen over zijn hoofd doet om te voorkomen dat ze zijn hoofd raken. Hij raakt de hond met geen vinger aan.
Dan moet je andere fotos bekijken.. want hij heeft met twee handen de oren van de hond vast :j

Halve informatie geldt twee kanten op he..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:20

Bloemetje75 schreef:
Jorex schreef:

Je bedoelt die idioot die vol in de oren van een politiehond hangt?

Nee, die man die in foetushouding op de grond ligt.

Ook al deel ik wel de mening van de meerderheid hier, we moeten het ook niet gaan minimaliseren. Als een man in foetushouding verschillende keren door verschillende agenten geslagen wordt, moet je dat ook durven benoemen en kunnen beargumenteren. Het moment dat je gaat minimaliseren, erken je eigenlijk dat het fout was. En ook dat is eigenlijk niet erg. Verdedigen waar je recht in je schoenen staat en toegeven waar je fout was, dat zou eigenlijk heel verdraagzaam zijn;

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:21

Maar dan nog, zelfs al had ie daarvoor de hond vast, dan doe je hem toch zodra hij los heeft gelaten in de boeien en trap je er niet nog even op los. Ik dacht dat politie en ME juist daarop getraind werd, om kalmte te bewaren in dat soort situaties. Kun je dat niet, dan ben je duidelijk niet geschikt voor je baan. Daarnaast vind ik de inzet van dieren nog altijd twijfelachtig bij de politie als je ziet hoeveel paarden/honden gewond raken. Snuffel/drugs honden prima. Honden getraind op bijten inzetten in dit soort situaties vind ik persoonlijk niet meer kunnen, hetzelfde geldt voor de paarden. Kans dat ze gewond raken is te groot.

Mijn mening is dus dat zowel agenten die nog even 10 trappen na staan te geven als demonstranten die duidelijk zijn gekomen om te rellen beide fout zitten. Ik bedoel nergens te zeggen dat ik voor deze demonstratie was/voor de demonstranten. Ik vind alleen dat de politie assertiever moet omgaan met hun agressieve burgers als deze zich al hebben overgegeven. Weigeren ze zich over te geven, dan mogen ze hun billen wel branden. Maar zodra ze zich hebben overgegeven, sla je ze in de boeien en voer je ze af.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-03-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:22

loriene schreef:

Is de slechtste infobron die er is.
Citaat:
De Dagelijkse Standaard (dagelijksestandaard.nl), soms afgekort tot DDS, is een (extreem)rechts-conservatieve clickbait-website die enerzijds artikels met sensationele en hyperbole titels, en anderzijds pseudowetenschap (o.a. ontkenning van de klimaatverandering), hoaxes en haatberichten publiceert. Als bron van informatie is deze website verwerpelijk.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:22

scooby09 schreef:
Judass schreef:
Goh, misschien als er al uren wordt gevraagd of je je boeltje wilt pakken en weg wilt gaan dat je daadwerkelijk moet vertrekken.

Precies dat... En als je daar geen gehoor aan geeft moet je niet over de gevolgen zeuren.

Er was toestemming tot 16.00 uur, de laatste groep is om 16.00 uur opgestaan en weg gegaan. De ME verbouwereerd achter latend.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:24

Citaat:
Dan moet je andere fotos bekijken.. want hij heeft met twee handen de oren van de hond vast :j
Halve informatie geldt twee kanten op he..

Hij heeft de hond aan de zijkanten van de kop vast, probeert hem van zich af te duwen.
https://twitter.com/LennSmit/status/137 ... 26080?s=20
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-03-21 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:25

Eens met Gini en Jorex. Ik snap niet wat die mensen daar stonden te demonstreren en ben daar helemaal niet mee akkoord; maar op basis van beelden die ik heb gezien (zelfs op ons Belgisch journaal!) lijkt het er toch ook wel op dat politieagenten in bepaalde gevallen buitensporig geweld hebben gebruikt. Op iemand inslaan die neerligt is toch not done?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:27

Ik ben het wel eens met dat er een aantal mensen echt wel heel hard aangepakt werden, terwijl ze op de grond lagen.. Ik weet ook niet wat de reden daarvoor is, of dat geoorloofd is e.d.
Lijkt mij dat je dat als mens ook niet moet willen.. ? En dat ME ook een stop heeft op acties?

Citaat:
Hij heeft de hond aan de zijkanten van de kop vast, probeert hem van zich af te duwen.

dat zie jij dan anders dan ik, maar op zich maakt dat niet uit..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:29

Jorex schreef:
Maar dan nog, zelfs al had ie daarvoor de hond vast, dan doe je hem toch zodra hij los heeft gelaten in de boeien en trap je er niet nog even op los. Ik dacht dat politie en ME juist daarop getraind werd, om kalmte te bewaren in dat soort situaties. Kun je dat niet, dan ben je duidelijk niet geschikt voor je baan. Daarnaast vind ik de inzet van dieren nog altijd twijfelachtig bij de politie als je ziet hoeveel paarden/honden gewond raken. Snuffel/drugs honden prima. Honden getraind op bijten inzetten in dit soort situaties vind ik persoonlijk niet meer kunnen, hetzelfde geldt voor de paarden. Kans dat ze gewond raken is te groot.

Mijn mening is dus dat zowel agenten die nog even 10 trappen na staan te geven als demonstranten die duidelijk zijn gekomen om te rellen beide fout zitten. Ik bedoel nergens te zeggen dat ik voor deze demonstratie was/voor de demonstranten. Ik vind alleen dat de politie assertiever moet omgaan met hun agressieve burgers als deze zich al hebben overgegeven. Weigeren ze zich over te geven, dan mogen ze hun billen wel branden. Maar zodra ze zich hebben overgegeven, sla je ze in de boeien en voer je ze af.

Als ze mijn hond mishandelen ga ik ook door het lint hoor, dan zeg ik ook niet, oh je schopt m'n hond niet meer, loop dan maar weg... Dan schop ik 'm ook z'n knieschijven aan hort als ik maar even kan.