Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyUrsy schreef:Het systeem bestaat natuurlijk al jaren voor koeien, geiten, schapen enz. De ergste kinderziektes zullen er dus wel uit zijn denk ik zo. Ook deze houders van diergroepen hebben hier aan moeten geloven, denk dus niet dat we er als paardeneigenaren omheen kunnen.
SjonnieZ schreef:LadyUrsy schreef:Het systeem bestaat natuurlijk al jaren voor koeien, geiten, schapen enz. De ergste kinderziektes zullen er dus wel uit zijn denk ik zo. Ook deze houders van diergroepen hebben hier aan moeten geloven, denk dus niet dat we er als paardeneigenaren omheen kunnen.
Het systeem mss wel maar de belangen liggen voor paarden wel anders.
- Als je registreert waar welk paard zich exact bevindt
- De Knhs registreert welk wedstrijd paard wat presteert
- de volledige afstamming bekend is en on line staat
Dan is bij een hack van dit nieuwe systeem diefstal op bestelling zo geregeld. Een weekendje weg wordt dan opeens een diefstal risico. Met name voor de lagere niveaus waar de potentials te vinden zijn.
Mss een beetje beroepsdeformatie deze gedachten maar de risico’s van alles online vastleggen worden steeds duidelijker (ook al is er nog te weinig oog voor)
Dus ik sluit een dergelijk scenario niet uit
Eilatan schreef:Ze willen dus de locaties van alle paarden geregistreerd hebben? Omdat wat? zodat als er een ziekte uitbreekt ze je paard komen afmaken?
Waarom moet elke locatie vast gelegd worden? Ik vind het nogal wat, ik snap eigenlijk niet zo goed dat we dat accepteren.
troi schreef:En wat met alle boertjes die zwart wat bijverdienen met wat paarden op hun landje? Die gaan dat echt niet willen legaliseren.. En er is bij ons al een flink tekort aan fijne plekken om je paard neer te zetten..
En ja, zwart zou je niet moeten doen maar de realiteit bij ons is dat zeker meer dan de helft van de stalling/ weidegang hartstikke zwart is..
SjonnieZ schreef:Dan is bij een hack van dit nieuwe systeem diefstal op bestelling zo geregeld. Een weekendje weg wordt dan opeens een diefstal risico. Met name voor de lagere niveaus waar de potentials te vinden zijn.
Eilatan schreef:Ze willen dus de locaties van alle paarden geregistreerd hebben? Omdat wat? zodat als er een ziekte uitbreekt ze je paard komen afmaken?
Waarom moet elke locatie vast gelegd worden? Ik vind het nogal wat, ik snap eigenlijk niet zo goed dat we dat accepteren.
SjonnieZ schreef:Deze kan ik niet helemaal volgen? Waarom is een weekendje weg een risico?
Weekendjes weg worden juist niet geregistreerd maar moet je lokaal bijhouden, dacht ik.
SjonnieZ schreef:Dan is bij een hack van dit nieuwe systeem diefstal op bestelling zo geregeld. Een weekendje weg wordt dan opeens een diefstal risico. Met name voor de lagere niveaus waar de potentials te vinden zijn.
LadyUrsy schreef:Het systeem bestaat natuurlijk al jaren voor koeien, geiten, schapen enz. De ergste kinderziektes zullen er dus wel uit zijn denk ik zo. Ook deze houders van diergroepen hebben hier aan moeten geloven, denk dus niet dat we er als paardeneigenaren omheen kunnen.
troi schreef:En wat met alle boertjes die zwart wat bijverdienen met wat paarden op hun landje? Die gaan dat echt niet willen legaliseren.. En er is bij ons al een flink tekort aan fijne plekken om je paard neer te zetten..
En ja, zwart zou je niet moeten doen maar de realiteit bij ons is dat zeker meer dan de helft van de stalling/ weidegang hartstikke zwart is..
Marrit13 schreef:“ en houder van een paard is verantwoordelijk voor de identificatie van het paard middels chip, paspoort en registratie bij een Nederlandse paspoortuitgevende instantie.”
Ik heb bij mijn pony een Iers paspoort, dat mag dan dus niet? Ben benieuwd hoe dit vormgegeven gaat worden en wat dat gaat kosten.. Moet toch niet zo zijn dat ik geheel nieuw paspoort ergens in NL moet aanvragen?
Citaat:Moeten alle paarden met een buitenlands paspoort aangemeld worden bij een Nederlandse instantie? Welke kosten zijn daaraan verbonden?
Ja, als paarden langer dan 30 dagen in Nederland gehouden worden, dienen deze in Nederland geregistreerd te worden. Dit kan geregeld worden via Nederlandse paspoort uitgevende instanties. Kosten variëren tussen de €35,- en €60,-.
link2thepast schreef:troi schreef:En wat met alle boertjes die zwart wat bijverdienen met wat paarden op hun landje? Die gaan dat echt niet willen legaliseren.. En er is bij ons al een flink tekort aan fijne plekken om je paard neer te zetten..
Zwart of niet, er is sprake nu ook al sprake van een pacht-, huur- of weideovereenkomst. Dat verandert niet door deze regelgeving. Uiteraard gaat dit wel de zichtbaarheid binnen de mestboekhouding of mogelijk inkomsten geven. Ik ben benieuwd wat het met de aantallen gaat doen in Nederland ( en Europa ). Ik weet nog niet of ik het zo erg vind dat juist de "achteraf paardjes" gaan verdwijnen. Ik hoop dat het ten goede komt aan het dierenwelzijn en kwaliteit.
Texas02 schreef:Eilatan schreef:Ze willen dus de locaties van alle paarden geregistreerd hebben? Omdat wat? zodat als er een ziekte uitbreekt ze je paard komen afmaken?
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht, met koeien, kippen, varkens enz. gaat dat afmaken ook veel te makkelijk.